Η περιφερειακή αρχή, παρακάμπτοντας την νόμιμη οδό (άρθρο 182.2 του ν.3852/2010) που απαιτεί απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου (ΠΣ) για τον προσφορότερο χώρο που θα διεξαχθεί η ειδική συνεδρίαση του Απολογισμού, επέλεξε να τον κάνει στα κρυφά από την κοινωνία. Έτσι, μια εκδήλωση που πρέπει να έχει την μέγιστη δημοσιότητα, να είναι μια γιορτή δημοκρατίας, απαξιώθηκε από την κ. Κράτσα-Τσαγκαροπούλου σε μια «μεταξύ μας» συζήτηση μέσω τηλεδιάσκεψης.

Πρόκειται ασφαλώς για μια συνειδητή επιλογή ώστε να μειωθούν οι αρνητικές εντυπώσεις από την ανυπαρξία ουσιαστικού και κυρίως φιλολαϊκού έργου μέσα στο 2021. Η περιφερειακή πλειοψηφία, μέσω ενός ανούσιου, βερμπαλιστικού και ασπόνδυλου εισηγητικού κειμένου 300 σελίδων και μιας τρίωρης προφορικής παρουσίασης, επιχείρησε να κρύψει την αλήθεια, την τραγική αλήθεια, της αποτυχίας της να παράξει έργο με θετικό πρόσημο για τον λαό και τον τόπο.

Η ΑΝΑΣΑ με τις παρεμβάσεις του επικεφαλής της Θ. Γαλιατσάτου καθώς και των συμβούλων Αλ. Μιχαλά, Τ. Γαβαλά, Θ. Χαλικιά, Π. Δρακουλόγκωνα , Σπ. Γαλιατσάτου, Δ. Μπάστα και Αθ. Καραΐσκου, αποκάλυψε την ένδεια παραγωγής έργου εστιάζοντας σε 8+5 σημεία.

8 σημεία όπου καταγράφηκε, πέραν πάσης αμφιβολίας, το αρνητικό αποτύπωμα της περιφερειακής αρχής:

  1. Ιανός και Μπάλος: Η έλλειψη πραγματικού ενδιαφέροντος και η αδυναμία συντονισμού των διαδικασιών αποκατάστασης και αποζημίωσης, χαρακτηριστική. Δεκάδες, εκατοντάδες πολίτες και επιχειρήσεις δεν έχουν λάβει ακόμη καμία βοήθεια, με αποκλειστική ευθύνη της περιφερειακής αρχής.
  2. Ιόνιο Πανεπιστήμιο: Η περιφερειακή αρχή επικρότησε τον ακρωτηριασμό του, με την κατάργηση του τμήματος στο Ληξούρι. Συνηγόρησε στην Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, θέτοντας σε κίνδυνο την ομαλή συνέχεια της λειτουργίας του μέσα στο εχθρικό για το δημόσιο πανεπιστήμιο πλαίσιο που διαμορφώνει η κυβέρνηση της ΝΔ.
  3. Διαχείριση στερεών αποβλήτων: Κανένα εργοστάσιο δεν υλοποιείται. Ανακύκλωση στο ναδίρ. Οι ΧΥΤΑ σε εκρηκτική κατάσταση. Ο ΦΟΔΣΑ παγιώνεται σαν εργαλείο πελατειακών σχέσεων και προώθησης συγκεκριμένων οικονομικών συμφερόντων.
  4. ΕΣΠΑ 2014-2020: Ουραγός η ΠΙΝ μεταξύ των 13 περιφερειών της χώρας. Χάνει κάθε χρόνο μια-δυο θέσεις στην κατάταξη, αποστερώντας πολύτιμους πόρους από την οικονομία των νησιών μας. Η ανερμάτιστη πολιτική της θα οδηγήσει, δυστυχώς, και σε μεγαλύτερου εύρους αποτυχία, είτε με δεκάδες απεντάξεις έργων και δράσεων από το πρόγραμμα, είτε με δέσμευση εθνικών πόρων για την ολοκλήρωση τους.
  5. Τουριστική προβολή: Χωρίς πρόγραμμα προβολής η περιφερειακή αρχή εξαντλήθηκε στις κοστοβόρες επισκέψεις στο Dubai και στις πληρωμένες δημοσιεύσεις για την προσωπική προβολή της περιφερειάρχη. Ακόμη και δήμοι της περιφέρειας δαπανούν περισσότερα από την ΠΙΝ στην τουριστική προβολή.
  6. Δημόσια υγεία: Οικτρή αποτυχία στις υποδομές, Κέντρα Υγείας, ασθενοφόρα ΕΚΑΒ, ΤΟΜΥ, νοσοκομείο Ληξουρίου, ΜΕΘ Αργοστολίου και Λευκάδας. Ελάχιστες προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, μηδενική συμβολή στην αναβάθμιση της δημόσιας υγείας από την περιφερειακή αρχή. Αντιθέτως, στήριξη της νεοφιλελεύθερης κυβερνητικής ιδεοληψίας που προκρίνει τους ιδιώτες.
  7. Λειτουργία Περιφερειακού Συμβουλίου: Η περιφερειακή αρχή έθεσε ισχυρό φραγμό στην δημοκρατική λειτουργία του οργάνου μέσω της ψήφισης ενός Κανονισμού που απαγορεύει στην μειοψηφία να εισηγείται ακώλυτα θέματα της επιλογής της στις συνεδριάσεις. Αποκάλυψη μιας αντιδημοκρατικής νοοτροπίας και πρακτικής.
  8. Υδατοδρόμια: Νέο Βατερλό για την περιφερειακή πλειοψηφία. Η επιμονή της να αποδώσει το έργο της εγκατάστασης και αδειοδότησης των υδατοδρομίων σε μια δήθεν δημόσιου αλλά στην πραγματικότητα εμπορικού χαρακτήρα εταιρεία, και μάλιστα με απευθείας ανάθεση, είχε σαν αποτέλεσμα να χαθούν ήδη δυόμισι χρόνια χωρίς υδροπλάνα και ταυτόχρονα το Ελεγκτικό Συνέδριο να εγκαλεί ευθέως την περιφερειακή αρχή για διασπάθιση του δημοσίου χρήματος.

Και 5 σημεία όπου η περιφερειακή αρχή πράγματι «πρωτοπορεί»:

  1. Fake επικοινωνιακή πρακτική: Όπως για παράδειγμα η εμφάνιση της κ. περιφερειάρχη στο πάνελ εκδήλωσης να υπογράφει δήθεν την σύμβαση για την κατασκευή του εργοστασίου των απορριμμάτων της Ζακύνθου, ενώ αυτό ήταν η προνομία μεταξύ του δημάρχου Ζακύνθου, που είχε κάνει την δημοπρασία, και του αναδόχου!
  2. Προσλήψεις: Προσλήψεις fast track με πελατειακά κριτήρια, προσλήψεις golden boy στον ΦΟΔΣΑ, προσλήψεις αργόμισθων στην Πολιτική Προστασία. Γράφει ιστορία η κ. Κράτσα-Τσαγκαροπούλου.
  3. Διαγωνισμοί χωρίς δημοσίευση και απευθείας αναθέσεις: 731.784,62 ευρώ μόλις σε 15 μήνες! Το δημόσιο χρήμα ρέει ακόπως στις τσέπες των εργολάβων και Σία. Άριστα 10 λαμβάνει η περιφερειακή αρχή.
  4. Παραβίαση κάθε έννοιας νομιμότητας και δεοντολογίας, για εξυπηρέτηση ίδιων συμφερόντων: Η μετατροπή δημόσιας υπαλλήλου σε «γκουβερνάντα» της περιφερειάρχη στο προσωπικό της πολιτικό γραφείο αποτελεί σίγουρα πανελλήνια πρώτη!
  5. Καπηλεία και ιδιοποίηση της δουλειάς άλλων: Οχήματα ΠΥ, περιπολικά της ΕΛΑΣ, Γεωπάρκο, δεκάδες γήπεδα, filmoffice, Αρχαιολογική Συλλογή Σάμης, αγκυροβόλιο Σπηλιάς, λιμάνι Πίσω Αετού, ΤΕΒΑ, ενεργειακή αναβάθμιση Επιμελητηρίου Κέρκυρας, αγκυροβόλιο και ανάπλαση στο Νυδρί, πρόγραμμα Life, εξοπλισμός εθελοντικών ομάδων, Αχίλλειο, Καστρομονάστηρο στα Στροφάδια, και άλλα πολλά έργα και δράσεις που αποτελούν πρωτοβουλίες και χρηματοδοτήσεις της ΠΙΝ/ΑΝΑΣΑ παρουσιάζονται σαν πράξεις της σημερινής πλειοψηφίας.

Η ΑΝΑΣΑ επισημαίνει τέλος την καθολική και εκκωφαντική απουσία των δημάρχων, των βουλευτών, των εκπροσώπων επιστημονικών και επαγγελματικών φορέων από τον «απολογισμό» της περιφερειακής αρχής, γεγονός με ιδιαίτερη σημασία για την αξιοπιστία της.

Επίλογος:
Όχι απλά ανύπαρκτος ο ετήσιος απολογισμός της περιφερειακής αρχής Ιονίων Νήσων για το 2021, αλλά και επιζήμιος για τον λαό και τον τόπο.

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΡΧΩΝ
ΑΝΑΣΑ για τα Ιόνια Νησιά

 

ΠΗΓΗ: kefaloniapress.gr