Με επιστολή διαμαρτυρίας προς  το Υπουργείο Παιδείας, την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων, την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κέρκυρας και τους τρεις βουλευτές του νησιού η Επιτροπή Γονέων του 14ου Νηπιαγωγείου Κέρκυρας, αναφέρεται στον χαρακτηρισμό του σχολείο ως πειραματικό, επισημαίνοντας μεταξύ άλλων πως οι γονείς είναι ανοικτοί στο διάλογο.

 

ΕΠΙΣΤΟΛΗ-ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ, ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΓΟΝΕΩΝ 14 ΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΚΕΡΚΥΡΑΣ

 

Προς: Το Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

Την περιφερειακή διεύθυνση πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Κέρκυρας

Την διεύθυνση πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Κέρκυρας

Βουλευτές  Κέρκυρας κκ Στέφανο Γκίκα, Αλέξανδρο Αυλωνίτη, Δημήτριο Μπιάγκη

Διεύθυνση 14ου Νηπιαγωγείου Κέρκυρας

 

 

Με την παρούσα επιστολή, θέλουμε να διαμαρτυρηθούμε, για το μείζον ζήτημα που προκύπτει έπειτα από απόφαση των αρμοδίων, να χαρακτηρίσουν το 14ο Νηπιαγωγείο Κέρκυρας ως πειραματικό. Είναι πολύ σημαντικό να διευκρινίσουμε εξ’αρχης, ότι η επιτροπή μας, δεν αντιτίθεται στα πειραματικά σχολεία ως θεσμό, παρόλο που η χρησιμότητα τους μένει να αποδειχτεί στην πράξη, αλλά να καταδείξουμε κάποια κενά που δεν έχουν καλυφθεί στον τρόπο εισαγωγής μαθητών σε αυτά, κάτι που στις οικογένειες με δυο ή περισσότερα παιδιά όπως είναι οι δικές μας, ήδη δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα.

Κατά την περίοδο των εγγραφών για το σχολικό έτος 2021 – 2022 δεν υπήρχε καμία ενημέρωση στους γονείς ή στους εκπαιδευτικούς για την ίδρυση πειραματικών σχολείων και έτσι οι έγγραφες έγιναν κανονικά τον Μάρτιο, με ηλεκτρονική αίτηση λόγω της πανδημίας. Στις 26 Μαΐου 2021, οι γονείς ενημερώθηκαν (αφού είχαν ήδη οριστικοποιηθεί οι θέσεις των παιδιών τους), με email από το σχολείο, ότι οι μαθητές που τελείωναν το 14ο Νηπιαγωγείο θα μπορέσουν αυτόματα να εγγράφουν στο 4ο δημοτικό σχολείο το οποίο θα λειτουργήσει ως πειραματικό. Η εγγραφή στο πειραματικό σχολείο δεν ήταν υποχρεωτική και ως εκ τούτου, όποιος μαθητής δεν επιθυμούσε μετεγγραφή, θα μπορούσε να συνεχίσει τη φοίτησή του στο 14ο Δημοτικό.

Στην δική μας περίπτωση έχοντας παιδιά ήδη γραμμένα στο 14ο Δημοτικό, δεν θεωρήσαμε ότι επηρεάζει τη φοίτηση του δεύτερου παιδιού μας στο νηπιαγωγείο, η οποία ήταν δεδομένη, αφού οριστικοποιήθηκε με γραπτό μήνυμα από το υπουργείο. Η κατάσταση άλλαξε ξαφνικά για εμάς, όταν στις 31 Μαΐου 2021, ενημερωθήκαμε από το σχολείο, ότι το 14ο νηπιαγωγείο έγινε πειραματικό και ότι οι εγγραφές των μικρότερων παιδιών μας στο νηπιαγωγείο ακυρώνονται και θα πρέπει να μπούμε στην διαδικασία της κλήρωσης. Όταν θέσαμε το ζήτημα ότι έχουμε ήδη μεγαλύτερα παιδιά γραμμένα στο 14ο Δημοτικό και δεν είναι δίκαιο να μπούμε σε διαδικασία κλήρωσης, με πιθανότητες να μείνουν τα μικρότερα παιδιά μας εκτός, μας ενημέρωσαν ότι υπάρχει πρόβλεψη για αδέλφια να καλυφθεί το 20% των θέσεων από αυτά.

-Το πρώτο πρόβλημα που δημιουργήθηκε, είναι ότι τα αδέλφια που θα χρειαστεί να εισαχθούν στο νηπιαγωγείο είναι 5. Σε σύνολο 17 κενών θέσεων που έχει το νηπιαγωγείο με το 20% εισάγονται μόνο 3 παιδιά. Μένουν εκτός 2 μαθητές που στην παρούσα φάση θα πρέπει να φοιτήσουν σε άλλο νηπιαγωγείο από τα αδέλφια τους.

– Σαν γονείς, αδικούμαστε σε σχέση με τους γονείς στα συμβατικά σχολεία, όπου τα αδέλφια μπαίνουν με προτεραιότητα για να διασφαλιστεί η φοίτηση τους στον ίδιο χώρο με όσα οφέλη μπορεί να έχει αυτό για την κάθε οικογένεια.

– Στο 14ο Νηπιαγωγείο λειτουργεί τμήμα ένταξης όπου μαθητές που το παρακολουθούν, είναι σημαντικό ενδεχομένως να μην αλλάξουν περιβάλλον.

 

– Σε συνθήκες πανδημίας που βρισκόμαστε, οι οικογένειες μας θα είναι περισσότερο εκτεθειμένες αφού τα παιδιά μας όσο και εμείς οι ίδιοι θα συναναστρεφόμαστε με άτομα από δύο σχολεία καθημερινά.

– Ζητείται από εμάς να ξεχωρίσουμε τα παιδιά μας σε «προχωρημένα» και «συμβατικά» και αν είναι δυνατόν να πρέπει να τους εξηγήσουμε γιατί δεν μπορούν να παρακολουθήσουν το ίδιο σχολείο με τα αδέλφια τους.

 

Το μέτρο αποφασίστηκε ερημιν μας και δεν λάβαμε καμία ενημέρωση που θα μας επέτρεπε να αντιδράσουμε ή να βρούμε μια πιο σωστή λύση. Είναι κατάφορη αδικία να βρισκόμαστε προ τετελεσμένων γεγονότων χωρίς να έχουμε λόγο να υπερασπιστούμε τις θέσεις μας για τις οικογένειες μας.

Η ίδια αναστάτωση και αβεβαιότητα προκύπτει και απ’την πλευρά γονέων του 4ου Δημοτικού σχολείου, όπου αντιμετωπίζουν παρόμοια ζητήματα και γεννιέται το ερώτημα αν οι αποφάσεις που πάρθηκαν τελικά ωφελούν ή περισσότερο βλάπτουν την μικρή κοινωνία των σχολείων.

 

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, ζητάμε να εισαχθούν τα αδέλφια του 14ου νηπιαγωγείου (5 νήπια) για την παρούσα σχολική χρόνια εφόσον η μη αποδοχή τους δημιουργεί περισσότερο πρόβλημα παρά όφελος, τόσο στις οικογένειες όσο και στη σχολική διαδικασία.

 

 

Θεωρούμε δεδομένο ότι οι αρμόδιοι φορείς που αποφάσισαν, έστω και ανορθόδοξα, να υλοποιήσουν την ιδέα των πειραματικών σχολείων, σκέφτονται πρώτα το καλό των μαθητών και την εξέλιξη της εκπαίδευσης. Είναι καίριας σημασίας ζήτημα, να μην διχαστεί σε τέτοιο βαθμό η οικογένεια, καθώς αυτή η παράλογη κατάσταση θα έχει ως αποτέλεσμα, οι γονείς να μοιράζονται στις σχολικές γιορτές, το πρωί στην προσέλευση, στο σχόλασμα, στις εκδρομές κτλ. Εμείς είμαστε ανοιχτοί σε διάλογο και ο σκοπός μας είναι να βρούμε λύση και όχι να σαμποτάρουμε το εγχείρημα. Δεχόμαστε ότι είμαστε στο ξεκίνημα και κάποια θέματα δεν έχουν υπολογιστεί σωστά.

Ελπίζουμε στη θετική ανταπόκριση των αρμοδίων.