Start Media TV | Ράδιο Κέρκυρα 100,1

18 Απριλίου 2024
13.9 C
Corfu

Antonov: Drone του στρατού «σαρώνει» την περιοχή για να εντοπίσει άσκαστα πυρομαχικά – Τα βασικά σενάρια που ερευνώνται

Διαβάστε ακόμα

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες για τα αίτια και τις συνθήκες πτώσης του αεροσκάφους Antonov στην Καβάλα, που σημειώθηκε το βράδυ του Σαββάτου. Παράλληλα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ, από σήμερα το πρωί, επιστρατεύεται drone του στρατού, προκειμένου  να χαρτογραφήσει την περιοχή, όπου συνετρίβη το Αntonov, με στόχο να εντοπίσει τα διάσπαρτα βλήματα που διασκορπίστηκαν από το φορτίο του αεροσκάφους.

Ακολουθήστε το Start Media στο Google News! 

Από την ισχυρή έκρηξη τα βλήματα έχουν εκτοξευθεί σε ακτίνα 500 και πλέον μέτρων μακριά μέσα στα χωράφια. Μετά τον εντοπισμό θα ακολουθήσει είτε η περισυλλογή των βλημάτων ή θα γίνουν ελεγχόμενες εκρήξεις, ανάλογα με το τι θα προκριθεί ως πιο ασφαλές. Η επιχείρηση θα διαρκέσει πάνω από έναν μήνα και θα περιλαμβάνει πέντε ομάδες του Τάγματος Ναρκοπεδίου Ξηράς με 36 άτομα, τα οποία θα σαρώσουν μία έκταση 1.000 στρεμμάτων.

Ο Δήμος Παγγαίου εξέδωσε ανακοίνωση, με την οποία καλεί τους πολίτες που κινούνται στην περιοχή γύρω από το σημείο όπου σημειώθηκε το αεροπορικό δυστύχημα αν εντοπίσουν πυρομαχικά να ειδοποιήσουν αμέσως τις Αρχές.

Παράλληλα, όπως έγινε γνωστό, η νεκροψία – νεκροτομή στις οκτώ σορούς που μεταφέρθηκαν στο Γενικό Νοσοκομείο Κομοτηνής αναμένεται να διενεργηθεί σήμερα, Τρίτη. Από την ιατροδικαστική εξέταση ενδεχομένως να δοθούν απαντήσεις σε ερωτήματα για τον τρόπο που σκοτώθηκε το οκταμελές πλήρωμα του αεροσκάφους, ενώ εξίσου σημαντική θεωρείται και η διαδικασία για την ταυτοποίηση των θυμάτων.

Γρίφος τα αίτια της πτώσης

Πολλά είναι τα ερωτήματα που προκύπτουν τόσο από τους χειρισμούς του πιλότου του μοιραίου αεροσκάφους όσο και για τα αίτια που οδήγησαν στην πτώση του.

Οι ειδικοί ξεκινούν τις έρευνες και σε αυτό το πεδίο, καθώς πλέον έχουν στα χέρια τους το μαύρο κουτί του αεροσκάφους, το οποίο εντόπισαν οι πυροτεχνουργοί μέσα στα συντρίμμια.

Το αεροπλάνο θα μπορούσε να προσγειωθεί πέντε λεπτά νωρίτερα πριν συντριβεί στην Καβάλα, ανέφερε ο δήμαρχος Βούλας – Βάρης – Βουλιαγμένης και εν ενεργεία κυβερνήτη της Πολιτικής Αεροπορίας, Γρηγόρης Κωνσταντέλος.

Τα βασικά σενάρια που ερευνούν οι ειδικοί είναι:

  • Η πυρκαγιά με απώλεια 2 κινητήρων
  • Πολλαπλή απώλεια οργάνων που προκάλεσε την απώλεια ύψους
  • Έλλειψη λαδιών που μπορεί να προκάλεσε την πυρκαγιά
  • Δεν ενεργοποιήθηκε το σύστημα πυροπροστασίας

Στη φωτιά που εκδηλώθηκε οι πυροσβεστήρες είτε δεν λειτούργησαν, είτε δεν μπόρεσαν να σβήσουν τη φωτιά με αποτέλεσμα να επεκταθεί και στον άλλο κινητήρα, άρα το αεροσκάφος να κατέπεσε φλεγόμενο, σημείωσε ο Κωνσταντίνος Ιατρίδης, αντιπτέραρχος ε.α.

Είναι πιθανό ο χειριστής του Antonov να θεώρησε αρχικά πως η βλάβη στο αεροσκάφος είναι ελεγχόμενη και για αυτό να ζήτησε να επιστρέψει στη Σερβία, αλλά μέσα σε λίγα λεπτά η κατάσταση να επιδεινώθηκε δραματικά. 

Το αεροπλάνο στις 22:37 δήλωσε ότι επιστρέφει στη Σερβία, έκανε την αναστροφή, ξεκίνησε την επιστροφή για τη Σερβία, αλλά πέντε λεπτά αργότερα, η κατάσταση η οποία υπήρχε κλιμακώθηκε. Δηλαδή αν η φωτιά έσβησε και επανήλθε, ζήτησε έκτακτη προσγείωση στην Καβάλα, τόνισε, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ο αεροναυπηγός, Φαίδων Καραϊωσηφίδης.

Υπάρχει μάλιστα η περίπτωση η φωτιά να μην ήταν μόνο εξωτερικά αλλά και εσωτερικά με αποτέλεσμα από τους καπνούς να δημιουργηθούν αναθυμιάσεις και οι χειριστές να μην πρόλαβαν να φορέσουν μάσκα και να λιποθυμήσουν, σημείωσε ο κ. Ιατρίδης.

Και εδώ προκύπτει πλήθος ερωτημάτων για τις ενέργειες του πιλότου:

  • Τι βλάβη αντιμετώπισε;
  • Γιατί αρχικά θέλησε να επιστρέψει στη Σερβία;
  • Γιατί δεν πήγε στο κοντινότερο αεροδρόμιο της Λήμνου;
  • Γιατί χάθηκε η επαφή με τον πύργο ελέγχου για 2 λεπτά;

Όπως ανέφερε ο κ. Κωσταντέλος προκαλεί απορία το γεγονός πως ο πιλότος αντί να πάει στη Λήμνο, μια απόσταση 32 μιλίων πάνω από τη θάλασσα και πτήσης έξι λεπτών, επέλεξε να πάει στη Χρυσούπολη της Καβάλας, περνώντας πάνω από μεγάλο ορεινό όγκο, αυτό του Παγγαίου σε μια πτήση διπλάσιου χρόνου. Από τη στιγμή που εκπέμπει may day, o πιλότος επιλέγει σε ποιο αεροδρόμιο θα προσγειωθεί.

Αξίζει να σημειωθεί πως τα τελευταία 35 χρόνια έχουν καταπέσει 249 αεροσκάφη Antonov από τα 1200 που μπήκαν στη γραμμή παραγωγής.

Διάβημα της Ελλάδας στη Σερβία για το φορτίο του Αntonov

Η Αθήνα χθες προχώρησε σε διπλό διάβημα διαμαρτυρίας τόσο σε Σερβία όσο και σε Ουκρανία ζητώντας εξηγήσεις για το γεγονός ότι οι ελληνικές αρχές δεν είχαν ενημερωθεί για το επικίνδυνο φορτίο που μετέφερε το Antonov.

Με εντολή του υπουργού Εξωτερικών, Νίκου Δένδια, πρώτα ο πρέσβης της Ελλάδας στο Βελιγράδι, και λίγες ώρες μετά, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου στον Ουκρανό πρέσβη στην Αθήνα, ζήτησαν εξηγήσεις για την έλλειψη ενημέρωσης της ελληνικής πλευράς, για τη φύση του φορτίου του αεροσκάφους.

 

ΠΗΓΗ: newsbeast

- Advertisement -spot_img

Τελευταία Νέα

Έκπτωτος λόγω χρεών αιρετός του Δήμου Ηγουμενίτσας

Όπου υπάρχει καπνός τελικά υπάρχει και φωτιά.. Τις τελευταίες ημέρες, οι φήμες στην Ηγουμενίτσα οργίαζαν και αφορούσαν σε έλεγχο...
- Advertisement -spot_img

Περισσότερες ειδήσεις σαν και αυτές

- Advertisement -spot_img