Το Υπ. Παιδείας και η κυβέρνηση με νέα Υπουργική Απόφαση 108906/ΓΔ4/2021 – ΦΕΚ 4189/Β/10-9-2021, επιχειρεί να υλοποιήσει για μια ακόμη φορά τον αντιδραστικό έλεγχο των εκπαιδευτικών, τη λεγόμενη «αξιολόγηση».

Ο κλάδος μας πέρυσι έκοψε από νωρίς το βήχα της κυβέρνησης και του Υπ. Παιδείας για την «αξιολόγηση». Με το εμβληματικό ποσοστό 95% στην Απεργία – Αποχή, απέρριψε τον νόμο στο περιεχόμενό του και στην υλοποίησή του. Τον άφησε ανενεργό με την καθολική του συμμετοχή, την οργανωμένη δράση του, την υλοποίηση όλων των μέτρων για την επιτυχία της Απεργίας – Αποχής. Στην Κέρκυρα, μόνο ένα (1) σχολείο συμμετείχε στη διαδικασία της αξιολόγησης.

Εδώ και τώρα, άμεσα, να συνεδριάσει το ΔΣ της ΟΛΜΕ και στη βάση των αποφάσεων που παραμένουν σε ισχύ, να επικαιροποιήσει με όλα τα απαραίτητα μέτρα την απόφαση στη βάση της νέας Υπουργικής Απόφασης. Να επικαιροποιηθούν τα έγγραφα δήλωσης της Απεργίας – Αποχής και να σταλούν ξανά όλα τα πρακτικά βήματα. Να οργανωθούν ΓΣ των Σωματείων και ενημερωτικές εκδηλώσεις, να στηριχθούν οι συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων, να οργανωθεί η υλοποίηση της απόφασης για Απεργία – Αποχή.

Η ΕΛΜΕ Κέρκυρας έχει βγάλει αναλυτική απόφαση, τόσο για το πολιτικό κομμάτι της Αξιολόγησης της σχολικής μονάδας όσο και για τα πρακτικά βήματα για τη συμμετοχή στην ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ από κάθε μορφής αξιολόγηση.

Εν αναμονή της επικαιροποίησης από την ΟΛΜΕ όλων των μέτρων που απαιτούνται για την αποτροπή της αξιολόγησης, η ΕΛΜΕ Κέρκυρας ανακοινώνει τα περσινά πρακτικά βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν οι Σύλλογοι Διδασκόντων, καθώς και το έντυπο για τη συλλογή υπογραφών.

ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΑ ΦΟΡΑ Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΘΑ ΜΕΙΝΕΙ ΣΤΑ ΧΑΡΤΙΑ!

 

 

 

Ενέργειες – βήματα για την υλοποίηση της απόφασης του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ για κήρυξη απεργίας αποχής από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον νόμο 4692/2020 καθώς και από την Υπουργική Απόφαση Υ.Α. 6603/ΓΔ4/20-1-2021 «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο»

Το Δ.Σ της ΕΛΜΕ και της ΟΛΜΕ σε συνέχεια και υλοποίηση της απόφασής της Γενικής Συνέλευσης των Προέδρων (5 Σεπτεμβρίου 2020) για κήρυξη απεργίας-αποχής από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον νόμο 4692/2020 (ΦΕΚ 12 Ιουνίου 2020) καθώς και από την Υπουργική Απόφαση «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο», αποφάσισε τα παρακάτω βήματα:

Να επιδοθεί, (ήδη πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου 2021), στο Υπουργείο Παιδείας και στο Ελληνικό Δημόσιο εξώδικη γνωστοποίηση της απεργίας-αποχής, δηλώνοντας, έτσι, επίσημα την κήρυξή της.

Στο πλαίσιο αυτό, καλεί τους συναδέλφους να συμμετέχουν δυναμικά στην απεργία-αποχή της ΟΛΜΕ αποτρέποντας την υλοποίηση της αντιδραστικής αξιολόγησης και συγκεκριμένα:

  1. Τους συναδέλφους διευθυντές, τις διευθύντριες, πριν την έναρξη της ειδικής συνεδρίασης του Συλλόγου Διδασκόντων για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, να δηλώσουν τη συμμετοχή τους στην απεργία-αποχή και ότι δεν συμμετέχουν σε καμία αξιολογική διαδικασία.
  2. Τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς – μέλη των Συλλόγων Διδασκόντων να δηλώσουν, πριν την έναρξη της διαδικασίας της ειδικής συνεδρίασης, ότι συμμετέχουν στην απεργία-αποχή. Έτσι διαπιστώνεται η αδυναμία πραγματοποίησης της Ειδικής Συνεδρίασης ελλείψει απαρτίας λόγω συμμετοχής της πλειοψηφίας ή του συνόλου των εκπαιδευτικών στην νομίμως κηρυγμένη απεργία αποχή της ΟΛΜΕ από κάθε αξιολογική διαδικασία που προβλέπεται στην Υ.Α. 6603/ΓΔ4/20-1-2021 (συγκρότηση ομάδων δράσης, συνεδρίαση για τη σύνταξη έκθεσης «Εσωτερικής και Εξωτερικής Αξιολόγησης», κλπ.)

Η δήλωση αυτή, όλων των παραπάνω θα γίνεται σε ειδικό έντυπο που θα καταθέτουν συλλογικά οι συνάδελφοι (σας αποστέλλεται συνημμένα), για να γίνεται σαφής η συμμετοχή τους στην απεργία-αποχή. Η παραπάνω δήλωση θωρακίζει τους συναδέλφους με την κάλυψη που προσφέρει η συμμετοχή σε μια νομικά κατοχυρωμένη ενέργεια και αρκεί να  καταχωρείται στο πρωτόκολλο του σχολείου.

  1. Οι ΕΛΜΕ επικοινωνούν με τους Συλλόγους Διδασκόντων, οι οποίοι ενημερώνουν για τη συμμετοχή τους στην απεργία – αποχή.
  2. Με βάση το θεσμικό πλαίσιο για τη λειτουργία του Συλλόγου Διδασκόντων για να υπάρχει απαρτία στο όργανο, πρέπει οι παρόντες να είναι περισσότεροι από τους απόντες. Οι συνάδελφοι που συμμετέχουν στην απεργία-αποχή θεωρούνται απόντες, με αποτέλεσμα στην έναρξη της συνεδρίασης να τίθεται θέμα απαρτίας του Συλλόγου Διδασκόντων.
    • Εάν δεν υπάρχει απαρτία (συμμετέχουν, δηλαδή, οι περισσότεροι συνάδελφοι στην απεργία-αποχή), η συνεδρίαση δεν πραγματοποιείται και δεν συντάσσεται σχετικό πρακτικό στο Βιβλίο πρακτικών του Συλλόγου Διδασκόντων.
    • Αν ο Διευθυντής επιμείνει στην καταγραφή πρακτικού στο βιβλίο πρακτικών, παρά την έλλειψη απαρτίας, τότε οι συνάδελφοι υποβάλλουν εκ νέου τη δήλωση συμμετοχής στην απεργία- αποχή, ζητούν την καταχώρηση της και αποχωρούν από την διαδικασία.
    • Εάν υπάρχει απαρτία, οι συμμετέχοντες στην απεργία-αποχή απαιτούν να καταχωρηθεί το περιεχόμενο της δήλωσης, ως άποψή τους, στο βιβλίο πρακτικών, ώστε να γίνεται σαφής η συμμετοχή τους στην απεργία-αποχή και να μην υποχρεωθούν στη συμμετοχή τους στην αξιολογική διαδικασία (συγκρότηση ομάδων εργασίας, συνεδρίαση για τη σύνταξη έκθεσης «Εσωτερικής και Εξωτερικής Αξιολόγησης», κλπ.).

Συνάδελφοι,

ο αγώνας για την αποτροπή της εφαρμογής της αντιδραστικής αξιολόγησης που επιβάλλει η κυβέρνηση εν μέσω πανδημίας, άρχισε, κλιμακώνεται και θα είναι νικηφόρος.

Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων και τους Διευθυντές/ντριες των σχολείων να συνταχθούν σύσσωμοι πίσω από τις αποφάσεις της ΕΛΜΕ – ΟΛΜΕ και σε κάθε περίπτωση να ενημερώνουν το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ για το σχεδιασμό πραγματοποίησης των Ειδικών Συνεδριάσεων.

 

Υπενθυμίζουμε ότι η αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ. 486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας η οποία καλύπτει τους συμμετέχοντες από κάθε πειθαρχική ευθύνη.