Δεν θα μπορούσαν να φανταστούν καλύτερο σενάριο στην Red Bull για τον αγώνα στο Baku. Οι δύο RB18 τερμάτισαν 1-2 με την “σωστή” σειρά, με την αυστριακή ομάδα να συλλέγει τους μέγιστους δυνατούς βαθμούς στο Αζερμπαϊτζάν. Ο Verstappen κατάφερε να επικρατήσει του Perez στην εσωτερική μάχη, χάρη στην καλύτερη διαχείριση των medium στο πρώτο stint του GP.

 

Αντιθέτως σε καταστροφή εξελίχθηκε ο αγώνας της Ferrari. Οι δύο F1-75 των Sainz-Leclerc εγκατέλειψαν με προβλήματα σε κιβώτιο και PU αντίστοιχα. Ο Leclerc έχασε άλλη μία πιθανή νίκη χωρίς δική του ευθύνη. Το πλήγμα ήταν ισχυρό για την Scuderia η οποία είδε άλλα δύο μονοθέσια με την PU της να εγκαταλείπουν στη διάρκεια του αγώνα. Η προσπάθεια των Leclerc-Ferrari για το φετινό πρωτάθλημα αρχίζει να εκτροχιάζεται.

Η εκκίνηση των δύο Red Bull ήταν ιδανική. Τόσο ο Perez όσο και ο Verstappen ξεκίνησαν καλύτερα από τον Leclerc, με τον Checo να παίρνει την πρωτοπορία στην πρώτη στροφή. Ο Leclerc κατάφερε να κρατηθεί δεύτερος και αυτό ήταν κρίσιμο για την εξέλιξη του αγώνα.

Η πίεση που του άσκησε ο Verstappen ήταν ασφυκτική αμέσως. Όμως ο Leclerc κατάφερνε να έχει συνέχεια απάντηση στις επιθέσεις του Ολλανδού. Τα ταχύτατα περάσματα του από τον από τον δεύτερο τομέα αλλά και η υψηλή παροχή ισχύος από την ιταλική PU στην αρχή της μεγάλης ευθείας εξουδετέρωσαν το DRS που είχε αποκτήσει ο Max από τον 5ο γύρο.

Εγκατάλειψη Sainz και VSC

Στον 9ο γύρο ο Sainz εγκατέλειψε με πρόβλημα στην F1-75, παρκάροντας το αυτοκίνητο στην έξοδο της στροφής 4. Αυτό προκάλεσε το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας και η Ferrari το εκμεταλλεύτηκε φωνάζοντας τον Leclerc για Hard. Το pits stop ήτα αργό, αλλά καθώς οι Russell, Gasly και Hamilton είχαν σταματήσει επίσης, ο Μονεγάσκος έχασε μόνο την δεύτερη θέση από τον Verstappen. Οι δύο Red Bull παρέμειναν στην πίστα.

Με το τέλος του VSC η σειρά ήταν Perez, Verstappen, Leclerc, Russell, Alonso, Norris και Ricciardo με τους τρεις τελευταίους επίσης να μην έχουν σταματήσει για αλλαγή. Ο Verstappen είχε σε καλύτερη κατάσταση τα ελαστικά του και άρχισε να κλείνει την διαφορά από τον Perez. Η Red Bull θα έδινε την εντολή στον Checo να μην παλέψει για την θέση εάν ο Verstappen επιχειρούσε το προσπέρασμα.

Αυτό θα ερχόταν στον 15ο γύρο με τον Verstappen να απομακρύνεται αμέσως. Δύο γύρους μετά ο Perez θα άλλαζε σε Hard χάνοντας και την δεύτερη θέση από τον Leclerc ο οποίος είχε πιάσει εξαιρετικό ρυθμό στο σημείο εκείνο. Ο Μονεγάσκος ήταν 8,5 δευτερόλεπτα πίσω από τον Verstappen ο οποίος προσπαθούσε να παρατείνει το δικό του stint.

Πίσω από τον Russell, είχε δημιουργηθεί ένα ακόμη “τρενάκι” με οδηγό τον Alonso. Στο Μονακό ήταν η φύση του σιρκουί που είχε ευνοήσει τον Ισπανό. Στο Baku η υψηλότατη τελική της AlpineΣτον 19ο γύρο ο Fernando θα έμπαινε στα pits απελευθερώνοντας τις McLaren και τον Gasly. Στον ίδιο γύρο έκανε την δική του στάση και ο Verstappen βγαίνοντας δεύτερος, 13 δευτερόλεπτα πίσω από τον Leclerc.

Καταστροφή για την Ferrari

Στον 20ο γύρο η καταστροφή ολοκληρώθηκε για την Ferrari με την εγκατάλειψη του Leclerc. Καθώς ο Μονεγάσκος έβγαινε στην μεγάλη ευθεία ο κινητήρας στο πίσω μέρος της F1-75 παρέδωσε το πνεύμα. Δυστυχώς οι ανησυχίες της Scuderia για την αξιοπιστία της PU επιβεβαιώθηκαν με τον χειρότερο δυνατό τρόπο. Τρεις γύρους μετά θα εγκατέλειπε και ο Zhou επίσης με πρόβλημα στην ιταλική PU.

Με την συμπλήρωση 30 γύρων ο Verstappen είχε μία άνετη πρωτοπορία 9 δευτερολέπτων από τον Perez με τους Russell, Gasly και Hamilton να συμπληρώνουν την πεντάδα. Ο Hamilton παραπονιόταν για έντονους πόνους στην πλάτη από το porpoising της W13. Ταυτόχρονα η Red Bull συνέστησε στον Verstappen να ρίξει τον ρυθμό του ώστε να μην επαναληφθούν τα περσινά προβλήματα.

Σε εκείνο το σημείο  οι Ricciardo και Ocon ήταν οι μόνοι από τους πρώτους 10 που δεν είχαν αλλάξει ακόμη ελαστικά. Οι δύο οδηγοί είχαν ξεκινήσει με την σκληρή γόμα της Pirelli. Στον 33ο γύρο ακόμη ένα μονοθέσιο με PU Ferrari θα εγκατέλειπε με μηχανικό πρόβλημα. Αυτή τη φορά ήταν η Haas του Magnussen.

Δεύτερο VSC

Για δεύτερη φορά θα ενεργοποιούταν το VSC. Η Red Bull θα το εκμεταλλευόταν για διπλό pit-stop όπως και η Mercedes. Και οι δύο ομάδες παρέμειναν στα hard. Αντιθέτως ο Ricciardo που έκανε την πρώτη του στάση πέρασε στα Medium βγαίνοντας στην 9η θέση, μπροστά από τον Norris. Τέταρτος ήταν ο Gasly, ενώ ο Tsunoda είχε περάσει 5ος λόγω της στάσης του Hamilton.

Ο Βρετανός θα απαλλασσόταν αμέσως από το εμπόδιο του Ιάπωνα και θα επιδιδόταν στο κυνήγι της άλλης Alpha Tauri. Ο Tsunoda θα έβλεπε, μάλιστα, την μαύρη-πορτοκαλί σημαία λόγω του ότι το επάνω πτερύγιο της πίσω πτέρυγας είχε σπάσει στα δύο. Θα έμπαινε στα pits για να κολληθεί με ταινία και θα του δινόταν η οδηγία να μην ανοίξει το DRS μέχρι το τέλος του αγώνα.

Η Red Bull θορυβήθηκε από την εξέλιξη αυτή. Έτσι, θα έδινε εντολή και στους οδηγούς της να μην χρησιμοποιήσουν το DRS μέχρι την καρό σημαία. Αντιθέτως ο Gasly θα χρησιμοποιούσε το DRS στην μάχη του με τον Hamilton για την τέταρτη θέση. Οι δύο οδηγοί θα είχαν μία ωραία μάχη για δύο γύρους μέχρι τα πιο φρέσκα ελαστικά του Hamilton να τον φέρουν μπροστά στην 3η στροφή κατά τον 44ο γύρο.

Η κατάσταση δεν θα άλλαζε στην κορυφή. Ο Verstappen πήρε μία μεγάλη νίκη στο Baku με τους Perez και Russell να συμπληρώνουν το podium. Ο Hamilton τερμάτισε 4ος μπροστά από τους Gasly και Vettel. Έβδομος ήταν ο Alonso μπροστά από τις McLaren των Ricciardo-Norris. Ο Ocon συμπλήρωσε τη βαθμολογούμενη δεκάδα.


Η τελική κατάταξη στο GP Αζερμπαϊτζάν

Η βαθμολογία στο πρωτάθλημα οδηγών

ΘέσηΟΔΗΓΟΣΟΜΑΔΑΒαθμοί
1Max VerstappenRED BULL RACING RBPT150
2Sergio PerezRED BULL RACING RBPT129
3Charles LeclercFERRARI116
4George RussellMERCEDES99
5Carlos SainzFERRARI83
6Lewis HamiltonMERCEDES62
7Lando NorrisMCLAREN MERCEDES50
8Valtteri BottasALFA ROMEO FERRARI40
9Esteban OconALPINE RENAULT31
10Pierre GaslyALPHATAURI RBPT16

Η βαθμολογία στο πρωτάθλημα κατασκευαστών

ΘέσηΟΜΑΔΑΒαθμοί
1RED BULL RACING RBPT279
2FERRARI199
3MERCEDES161
4MCLAREN MERCEDES65
5ALPINE RENAULT47
6ALFA ROMEO FERRARI41
7ALPHATAURI RBPT27
8HAAS FERRARI15
9ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES15
10WILLIAMS MERCEDES3

 

ΠΗΓΗ: newsauto