Όμως, ο Μονεγάσκος έχασε τον έλεγχο της Ferrari στην Beausset ενώ προσπαθούσε να επεκτείνει το πρώτο του stint με τα medium. Μέχρι εκείνο το σημείο η Ferrari έμοιαζε να ανταπεξέρχεται εξαιρετικά στην διαχείριση των Pirelli και ο Leclerc είχε μια χρυσή ευκαιρία για την τέταρτη φετινή του νίκη.

Ο Verstappen από την άλλη, μόλις κληρονόμησε την πρωτοπορία δεν είχε κανένα πρόβλημα να ελέγξει τον ρυθμό του αγώνα. Οι Mercedes ήταν καλύτερες σε ρυθμό αγώνα σε σχέση με χθες, όχι, όμως, αρκετά για να προβληματίσουν τον Verstappen. Ο Russell θα κατάφερνε στο τέλος να πάρει την τρίτη θέση από τον Perez έπειτα από μεγάλη μάχη που κράτησε αρκετούς γύρους.

Εκκίνηση

Η πλειοψηφία των οδηγών επέλεξε την μεσαία γόμα της Pirelli. Εξαιρέσεις αποτέλεσαν οι Sainz, Gasly και Bottas. Οι Leclerc-Verstappen έκαναν καλές εκκινήσεις κρατώντας τις θέσεις τους. Ακόμη καλύτερα, όμως, ξεκίνησε ο Lewis Hamilton. Ο Βρετανός κατάφερε να προσπεράσει τον Perez πριν την πρώτη στροφή. Εξαιρετικά ξεκίνησε και ο Alonso, ο οποίος ανέβηκε 7ος στον πρώτο γύρο.

Τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν το ίδιο καλά, όμως, για τον teammate του Ισπανού. Ο Ocon στην προσπάθειά του να περάσει τον Tsunoda στην στροφή 7 έχασε τον έλεγχο της Alpine χτυπώντας την Alpha Tauri. Ο Tsunoda έπεσε τελευταίος και στον Ocon επεβλήθη ποινή 5 δευτερολέπτων.

Στην κορυφή οι δύο Red Bull αμέσως άρχισαν να πιέζουν τους Leclerc-Hamilton. Ο Verstappen ήδη από τον 6ο γύρο ήταν σε απόσταση βολής από τον Leclerc και προσπαθούσε στις ευθείες Mistral να κάνει την κίνησή του. Όμως, ο Leclerc αμυνόταν σωστά. Εν τω μεταξύ με την συμπλήρωση του ένατου γύρου οι Sainz-Magnussen είχαν ανέβει στις θέσεις 12 και 13 αντίστοιχα.

Σε εκείνο το σημείο ο Δανός της Haas έκανε το πρώτο του pit-stop περνώντας στα hard. Ο Schumacher και ο Zhou θα έπρατταν το ίδιο έναν γύρο αργότερα. Με την συμπλήρωση δέκα γύρων η σειρά ήταν: Leclerc, Verstappen, Hamilton, Perez και Russell. Ο Hamilton είχε καταφέρει να φτιάξει μια μικρή διαφορά από τον Perez ο οποίος έχοντας πιέσει από νωρίς έφθειρε τα ελαστικά του.

Ο Leclerc εκτός 

Όσο οι γύροι περνούσαν τόσο πιο άνετα αισθανόταν και ο Leclerc σε σχέση με τον Verstappen. Στον 15ο γύρο ο Μονεγάσκος είχε βγει εκτός DRS του οδηγού της Red Bull. Καθώς οι πρωτοπόροι επέκτειναν τα αρχικά stints τους, τόσο πιο πιθανή φαινόταν η μία και μοναδική στάση στα pits.

Όμως στον 17ο γύρο η Red Bull θα τραβούσε την σκανδάλη φωνάζοντας τον Verstappen για αλλαγή σε hard. Θα έβγαινε 7ος πίσω από τον Norris. Το undercut είναι πολύ ισχυρό στο Paul Ricard. Όμως σύμφωνα με την Ferrari, τα hard ήταν 2 δέκατα ανά γύρο πιο αργά από όσο αναμενόταν. Έτσι, στην Scuderia αποφάσισαν να μην απαντήσουν άμεσα στο pit-stop του Verstappen.

Ωστόσο, στον 18ο γύρο ο Leclerc θα έκανε λάθος στην διπλή αριστερή Beausset. Ο Charles πάτησε στα marbles της εξωτερικής και έχασε τον έλεγχο της Ferrari χτυπώντας στα προστατευτικά ελαστικά. Δε γνωρίζουμε εάν υπήρξε κάποιο πρόβλημα στην Ferrari. Εκ πρώτης όψεως, πάντως, φάνηκε σαν οδηγικό λάθος. Το ρύγχος της F1-75 μπήκε κάτω από τα ελαστικά και ο Leclerc δεν μπορούσε να κάνει όπισθεν για να επιστρέψει στην πίστα. Η εγκατάλειψη ήταν αναπόφευκτη.

Αυτοκίνητο ασφαλείας

Η έξοδος του Leclerc προκάλεσε την είσοδο του Safety car. Όσοι δεν είχαν μπει στα pits μέχρι εκείνο το σημείο έκαναν αμέσως τις αλλαγές τους. Μεταξύ αυτών και ο Sainz, τον οποίο η Ferrari έβγαλε σχεδόν πάνω στον Albon που έμπαινε για την δική του αλλαγή. Το αποτέλεσμα ήταν να τιμωρηθεί με χρονική ποινή 5 δευτερολέπτων.

Με την επανεκκίνηση στον 21ο γύρο η σειρά ήταν Verstappen, Hamilton, Perez, Russell, και Alonso, όλοι με τα hard. Σύντομα, όμως, στην 5η θέση θα ανέβαινε ο Sainz έχοντας ανώτερο ρυθμό με τα medium. Δεν θα αργούσε να ασκήσει πίεση στην W13 του Russell, αλλά η υψηλότερη τελική της Mercedes θα προστάτευε τον Βρετανό αρκετούς γύρους. Στον 30ο γύρο, όμως, ο Sainz θα είχε εξαιρετική έξοδο από την στροφή 8 και θα ολοκλήρωνε το προσπέρασμα με μία πολύ όμορφη κίνηση από την εξωτερική στην Signes.

Στην πρωτοπορία, ο Verstappen αύξανε αργά αλλά σταθερά τη διαφορά του από τον Hamilton. Ο πρωταθλητής ήταν 4 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Βρετανό, ο οποίος με τη σειρά του ήταν ακόμη δύο μπροστά από τον Perez. Ο Μεξικανός δεν μπορούσε να πλησιάσει τον Hamilton ενώ από τον 37ο  γύρο θα είχε να ασχοληθεί με τον Carlos Sainz ο οποίος είχε βρεθεί στο DRS του.

Ανεξήγητη δεύτερη στάση για Sainz

Η μάχη των δύο οδηγών ήταν μεγάλη και θα κορυφωνόταν στον 41ο γύρο. Ο Sainz είχε κολλήσει πίσω από την Red Bull ήδη από την πρώτη ευθεία Mistral. Αυτό ανάγκασε τον Perez να καλύψει την εσωτερική για την στροφή 7 χαλώντας την γραμμή του. Έτσι, στην δεύτερη Mistral ο Sainz κατάφερε να φέρει την Ferrari του δίπλα στην Red Bull του Checo.

Η μάχη συνεχίστηκε σε όλο τον τρίτο τομέα με τον Sainz να προσπερνάει εκπληκτικά, τελικά, στην τελευταία στροφή. Ο Russell θα προσπαθούσε κι εκείνος να επιτεθεί στον Perez αλλά θα ακουμπούσαν με τον Μεξικανό να βγαίνει στην έξοδο διαφυγής κρατώντας την θέση του.

Στο σημείο εκείνο η Ferrari αποφάσισε να φωνάξει τον Sainz για δεύτερη αλλαγή με δέκα γύρους να απομένουνΗ επιλογή αυτή ήταν εν πολλοίς ανεξήγητη. Ο Sainz βρισκόταν ήδη τρίτος. Μπορεί να μην είχε ελπίδες για νίκη αλλά δεν καταλάβαμε τι παραπάνω θα του εξασφάλιζε το pit-stop. Και μάλιστα με την medium και όχι την soft γόμα. Σίγουρα τα μεσαία Pirelli ήταν η πιο ασφαλής επιλογή και ο ρυθμός του Sainz ήταν αμέσως εξαιρετικός.

Όμως, δεν υπήρχαν αρκετοί γύροι ώστε ο Carlos να προλάβει να ξανακερδίσει τις χαμένες θέσεις λόγω του pit-stop. Με πέντε γύρους να απομένουν ο Ισπανός ήταν 20 δευτερόλεπτα πίσω από τους Perez-Russell, οι οποίοι μάχονταν ακόμη για την τρίτη θέση. Ο ταχύτερος γύρος που πέτυχε ήταν μικρή παρηγοριά. Αυτή θα πήγαινε τελικά στον Russell μετά τη λήξη του VSC λόγω της εγκατάλειψης του Zhou.

Κρίσιμη νίκη

Ο Βρετανός έπιασε στον ύπνο τον Perez κατά την επανεκκίνηση και κατάφερε να τον προσπεράσει στο τέλος του τρίτου τομέα. Ο Russell θα κρατούσε την θέση του μέχρι το τέλος. Όμως, η ημέρα ανήκε στον Verstappen ο οποίος πήρε την καρό σημαία μπροστά από τον Hamilton.

Ήταν μία κρίσιμη νίκη στην οικονομία του πρωταθλήματος. Με την Ferrari να έχει επικρατήσει στους δύο τελευταίους αγώνες, ο Leclerc είχε μία μεγάλη ευκαιρία να μειώσει κι άλλο την διαφορά του από τον Verstappen. Όμως, με την εξέλιξη αυτή ο Verstappen έκανε ένα μεγάλο βήμα για το δεύτερό του πρωτάθλημα.


Η τελική κατάταξη του γαλλικού Grand Prix

Η βαθμολογία στο πρωτάθλημα οδηγών

ΘέσηΟΔΗΓΟΣΟΜΑΔΑΒαθμοί
1Max VerstappenRED BULL RACING RBPT233
2Charles LeclercFERRARI170
3Sergio PerezRED BULL RACING RBPT163
4Carlos SainzFERRARI144
5George RussellMERCEDES143
6Lewis HamiltonMERCEDES127
7Lando NorrisMCLAREN MERCEDES70
8Esteban OconALPINE RENAULT56
9Valtteri BottasALFA ROMEO FERRARI46
10Fernando AlonsoALPINE RENAULT37

Η βαθμολογία στο πρωτάθλημα κατασκευαστών

ΘέσηΟΜΑΔΑΒαθμοί
1RED BULL RACING RBPT396
2FERRARI314
3MERCEDES270
4ALPINE RENAULT93
5MCLAREN MERCEDES89
6ALFA ROMEO FERRARI51
7HAAS FERRARI34
8ALPHATAURI RBPT27
9ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES19
10WILLIAMS MERCEDES3

 

ΠΗΓΗ: newsauto