Ακολουθήστε το Start Media στο Google News!
του Αντώνη Άγα
Η αλήθεια είναι ότι τα αεροδρόμια της Ελλάδας, αναλογικά με το πόσο κόσμο υποδέχονται σε ετήσια βάση, δεν έχουν την καλύτερη εικόνα. Με εξαίρεση το «Ελευθέριος Βενιζέλος», το οποίο κάθε χρόνο συγκαταλέγεται στα καλύτερα αεροδρόμια παγκοσμίως, η χώρα μας δεν μπορεί να καυχιέται για το δίκτυο των αεροδρομίων της. Ιδιαίτερα στην περιφέρεια, οι ελλείψεις σε υποδομές είναι πολύ μεγάλες και αυτό είναι γνωστό τοις πάσι…
Η εξαγορά των 14 περιφερειακών αεροδρομίων από τη -γερμανικών συμφερόντων- Fraport, μεταξύ των οποίων και αυτό της Κέρκυρας, το διεθνές αεροδρόμιο «Ιωάννης Καποδίστριας», σήκωσε… μπόλικη σκόνη στο πρόσφατο παρελθόν. Αυτά, όμως, είναι γνωστά και κυρίως δεν αλλάζουν…
Το θέμα είναι πού βρισκόμαστε σήμερα και βεβαίως τι έχουμε να περιμένουμε στο άμεσο μέλλον αναφορικά με την εικόνα των ελληνικών αεροδρομίων κι εν προκειμένω αυτό του νησιού των Φαιάκων…
Στη Μύκονο, τα έργα αναβάθμισης του αεροδρομίου είναι εν εξελίξει… Πρόκειται για έργα ύψους 25.000.000€. Δεν είναι εύκολο να ολοκληρωθούν τόσο σημαντικά έργα, ενώ ένα αεροδρόμιο λειτουργεί, πολλώ δε μάλλον όταν πρόκειται για αεροδρόμιο με τέτοια επισκεψιμότητα… Κατά την καλοκαιρινή περίοδο το αεροδρόμιο του «νησιού των ανέμων» διαχειρίζεται σε καθημερινή βάση 200 πτήσεις.
Είναι ενδεικτικό ότι το αεροδρόμιο της Μυκόνου, μαζί με αυτά της Σαντορίνης, της Ρόδου και της Κω -σύμφωνα με τον Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, κ. Χατζημάρκο- συνεισφέρουν το 40% του τουριστικού ΑΕΠ της χώρας μας.
Το αεροδρόμιο της Μυκόνου, αν ρίξει κανείς μια ματιά στα σχέδια και τις μακέτες, θα «μεταμορφωθεί» σ’ ένα έργο Τέχνης!
Μιλάμε για ένα εκπληκτικό «πάντρεμα» της κυκλαδίτικης αρχιτεκτονικής με τις ανάγκες ενός σύγχρονου αεροδρομίου που θα αυξήσει το επίπεδο των υπηρεσιών και θα εξορθολογίσει τις ροές της επιβατικής κίνησης.
Αντίστοιχα, τα έργα της Fraport στη Ρόδο είναι κι αυτά σε εξέλιξη και το ίδιο μεγαλόπνοα, καθώς και το «σμαραγδένιο νησί» είναι μια από τις «ναυαρχίδες» του ελληνικού τουρισμού.
Έργα, φυσικά, εξελίσσονται και στο δικό μας νησί, την Κέρκυρα, με τη Fraport να έχει επίσης κατά νου την επέκτασή του, αλλά παράλληλα -χωρίς βέβαια να σταματήσει καθόλου η λειτουργία του- και την αναβάθμισή του… Τόσο τη λειτουργική, όσο και την αισθητική… Διότι -κακά τα ψέματα- τα ελληνικά αεροδρόμια, μεταξύ αυτών και το «Ιωάννης Καποδίστριας» έχουν μείνει στη δεκαετία του ’80…
Πρόσφατα ο Διευθύνοντας Σύμβουλος της Fraport Greece, Αλεξάντερ Τσίνελ, αναφέρθηκε σε ειδική εκδήλωση, η οποία πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στην πορεία των έργων στα αεροδρόμια που έχει στο χαρτοφυλάκιό της η -γερμανικών συμφερόντων- εταιρεία.
Όπως είπε, έχουν παραδοθεί ήδη τα αεροδρόμια Χανίων, Καβάλας και Ζακύνθου, ενώ έχει σχεδόν ολοκληρωθεί και το αεροδρόμιο του Ακτίου.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τον Αλεξάντερ Τσίνελ, η εξέλιξη έργων στα περιφερειακά αεροδρόμια της Fraport Greece έχει ως εξής:
-
Αεροδρόμιο Καβάλας 100%
-
Θεσσαλονίκης 30% με την παράδοση το 2021
-
Κέρκυρας 55% με την παράδοση το 2021
-
Ακτίου 95% με την παράδοση το 2019
-
Κεφαλονιάς 60% με την παράδοση το 2019
-
Ζακύνθου και Χανίων έχουν ολοκληρωθεί στο 100%
-
Σκιάθου 80% με την παράδοση στο τέλος του Ιουνίου
-
Μυτιλήνης 60% με την παράδοση το 2020
-
Σάμου 75% με την παράδοση το 2019
-
Σαντορίνης 30% με την παράδοση το 2021
-
Ρόδου 70% με την παράδοση το 2020.