του Αντώνη Άγα

 

Η αλήθεια είναι ότι τα αεροδρόμια της Ελλάδας, αναλογικά με το πόσο κόσμο υποδέχονται σε ετήσια βάση, δεν έχουν την καλύτερη εικόνα. Με εξαίρεση το «Ελευθέριος Βενιζέλος», το οποίο κάθε χρόνο συγκαταλέγεται στα καλύτερα αεροδρόμια παγκοσμίως, η χώρα μας δεν μπορεί να καυχιέται για το δίκτυο των αεροδρομίων της. Ιδιαίτερα στην περιφέρεια, οι ελλείψεις σε υποδομές είναι πολύ μεγάλες και αυτό είναι γνωστό τοις πάσι…

Η εξαγορά των 14 περιφερειακών αεροδρομίων από τη -γερμανικών συμφερόντων- Fraport, μεταξύ των οποίων και αυτό της Κέρκυρας, το διεθνές αεροδρόμιο «Ιωάννης Καποδίστριας», σήκωσε… μπόλικη σκόνη στο πρόσφατο παρελθόν. Αυτά, όμως, είναι γνωστά και κυρίως δεν αλλάζουν…

fraport

Το θέμα είναι πού βρισκόμαστε σήμερα και βεβαίως τι έχουμε να περιμένουμε στο άμεσο μέλλον αναφορικά με την εικόνα των ελληνικών αεροδρομίων κι εν προκειμένω αυτό του νησιού των Φαιάκων…

1-11-730x486

Στη Μύκονο, τα έργα αναβάθμισης του αεροδρομίου είναι εν εξελίξει… Πρόκειται για έργα ύψους 25.000.000€.  Δεν είναι εύκολο να ολοκληρωθούν τόσο σημαντικά έργα, ενώ ένα αεροδρόμιο λειτουργεί, πολλώ δε μάλλον όταν πρόκειται για αεροδρόμιο με τέτοια επισκεψιμότητα… Κατά την καλοκαιρινή περίοδο το αεροδρόμιο του «νησιού των ανέμων» διαχειρίζεται σε καθημερινή βάση 200 πτήσεις.

 

3-8-405x486

Είναι ενδεικτικό ότι το αεροδρόμιο της Μυκόνου, μαζί με αυτά της Σαντορίνης, της Ρόδου και της Κω -σύμφωνα με τον Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, κ. Χατζημάρκο- συνεισφέρουν το 40% του τουριστικού ΑΕΠ της χώρας μας.

Το αεροδρόμιο της Μυκόνου, αν ρίξει κανείς μια ματιά στα σχέδια και τις μακέτες, θα «μεταμορφωθεί» σ’ ένα έργο Τέχνης!

4-7-730x486

Μιλάμε για ένα εκπληκτικό «πάντρεμα» της κυκλαδίτικης αρχιτεκτονικής με τις ανάγκες ενός σύγχρονου αεροδρομίου που θα αυξήσει το επίπεδο των υπηρεσιών και θα εξορθολογίσει τις ροές της επιβατικής κίνησης.

Αντίστοιχα, τα έργα της Fraport στη Ρόδο είναι κι αυτά σε εξέλιξη και το ίδιο μεγαλόπνοα, καθώς και το «σμαραγδένιο νησί» είναι μια από τις «ναυαρχίδες» του ελληνικού τουρισμού.

RODOS-1-741x416

RODOS-2

Έργα, φυσικά, εξελίσσονται και στο δικό μας νησί, την Κέρκυρα, με τη Fraport να έχει επίσης κατά νου την επέκτασή του, αλλά παράλληλα -χωρίς βέβαια να σταματήσει καθόλου η λειτουργία του- και την αναβάθμισή του… Τόσο τη λειτουργική, όσο και την αισθητική… Διότι -κακά τα ψέματα- τα ελληνικά αεροδρόμια, μεταξύ αυτών και το «Ιωάννης Καποδίστριας» έχουν μείνει στη δεκαετία του ’80…

Πρόσφατα ο Διευθύνοντας Σύμβουλος της Fraport Greece, Αλεξάντερ Τσίνελ, αναφέρθηκε σε ειδική εκδήλωση, η οποία πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στην πορεία των έργων στα αεροδρόμια που έχει στο χαρτοφυλάκιό της η -γερμανικών συμφερόντων- εταιρεία.

fraport-1-741x451

Όπως είπε, έχουν παραδοθεί ήδη τα αεροδρόμια Χανίων, Καβάλας και Ζακύνθου, ενώ έχει σχεδόν ολοκληρωθεί και το αεροδρόμιο του Ακτίου.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τον Αλεξάντερ Τσίνελ, η εξέλιξη έργων στα περιφερειακά αεροδρόμια της Fraport Greece έχει ως εξής:

  • Αεροδρόμιο Καβάλας 100%

  • Θεσσαλονίκης 30% με την παράδοση το 2021

  • Κέρκυρας 55% με την παράδοση το 2021

  • Ακτίου 95% με την παράδοση το 2019

  • Κεφαλονιάς 60% με την παράδοση το 2019

  • Ζακύνθου και Χανίων έχουν ολοκληρωθεί στο 100%

  • Σκιάθου 80% με την παράδοση στο τέλος του Ιουνίου

  • Μυτιλήνης 60% με την παράδοση το 2020

  • Σάμου 75% με την παράδοση το 2019

  • Σαντορίνης 30% με την παράδοση το 2021

  • Ρόδου 70% με την παράδοση το 2020.

Ερωτήματα υπάρχουν πολλά… Θα μείνει εντός χρονοδιαγραμμάτων η Fraport; Θα κάνει όλα όσα έχει υποσχεθεί στα κατά τόπους αεροδρόμια; Πώς διαχειρίζεται τη μεγάλη κίνηση και τα προβλήματα που δημιουργούνται στα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας;

cfu_3-741x247

Στην Κέρκυρα υπάρχουν πολλά προβλήματα, καθώς οι επισκέπτες είναι πολλοί και τα έργα δυσχεραίνουν το έργο των επαγγελματιών, αλλά και τη ζωή των τουριστών. Είναι «νωπές» οι διαμαρτυρίες, τις οποίες είχε καταγράψει το Start, από τους οδηγούς των τουριστικών λεωφορείων για ό,τι συμβαίνει στο «Ιωάννης Καποδίστριας», όπου η στάθμευση, είτε ενός τουριστικού λεωφορείου, είτε ενός μίνι βαν, είτε ενός Ι.Χ. για λίγα λεπτά, μοιάζει με… επικίνδυνη αποστολή!

cfu_4-741x247

Αντίστοιχα πολλά προβλήματα αντιμετωπίζει η Ρόδος, με την τοπική κοινωνία -εύλογα- ν’ ανησυχεί για την έξωθεν μαρτυρία του «νησιού των Ιπποτών»…

Όπως και να το κάνουμε, όμως, δεν γίνονται όλα από τη μία μέρα στην άλλη… Ούτε είναι εφικτό να γίνουν «αναίμακτα», δίχως ταλαιπωρία δηλαδή… Το θέμα είναι να γίνουν εντός χρονοδιαγράμματος, να είναι σωστά σχεδιασμένα και όντως να μετατρέψουν τα αεροδρόμια σε σύγχρονα, λειτουργικά και καλαίσθητα σημεία υποδοχής και αποχώρησης των επισκεπτών μας. Ας μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι τα αεροδρόμια είναι η πρώτη και η τελευταία εικόνα που έχει ένας τουρίστας από ένα μέρος που επισκέπτεται…

FRAPORT-GREECE-1300x733-652x486

Υ.Γ.  Οι μακέτες από το αεροδρόμιο της Μυκόνου, μ’ έκαναν πραγματικά να ζηλέψω! Ο όρος «έργο Τέχνης» μόνο υπερβολή δεν είναι… Σχέδια εμπνευσμένα από τους παραδοσιακούς κυκλαδίτικους περιστερώνες, μίνιμαλ αρχιτεκτονική, όπως άλλωστε ταιριάζει «γάντι» στις Κυκλάδες… Εξαιρετική δουλειά από τα αρχιτεκτονικά γραφεία που ανέλαβαν το σχεδιασμό.

Στην Κέρκυρα και το «Ιωάννης Καποδίστριας» θα δούμε κάτι αντίστοιχο…; Θα υπάρχουν, δηλαδή, επιρροές από την παράδοση, τον πολιτισμό και την ιστορία του νησιού μας; Θα υπάρχει κερκυραϊκή αύρα στον χώρο του αεροδρομίου, τέτοια που να καταλαβαίνει από την πρώτη στιγμή που ο τουρίστας πατάει το πόδι του σε κορφιάτικο έδαφος ότι έχει έλθει σ’ έναν ξεχωριστό τόπο…;

AEROPLANO-AIRPLANE-AFIXEIS-TOURISMOS-KINHSH-FRAPORT-AERODROMIO-AIRPORT-648x486