Έπειτα από έναν άκρως περιπετειώδη αγώνα στην Ιαπωνία, όπου ο Μαξ Φερστάπεν αναδείχθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής για δεύτερη φορά στην καριέρα του, η Formula 1 ετοιμάζεται να αλλάξει ήπειρο για μία ακόμη φορά και μεταφέρεται στο Τέξας. Το τριήμερο 21-23 Οκτωβρίου, αναμένεται να πραγματοποιηθεί το Grand Prix ΗΠΑ στο Circuit of the Americas (COTA), σε έναν αγώνα όπου η Red Bull Racing μπορεί να αναδειχθεί πρωταθλήτρια κατασκευαστών.

Το 19ο Grand Prix της φετινής σεζόν προμηνύεται συναρπαστικό, σε μία πίστα την οποία λατρεύουν οι οδηγοί. To COTA το είδαμε για πρώτη φορά στο καλεντάρι το 2012. Έχει μήκος 5.513 μέτρα και αποτελείται από 20 στροφές. Τα τρία χρονομετρημένα σέκτορ διαθέτουν το καθένα ξεχωριστό χαρακτήρα και δίνουν επιπλέον πρόκληση σε οδηγούς, ομάδες και μονοθέσια. Τελευταίος νικητής ήταν ο Φερστάπεν το 2021 ενώ το ρεκόρ πίστας το κατέχει ο Σαρλ Λεκλέρ με χρόνο 1:36,169.

Με τον τίτλο στους οδηγούς να έχει κριθεί, το ενδιαφέρον στρέφεται στη μάχη για τη 2η θέση. Ο Σέρχιο Πέρεζ έχει μόλις ένα βαθμό προβάδισμα έναντι του Λεκλέρ, με τους δύο να έχουν ξεφύγει σημαντικά από τους Τζορτζ Ράσελ και Κάρλος Σάινθ.

Στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, η μάχη για την 4η θέση ανάμεσα σε Alpine και McLaren συνεχίζεται, με τις δύο ομάδες να αλλάζουν θέσεις σε κάθε Grand Prix. To προβάδισμα το έχουν οι Γάλλοι με 143 βαθμούς, με τους Βρετανούς να ακολουθούν με 130 βαθμούς.

Ο επίσημος προμηθευτής ελαστικών, Pirelli, θα φέρει τις C4 (μαλακή), C3 (μεσαία) και C2 (σκληρή) γόμες ελαστικών στο Grand Prix ΗΠΑ. Με δεδομένο τις απαιτήσεις της διαδρομής, δεν αποκλείεται να δούμε στρατηγική δύο pit-stop την Κυριακή. Επιπλέον η ιταλική φίρμα θα διεξάγει δοκιμές πειραματικών ελαστικών για το 2023 στο FP2. Για να μην επηρεαστεί το πρόγραμμα των ομάδων, η περίοδος θα έχει διάρκεια 90 λεπτά αντί για 60 λεπτά.

F1 ΗΠΑ

Το Grand Prix ΗΠΑ θα μεταδοθεί ζωντανά από την ΕΡΤ και την Cosmote TV. Όλη η δράση του αγωνιστικού τριημέρου παίζει δυνατά στο gMotion by Gazzetta με LIVE τόσο στις κατατακτήριες δοκιμές όσο και στον αγώνα.

Πρόγραμμα GP ΗΠΑ σε ώρες Ελλάδος (Το FP2 την Παρασκευή και οι κατατακτήριες δοκιμές το Σάββατο θα ξεκινήσουν μετά τα μεσάνυχτα)

Παρασκευή 21 Οκτωβρίου

22:00-23:00 – Πρώτη Περίοδος Ελεύθερων Δοκιμών

(22/10) 01:00-02:30 – Δεύτερη Περίοδος Ελεύθερων Δοκιμών

Σάββατο 22 Οκτωβρίου

22:00-23:00 – Τρίτη Περίοδος ελεύθερων Δοκιμών

(23/10) 01:00-02:00 – Κατατακτήριες Δοκιμές (LIVE)

Κυριακή 23 Οκτωβρίου

22:00 – Αγώνας (LIVE)

H FIA αλλάζει τους κανονισμούς για το 2023

Παρά το γεγονός πως απομένουν τέσσερις αγώνες για να ολοκληρωθεί η φετινή σεζόν της Formula 1, οι ομάδες, οι οδηγοί και η Παγκόσμια Ομοσπονδία προετοιμάζονται ήδη για το 2023. Η FIA ανακοίνωσε μετά από συνεδρίαση του Παγκοσμίου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (ΠΣΜΑ), μία σειρά από αλλαγές που θα ισχύσουν από την επόμενη χρονιά.

Τα μονοθέσια των ομάδων για το 2023 θα έχουν μεγαλύτερους καθρέπτες ώστε να υπάρχει περισσότερη ορατότητα για τους οδηγούς και λιγότερα τυφλά σημεία. Αυτό είναι ακόμη ένα μέτρο που λαμβάνεται υπέρ της ασφάλειας των οδηγών από την FIA, και το έχουμε δει να δοκιμάζεται ήδη στις ελεύθερες δοκιμές του Grand Prix Ολλανδίας.

Σέρχιο Πέρεζ

Στον τομέα της ασφάλειας, ανακοινώθηκαν επίσης μέτρα ενίσχυσης του roll hoop των μονοθεσίων, που βρίσκονται πάνω από το κεφάλι του οδηγού. Η αλλαγή αυτή έρχεται έπειτα από το τρομακτικό ατύχημα που είχε ο Γκουάνγιου Ζου στην εκκίνηση του Grand Prix Μ. Βρετανίας, ένα ατύχημα που σόκαρε τους πάντες.

Γκουάνγιου Ζου

Η FIA διαπίστωσε επίσης διαδικαστικά προβλήματα στην περίπτωση του γερανού που εισήλθε στην πίστα στο δεύτερο γύρο του Grand Prix Ιαπωνίας και ενώ ακόμα υπήρχαν μονοθέσια. Πλήρης έκθεση σχετικά με το τι ακριβώς συνέβη – κάτι που προκάλεσε το θυμό των οδηγών και όχι μόνο – αναμένεται να δημοσιευθεί σύντομα.

Οι μεγάλες αλλαγές στους Αγωνιστικούς Κανονισμούς εστιάζουν στις ποινές των οδηγών στη θέση εκκίνησής τους και το πώς καθορίζεται η σειρά αυτή. Πλέον το Άρθρο 28,3 αναφέρει πως όταν ένας οδηγός συγκεντρώσει πάνω από 15 θέσεις ποινής συνολικά σε ένα αγωνιστικό τριήμερο, τότε μετατρέπεται αυτόματα σε «back of the grid».

F1 Ιταλία

Όπως ισχύει και φέτος, αν δύο ή παραπάνω οδηγοί έχουν «back of the grid» θα εκκινήσουν με βάση το ποιος έγραψε τον ταχύτερο χρόνο στις κατατακτήριες δοκιμές. Το ίδιο θα ισχύει εφόσον έχουν τον ίδιο αριθμό θέσεων ποινής κι ας είναι μικρότερος από 15 θέσεις.

Οι αλλαγές αυτές έρχονται έπειτα από τη σύγχυση που προκλήθηκε στο Βέλγιο και στην Ιταλία, όπου είχαμε τους μισούς οδηγούς με ποινές στην εκκίνηση και ώρες μετά τις κατατακτήριες δοκιμές να μην γνωρίζουμε τη σύνθεση του grid. Επιπλέον, ορισμένες ομάδες προσπάθησαν κατά τη διάρκεια της σεζόν να εκμεταλλευτούν την ερμηνεία του κανονισμού ώστε να μην δεχθούν ποινή «back of the grid» οι οδηγοί τους.

Φωτογραφίες: Redbullcontentpool.com, Sauber media, Getty

 

ΠΗΓΗ: gmotion