Η Google παρουσίασε χθες Τετάρτη ένα επικαιροποιημένο εργαλείο αναζήτησης που εμπεριέχει σε μεγάλο βαθμό την Τεχνητή Νοημοσύνη στις απαντήσεις του, καθώς η εταιρεία δίνει μάχη για να διαψεύσει τους ισχυρισμούς ότι χάνει έδαφος έναντι της Microsoft, η οποία έχει προωθήσει το γλωσσικό μοντέλο Bing με την τεχνολογία της εταιρείας OpenAI.

Σημειώνεται ότι η Google είχε ήδη προωθήσει το γλωσσικό μοντέλο Bard ώστε να ανταγωνιστεί το ChatGPT, το οποίο έχει προκαλέσει κύμα ενθουσιασμού μεταξύ των χρηστών με τις «ανθρώπινες» απαντήσεις του.

Πότε «γκουγκλάρουμε» και πότε χρησιμοποιούμε το Bard;

Η εταιρεία αναφέρει ότι η παραδοσιακή αναζήτηση Google θα πρέπει να συνεχίσει να χρησιμοποιείται για την εύρεση και την αναζήτηση πληροφοριών, όπως π.χ. στην περίπτωση μιας έρευνας για την αγορά ενός προϊόντος.

Το Bard είναι ένα chatbot (δηλ. «ρομπότ» που απαντάει στον χρήστη σε μορφή συζήτησης) και και προορίζεται να χρησιμοποιηθεί για σκοπούς, όπως η δημιουργία ενός κώδικα λογισμικού ή η σύνταξη λεζάντας για μια φωτογραφία.

Πώς ενισχύεται η αναζήτηση Google;

Στο πλαίσιο της ενισχυμένης αναζήτησης (με τον όρο «Search Generative Experience») η αρχική σελίδα της Google εξακολουθεί να εμφανίζεται και να λειτουργεί όπως η κλασική μηχανή αναζήτησης που όλοι γνωρίζουμε. Η διαφορά είναι στις απαντήσεις.

Εάν το νέο Google εντοπίσει μία περίπτωση στην οποία η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να απαντήσει σε μια ερώτηση, τότε στην κορυφή της σελίδας των αποτελεσμάτων θα εμφανιστεί μια απάντηση που έχει προέλθει από AI, ενώ παρακάτω θα εμφανίζονται σύνδεσμοι για σχετικές ιστοσελίδες όπως συμβαίνει συνήθως όταν «γκουγκλάρουμε».

Για παράδειγμα, εάν κάποιος κάνει αναζήτηση για «τον καιρό στο Σαν Φρανσίσκο» τότε θα του εμφανιστεί – όπως πάντα – η πρόγνωση για τις επόμενες οκτώ ημέρες. Σε μια αναζήτηση, όμως, σχετικά με το πώς θα πρέπει να ντυθεί κανείς στην εν λόγω πόλη ανάλογα με τις μετεωρολογικές συνθήκες, θα εμφανίζεται μια μεγάλη απάντηση που θα προέρχεται από την Τεχνητή Νοημοσύνη, όπως φάνηκε σε επίδειξη που έκανε το πρακτορείο Reuters νωρίτερα αυτή την εβδομάδα.

Η απάντηση που δόθηκε στην περίπτωση αυτή ήταν η εξής: «Θα πρέπει να ντυθείτε […] με ένα κοντομάνικο μπλουζάκι και από πάνω με ένα ελαφρύ πουλόβερ ή ένα μπουφάν». Συμπεριλαμβάνονταν μάλιστα σύνδεσμοι σε άρθρα που περιείχαν τέτοιου είδους συμβουλές.

Οι χρήστες θα έχουν επίσης πρόσβαση σε ένα καινούργιο εργαλείο «διαλόγου», το οποίο – όπως και στην περίπτωση των Bard και ChatGPT – θυμάται τις προηγούμενες ερωτήσεις του χρήστη και μπορεί να ανταποκριθεί στις επόμενες με μεγαλύτερη ευκολία.

Η εταιρεία, ωστόσο, επισημαίνει ότι το εν λόγω εργαλείο δεν είναι σχεδιασμένο ώστε να έχει τη μορφή chatbot με… προσωπικότητα. Αντ’ αυτού, στόχος του είναι μόνο να λαμβάνει ο χρήστης πιο στοχευμένα αποτελέσματα. Για παράδειγμα, οι απαντήσεις του δεν δίνονται ποτέ σε πρώτο ενικό πρόσωπο όπως στην περίπτωση του Bard και του ChatGPT.

Είναι η νέα μορφή αναζήτησης διαθέσιμη στους χρήστες;

Όχι ακόμα. Οι χρήστες στις ΗΠΑ θα αποκτήσουν πρόσβαση στο Search Generative Experience τις επόμενες εβδομάδες μέσω λίστας αναμονής και θα είναι μια δοκιμαστική φάση κατά την οποία η Google θα παρακολουθεί την ποιότητα, την ταχύτητα και το κόστος των αποτελεσμάτων αναζήτησης, όπως δήλωσε η εταιρεία.

Πηγή: Reuters