«Ξεκλειδώνει» όπως φαίνεται το πολύκροτο έργο της Υποθαλάσσιας Ζεύξης της Λευκάδας, δηλαδή της υποθαλάσσιας σήραγγας που θα ενώνει το νησί της Λευκάδας με την Αιτωλοακαρνανία και θα βελτιώσει την πρόσβαση στο νησί, προσφέροντας σημαντικά τουριστικά οφέλη.

Μετά από ένα πολυετές «πάγωμα» του έργου, λόγω αντιδράσεων και ενστάσεων των τοπικών φορέων, η υποθαλάσσια ζεύξη έρχεται και πάλι στο προσκήνιο, μετά την πρωτοβουλία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να το χαρακτηρίσει ως Έργο Εθνικού Επιπέδου, και να το εντάξει στον προγραμματικό σχεδιασμό της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ως «έργου προς υλοποίηση». Παράλληλα, ανατέθηκε η αρμοδιότητα σύναψης ύμβασης του έργου στην αρμόδια Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης (Δ16) της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Την ανωτέρω εξέλιξη χαιρέτισε και ο βουλευτής Θανάσης Καββαδάς, αναφέροντας ότι «Σήμερα κλείδωσε οριστικά και αμετάκλητα η υλοποίηση της υποθαλάσσιας ζεύξης της Λευκάδας. Με την απόφαση του Υπουργού Μεταφορών που αναγνωρίζει το έργο ως “εθνικού επιπέδου” και το εντάσσει στα έργα για κατασκευή μέσω του Υπουργείου, τελειώνει το κεφάλαιο της διεκδίκησης και ανοίγει το κεφάλαιο της υλοποίησης».

Για ποιο λόγο είναι αναγκαία η υλοποίηση του έργου

Η Λευκάδα ως νησί έχει την ιδιαιτερότητα να γειτνιάζει στο βορειοανατολικό τμήμα της με την απέναντι ακτή της Αιτωλοακαρνανίας, χωρίζοντάς την ένας στενός αβαθής δίαυλος. Για τον λόγο αυτό η ομώνυμη πρωτεύουσα κτίσθηκε στην περιοχή αυτή και όχι κεντροβαρικά ως προς τις υπόλοιπες περιοχές του νησιού. Η σύνδεση ήταν πάντοτε εύκολη, παλαιότερα με πλωτό μέσο και σήμερα με την μεταλλική, αρθρωτή ως προς την προβλήτα, γέφυρα στη θέση Κάστρο.

Η γέφυρα είναι χαμηλού ύψους (μέγιστο 3,50μ). Για τον λόγο αυτό είναι περιστρεφόμενη και πλαγιοδετεί για την απελευθέρωση του διαύλου ανά τακτά χρονικά διαστήματα, διακόπτοντας την οδική κυκλοφορία. Η σύνδεση αυτή δημιουργεί ουρές αναμονής οχημάτων και σκαφών κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Εξίσου σοβαρό πρόβλημα αποτελεί η υποχρεωτική διέλευση των οχημάτων που εισέρχονται και εξέρχονται του νησιού από τον αστικό ιστό της πόλης της Λευκάδας.

Τι θα περιλαμβάνει το έργο

Η σύνδεση της Λευκάδας με το εθνικό δίκτυο θα γίνει με έργα συνολικού μήκους 3,11 χλμ, εκ των οποίων 1,24 χλμ σε επίχωμα με χαλικοπασσάλους, 2,08 χλμ. εκτός τεχνικού ενώ για τη διέλευση κάτω από το δίαυλο Λευκάδας προβλέπεται τεχνικό υποθαλάσσιας σήραγγας συνολικού μήκους 1.030 μ, εκ των οποίων 450 μ. αφορούν στο τμήμα κλειστής διατομής, ενώ 310 μ. και 270 μ. αφορούν στις προσβάσεις εισόδου και εξόδου αντίστοιχα.

Η αποκατάσταση του τοπικού οδικού δικτύου αφορά σε μήκος 1,2 χλμ. H προτεινόμενη μέθοδος κατασκευής Διανομή μέσω της υποθαλάσσιας σήραγγας βασίζεται στην κατασκευή της σήραγγας εν ξηρώ, με εκσκαφή και επανεπίχωση. Παράλληλα με την κατασκευή της σήραγγας θα πραγματοποιηθεί η κατασκευή του χαμηλού επιχώματος επι χαλικοπασσάλων στην περιοχή της λιμνοθάλασσας.

Στο σκεπτικό της απόφασης αναγνωρίζεται η ανάγκη μόνιμης οδικής σύνδεσης της Λευκάδας με την ηπειρωτική χώρα, με τρόπο ώστε να μη δημιουργεί προβλήματα στη ναυσιπλοΐα, διότι έτσι θα βελτιωθεί το επίπεδο εξυπηρέτησης και των μονίμων κατοίκων και των επισκεπτών, θα αναβαθμιστεί ο τουρισμός και θα μειωθεί το κόστος των μεταφορών, με αποτέλεσμα την αύξηση της ανταγωνιστικότητας και τις τοπικής και της εθνικής οικονομίας.

 

ΠΗΓΗ: Car and Motor