Start Media TV | Ράδιο Κέρκυρα 100,1

29 Μαρτίου 2024
14.9 C
Corfu

ΛΑΣΥ Ι.Ν.: Αποκατάσταση ζημιών και ολοκλήρωση του ημιτελούς έργου του Βραχοβραχίονα-κυματοθραύστη

Διαβάστε ακόμα

Αποκατάσταση ζημιών και ολοκλήρωση του ημιτελούς έργου

Ακολουθήστε το Start Media στο Google News! 

του Βραχοβραχίονα-κυματοθραύστη, αποκατάσταση ζημιών

του ΒΑ παραλιακού δρόμου στην Τ.Κ. Αγίου Νικήτα

 

Πριν από 25-30 χρόνια, κατασκευάστηκε ο Ν.Δ. «υφάλιος» βραχοβραχίονας- κυματοθραύστης στην ακτή του Αγίου Νικήτα στη θέση «Καλόγερος».

Ο λόγος που είχε δρομολογηθεί και υλοποιηθεί το έργο ήταν η εμφανής διάβρωση της Δυτικής- Β.Δ. -ακτογραμμής του νησιού (σύμφωνα με τις μελέτες του Πανεπιστήμιου Πατρών ), και η «πίεση» από τις θαλασσοταραχές που δεχόταν η ακτή του μοναδικού παραλιακού παραδοσιακού οικισμού του Αγίου Νικήτα, σημαντικότατου τουριστικού προορισμού που αποκαλείται η «ναυαρχίδα του τουρισμού» για ολόκληρη τη Λευκάδα με καλές τουριστικές υποδομές ( βιολογικό καθαρισμό – κτηριακές εγκαταστάσεις κλπ).

Μετά από επαφές και συζητήσεις που είχαμε με κατοίκους αναδεικνύεται επίσης ότι: μικρό μέρος του κυματοθραύστη θα μπορούσε να αποτελέσει και καταφύγιο αλιευτικών και άλλων σκαφών ζήτημα που αναδείχτηκε επιτακτικότατα τα 2 τελευταία χρόνια με την αύξηση των taxiboat.

Η μελέτη του έργου ήδη υπάρχει στο αρχείο της περιφέρειας και το μόνο που χρειάζεται είναι η επικαιροποίηση της. Το έργο που προέβλεπε η μελέτη δεν ολοκληρώθηκε ποτέ με τη «δικαιολογία» ότι τελείωσαν τα χρήματα που είχαν διατεθεί αρχικά για την κατασκευή.

Οι εμφανείς ζημιές απ’ τις ισχυρές θαλασσοταραχές που ενίοτε φτάνουν τα9-10bf στη περιοχή που υπάρχουν εντοπίζονται στην υποχώρηση της βάσης της πυραμοειδούς κατασκευής του και την κατάρρευση των βράχων σχεδόν όλης της κορυφογραμμής του.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα αφ’ ενός καταστροφικές συνέπειες στον Β.Α. παραλιακό δρόμο, και αφετέρου στην ασφάλεια των κτισμάτων του παραλιακού μετώπου των αντλιοστασίων του ΒΙΟΚΑ και αυτής καθαυτής της παραλίας του παραδοσιακού οικισμού.

Έως σήμερα ο δρόμος έχει καταστεί πλέον ανενεργός και πρόσφατα μπήκαν και απαγορευτικές ταμπέλες απαγόρευσης της διέλευσης (η γνωστή ‘’προσωρινή’’ λύση). Στις διαβουλεύσεις που είχαν γίνει, μετά από μεγάλη θαλασσοταραχή και τις ζημιές που επέφερε, με τον τοπικό συλλογικό φορέα(ΣΕΤΑΝ) και κατοίκους του παραλιακού μετώπου που ζούσαν τα προβλήματα, όλοι περιφέρεια –δήμος, υπερθεμάτισαν στην ανάγκη υλοποίησης ενός νέου έργου που θα αποκαθιστούσε τις ζημίες και στον κυματοθραύστη και στο παραλιακό δρόμο, ενώ παράλληλα με το νέο έργο θα ολοκληρώνονταν το ημιτελές έργο, αυτό το έργο που προέβλεπε η αρχική μελέτη. Στις διαβουλεύσεις αυτές κατατέθηκαν πολλές προτάσεις που παρέμειναν στα συρτάρια και στις υποσχέσεις.

Το μόνο που έχει εξελιχθεί από τότε είναι η γνωστή ανάπτυξη του τουρισμού. Η θαλάσσια κυκλοφοριακή συμφόρηση τους μήνες της αιχμής είναι λοιπόν προφανής και αναπόφευκτη, όπως προφανείς είναι οι κίνδυνοι για την ασφάλεια των λουόμενων από ένα θαλάσσιο ατύχημα.

Επερωτάται η κα Περιφερειάρχης:

Συμφωνείτε με την σκοπιμότητα του έργου και τι μέτρα θα πάρετε για την ολοκλήρωσή του;

Τι μέτρα θα πάρετε για την προστασία και την ασφάλεια των λουόμενων;

Θα εξετάζατε το ενδεχόμενο να ενταχθεί ως παράπλευρο έργο και η συνολική αποσυμφόρηση της θαλάσσιας κυκλοφορίας στον όρμο του Αγίου Νικήτα, ώστε ο όρμος να «καθαρίσει» απ’ τα σκάφη οριστικά και να μείνει μόνο προς χρήση των λουόμενων;

 

- Advertisement -spot_img

Τελευταία Νέα

Αυτές είναι οι 10 παραλίες με τα πιο γαλάζια νερά στον κόσμο – Στην τρίτη θέση η Κασσιόπη

Παράγοντες της κατάταξης είναι να πρόκειται για δημοφιλείς και όμορφες παραλίες, αλλά και να διαθέτουν "γαλάζια νερά", με βάση τη χρωματική...
- Advertisement -spot_img

Περισσότερες ειδήσεις σαν και αυτές

- Advertisement -spot_img