“Στην Διεύθυνση Μεταφορών της Π.Ε. Κέρκυρας η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο”, αναφέρει με επερώτηση της η ΛΑ.ΣΥ. Ιονίων Νήσων.

Όπως τονίζει: «Οι εργαζόμενοι αλλά και οι πολίτες βρίσκονται στα όρια της απόγνωσης, πληρώνοντας το «μάρμαρο» της υποστελέχωσης. Τι μέτρα θα πάρετε για την άμεση επίλυση του προβλήματος;
Περίπου 5.000 διπλώματα βρίσκονται αυτή τη στιγμή στην αναμονή για την διεκπεραίωσή τους από το 2021, με τους πολίτες και τους επαγγελματίες οδηγούς να βρίσκονται σε απόγνωση αφού:

Όπως όλοι γνωρίζουμε η ανανέωση διπλώματος είναι υποχρεωτική για τους οδηγούς ηλικίας 65 ετών και άνω, τους επαγγελματίες οδηγούς (κάθε πέντε χρόνια) αλλά και για όσους αντιμετωπίζουν πρόβλημα υγείας.
Οι οδηγοί αντιμετωπίζουν πρόβλημα ιδίως όταν βγουν εκτός Κέρκυρας, από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς πολλοί μάλιστα τιμωρούνται με κλήση για ένα πρόβλημα που δεν είναι δική τους ευθύνη!

Στην ίδια απόγνωση βρίσκονται και οι εργαζόμενοι στο Τμήμα Αδειών Οδήγησης (της Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών της ΠΕ Κέρκυρας), από τον όγκο εκκρεμοτήτων που συσσωρεύεται, από τις τραγικές εργασιακές συνθήκες, από το γεγονός ότι γίνονται ο σάκος του μποξ της δυσαρέσκειας των πολιτών για ένα πρόβλημα που δεν είναι δική τους ευθύνη!
Όλα αυτά είναι αποτελέσματα της συνεχούς έλλειψης του αναγκαίου προσωπικού.
Η συνταγή της Περιφερειακής αρχής για να ξεπεραστεί το αδιέξοδο είναι η διεκπεραίωση των διπλωμάτων να γίνει από τις άλλες Π. Ενότητες.
Αγνοεί άραγε η Περιφερειακή αρχή ότι σε όλες τις Π.Ε. υπάρχει υποστελέχωση, αγνοεί ότι υπάρχουν και στις άλλες ενότητες οδηγοί που περιμένουν να ανανεώσουν τα διπλώματα.

Ως Λαϊκή Συσπείρωση έχουμε αναδείξει πολλές φορές το ζήτημα της έλλειψης προσωπικού στην ΠΙΝ και από τη σκοπιά των εργαζομένων (συνθήκες εργασίας, υγιεινής και ασφάλειας) αλλά και από την σκοπιά των πολιτών. Στην Εισήγησή μας στην 12η Συνεδρίαση του Π,Σ (29 Μάη 2021) αναφέραμε «…Το πρόβλημα της υποστελέχωσης των υπηρεσιών σπάει κόκαλα, οξύνεται συνεχώς, οδηγεί σε εντατικοποίηση της εργασίας, υπολειτουργία και τελικά σε υποβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών σε σχέση με τις νέες διευρυμένες ανάγκες των πολιτών.

Με νέα επερώτηση είχαμε επισημαίναμε τα τεράστια προβλήματα του νευραλγικού τομέα της Διεύθυνσης Μεταφορών με ελάχιστο προσωπικό, χώρους εντελώς ακατάλληλους και χωρίς καθημερινή καθαριότητα.

Ελάχιστοι υπάλληλοι, φορτωμένοι και με παράλληλα καθήκοντα, είναι αναγκασμένοι, υπό την απειλή μάλιστα αυτόματης στέρησης των αποδοχών τους αν δε μπορέσουν να αντεπεξέλθουν, να φέρουν σε πέρας ένα τεράστιο φόρτο δουλειάς.

Από τότε μέχρι σήμερα παρά τις υποσχέσεις που δώσατε, με μεγάλη βέβαια καθυστέρηση, με την γραπτή σας απάντηση όχι μόνο δεν έχει βελτιωθεί η κατάσταση αλλά διαρκώς χειροτερεύει.
 
Σύμφωνα με την απάντησή σας:
«1.       Για την αντιμετώπιση του ζητήματος του αρχείου της Διεύθυνσης Μεταφορών η Περιφερειακή Αρχή έχει μεριμνήσει για την ένταξη στο Π.Ε.Π. Ιονίων Νήσων, στην δράση των Ψηφιακών Υποδομών για την εξυπηρέτηση του πολίτη, έργου για την ψηφιοποίηση του αρχείου»
2.         Στο πλαίσιο των κοινών ενεργειών της ΕΝΠΕ προτείνεται νομοθετική διάταξη που θα δίνει την δυνατότητα στις Περιφέρειες να προσλαμβάνουν προσωπικό στον τομέα Μεταφορών από τα ανταποδοτικά έσοδα.
3.         Τα προβλήματα στην Δ/νση μεταφορών στην ΠΕ Κέρκυρας μας έχουν απασχολήσει πολλές φορές στο Περιφερειακό Συμβούλιο και η επίλυσή τους αποτελεί προτεραιότητα για την Περιφερειακή Αρχή.

4.         Βασικός στόχος είναι η στελέχωση σε ανθρώπινο δυναμικό και η ψηφιοποίηση.»
 
Τι άραγε έχετε κάνει από όλα αυτά; Οι εργαζόμενοι μειώνονται, συνταξιοδοτούνται, έχουν παράλληλα καθήκοντα ενώ τη δεδομένη περίοδο στο τμήμα αδειών οδήγησης υπηρετεί ο προϊστάμενος και μόνο ένας υπάλληλος.
 
ΕΠΕΡΩΤΑΤΑΙ η κα Περιφερειάρχης

  1. Τι έχει γίνει για την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών;
  2. Γιατί δεν απαιτείτε από την κυβέρνηση προσλήψεις του αναγκαίου μόνιμου προσωπικού
  3. Ποιες ήταν οι κοινές ενέργειες που κάνατε με την ΕΝΠΕ και ποια τα αποτελέσματα;
  4. Τι μέτρα θα πάρετε για να μην επιβαρύνονται οι πολίτες με πρόστιμα και κλήσεις;
  5. Πως θα ανταποκριθούν οι άλλες Π.Ε αφού δεν έχουν το απαιτούμενο προσωπικό;
  6. Έχετε ζητήσει στα πλαίσια της κινητικότητας προσωπικό για την Δ/νση Μεταφορών Κέρκυρας και αν όχι γιατί
  7. Πως και πότε θα αντικατασταθούν οι τέσσερις υπάλληλοι ΔΕ κατηγορίας, που έχουν αποχωρήσει από την Δ/νση (2 με μετάταξη και 2 με μετακίνηση σε άλλες υπηρεσίες) κατά την θητεία σας».