Σύμφωνα με το δελτίο τύπου :

Το πρώτο ολοκληρωμένο ρεπερτόριο τραγουδιών της λαϊκής παράδοσης της Κέρκυρας, είναι γεγονός που συναντά το ζωηρό ενδιαφέρον πολλών κερκυραίων με μουσικά ενδιαφέροντα. Eννενήντα μία (91) μελωδίες κερκυραϊκών τραγουδιών καταγράφηκαν μουσικά από τον καθηγητή μουσικής και συνθέτη Σπύρο Τσιλιμπάρη και περιλαμβάνονται στο βιβλίο του Στέφανου Πουλημένου, με τίτλο «Τα τραγούδια της Κέρκυρας, μέσα από τα λαϊκά δρώμενα και τις παραδόσεις της», που ήδη διατίθεταιστα βιβλιοπωλεία της πόλης και από τον εκδοτικό οίκο «CorfuPress» του Θωμά Κατσαρού.

To βιβλίο,που έχει ήδη παρουσιαστεί στην πόλη της Κέρκυρας (αμφιθέατρο Ιονίου Πανεπιστημίου), στον Άγιο Ματθαίο και στις Σινιές, ενώ προγραμματίζονται πολλές ακόμη παρουσιάσεις σε χωριά του νησιού αλλά και στην Αθήνα, Θεσσαλονίκη κ.α., στις 420 σελίδες τουπεριλαμβάνει:

  • Περιγραφή του ιστορικού και κοινωνικού περιβάλλοντος μέσα στο οποίο δημιουργείται και εξελίσσεται η λαϊκή μουσική παράδοση του νησιού.
  • Καταγραφή των στίχων τραγουδιών 15 κατηγοριών (ακριτικά, παραλογές, νεότερα αφηγηματικά, της αγάπης, λιανοτράγουδα, του γάμου, νανουρίσματα, της ξενιτιάς, της αγροτικής ζωής, λαϊκοθρησκευτικά, αποκριάτικα, των πανηγυριών, του Κλήδονα, της τάβλας και μοιρολόγια), με τεκμηρίωση της προέλευσής τους.
  • Μουσική καταγραφή (παρτιτούρα) εννενήντα μιας (91) μελωδιών τραγουδιών της τοπικής παράδοσης, από τον καθηγητή μουσικής και συνθέτη Σπύρο Τσιλιμπάρη.
  • Σύνδεση με ομότιτλο ιστότοποόπου σε λίγες μέρες θα παρουσιάζονται πάνω από 170 ηχητικά ντοκουμένταμελωδιών – τραγουδιών της κερκυραϊκής λαϊκής παράδοσης, με ηχογραφήσεις και βιντεοσκοπήσεις όλων των διαθέσιμων πηγών, από τα τέλη της 10ετίας του 1950 ως τις μέρες μας.

Ειδικότερα, η μουσική σε συνδυασμό με την ηχητική καταγραφή τόσων τραγουδιών, πέρα από τη διάσωσή τους, θα δώσει και τη δυνατότητα ευρείας διάδοσης μέσα από την κατώτερη και μέση εκπαίδευση, το μουσικό σχολείο, τα ωδεία και τα διάφορα χορωδιακά και γενικά μουσικά σχήματα, τα οποία σήμερα στερούνται τοπικού μουσικού ρεπερτορίου. Αυτή ακριβώς η δυνατότητα, έρχεται να καλύψει το κενό που δημιουργείται από τη διαρκή υποχώρηση της βιωματικής σχέσης των κατοίκων του νησιού, με τις τοπικές παραδόσεις και τα λαϊκά δρώμενα που με το χρόνο υποχωρούν και χάνονται.

Τι λέει ο Σπύρος Τσιλιμπάρης

Περιγράφοντας τα κύρια χαρακτηριστικά των μουσικών σελίδων του βιβλίου, ο Σπύρος Τσιλιμπάρης στο εισαγωγικό του σημείωμα αναφέρει:

«Καταχωρούνται στις σελίδες αυτές, με μουσική σημειογραφία, εννενήντα μία(91) μελωδίες παραδοσιακών τραγουδιών της Κέρκυρας, μαζί με τρεις από αυτές σε πλήρη επεξεργασία. Στον κατάλογο των τραγουδιών, δύο αριθμοί παραπέμπουν στις σελίδες όπου καταχωρούνται οι στίχοι και η μουσική αντίστοιχα. Στα μουσικά κείμενα εμφανίζονται μόνον οι αρχικοί στίχοι των τραγουδιών.

Αρκετές από τις μελωδίες φαίνεται να καταγράφονται ή να δημοσιεύονται για πρώτη φορά. Οι καταγραφές βασίστηκαν σε ηχογραφήσεις που ξεκινούν από το έτος 1959 και φθάνουν μέχρι σήμερα. Παρά τις ασάφειες των εκτελέσεων, μια άρτια μουσική δομή αποκαλύπτεται σε κάθε περίπτωση.

Οι μελωδίες είναι απλές και περίτεχνες. Ορισμένες από αυτές αποδίδονται ολόκληρες από φωνητικά σύνολα 2-3 συνήθως φωνών, σε ομοφωνία. Αντίθετα σε κάποιες άλλες, η κάθε φράση τραγουδιέται αρχικά από τον πρωτοτραγουδιστή (Solo) και κατόπιν επαναλαμβάνεται, αυτούσια ή παραλλαγμένη, από το χορό (Tutti). Στα μουσικά κείμενα σημειώνεται μια στοιχειώδης και ενδεικτική χορωδιακή γραφή, όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο. Η αρμονία είναι τονική, έκτος από δύο εξαιρέσεις.     

Οι μελωδίες, αν και γενικά προσομοιάζουν, εμφανίζουν παραλλαγές ανάλογα με την περιοχή προέλευσης, τους τραγουδιστές, τα μουσικά συγκροτήματα και τις ιδιομορφίες των στίχων.  

Οι μετρικοί σχηματισμοί των 2/4 απαντώνται συχνά και ακολουθούν εκείνοι των 3/4, 4/4, 6/8, 7/8, 8/8, 9/8, 10/8 και 15/8. Σε κάποιες μελωδίες παρατηρούνται σύντομες μετρικές εναλλαγές, που υπαγορεύονται από την προσωδία του στίχου. Οι ενδείξεις ρυθμικής αγωγής πιθανόν να αποκλίνουν ελαφρά στην πράξη.

Πολλά από τα τραγούδια συνοδεύονται από μουσικά όργανα. Η παραδοσιακή ορχήστρα αποτελείται από δύο βιολιά και μια κιθάρα, όργανα στα οποία προστίθεται και το ακορντεόν. Η ορχήστρα εκτελεί την εισαγωγή, συνοδεύει τα τραγουδιστικά και αναδεικνύει τα ενδιάμεσα μέρη. Ιδιαίτερα στους συρτούς χορούς παρατηρούνται εκτενείς εισαγωγές από ευρηματικές θεματικές παραλλαγές.

Η εργασία αυτή αφιερώνεται στους παλαιούς και σύγχρονους λαϊκούς τραγουδιστές και μουσικούς της Κερκυραϊκής υπαίθρου».