Start Media TV | Ράδιο Κέρκυρα 100,1

25 Απριλίου 2024
17.9 C
Corfu

Περιμένουν πάνω από πέντε εκατ. αφίξεις επιβατών στα λιμάνια

Διαβάστε ακόμα

Το ψυχολογικό φράγμα των 5 εκατ. αφίξεων επιβατών στα ελληνικά λιμάνια, αναμένεται να «σπάσει» φέτος η κρουαζιέρα, με την αύξηση να διαμορφώνεται στο 8%-9% σε σχέση με το 2018.

Ακολουθήστε το Start Media στο Google News! 

Οι προοπτικές για την ανάπτυξη της βιομηχανίας κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο είναι θετικές, ωστόσο χρειάζεται να γίνουν ακόμα πολλά, ιδιαίτερα στον τομέα της ασφάλειας, προκειμένου να αξιοποιηθούν πλήρως τα μοναδικά πλεονεκτήματα της περιοχής.

Αυτό ήταν το βασικό μήνυμα της πρώτης ημέρας του 5ου Posidonia Sea Tourism Forum,
στο οποίο μετέχουν εκπρόσωποι διεθνών ενώσεων και εταιρειών κρουαζιέρας, λιμενικές αρχές προορισμών και κορυφαία στελέχη της βιομηχανίας της κρουαζιέρας, συζητώντας για τις τάσεις που διαμορφώνουν την πορεία του θαλάσσιου τουρισμού στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα.

Το 2018 έκλεισε με 524 προσεγγίσεις και 961.000 αφίξεις, το 2017 με 576 προσεγγίσεις και 1,05 εκατ. αφίξεις, ενώ το 2016 είχαν καταγραφεί 625 προσεγγίσεις και 1,09 εκατ. αφίξεις. Τις καλύτερες επιδόσεις της τελευταίας τετραετίας αναμένεται να καταγράψει φέτος και η Σαντορίνη, με 800.000 αφίξεις επιβατών σε 578 προσεγγίσεις.

Στην τρίτη θέση θα βρεθεί η Κέρκυρα με 735.000 αφίξεις και στην τέταρτη η Μύκονος με 700.000 αφίξεις, ενώ την πεντάδα συμπληρώνει το Κατάκολο με 421.000 αφίξεις.

Η Ελλάδα κατέχει μερίδιο 10% στις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων στην περιοχή της Μεσογείου, ένα σημαντικό ποσοστό παγκοσμίως, με δεδομένο ότι η περιοχή κατατάσσεται στη δεύτερη θέση μετά την Καραϊβική όσον αφορά τις πολλαπλές επιλογές δρομολογίων.

Σύμφωνα με τον κ. Airam Diaz Pastor, πρόεδρο της Ένωσης Λιμένων MedCruise, η Ελλάδα και ολόκληρη η περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου θα επωφεληθούν σημαντικά από την προβλεπόμενη αύξηση κατά 22,2% σε αριθμούς επιβατών και κατά 19,8% στις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων για το σύνολο της περιοχής της Μεσογείου το 2019. «Η περιοχή διανύει μια “χρυσή” περίοδο ανάπτυξης και η προγραμματισμένη δραστηριοποίηση 25 νέων, πολυτελών κρουαζιερόπλοιων στην τοπική αγορά το επόμενο διάστημα, θα δώσει επιπλέον ώθηση στα μικρότερα λιμάνια και την ευκαιρία να διαφοροποιηθούν σε σχέση με τον ανταγωνισμό», πρόσθεσε ο κ. Pastor.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, η Ελλάδα περιμένει φέτος περισσότερες από 5 εκατ. αφίξεις επιβατών και 3.664 προσεγγίσεις πλοίων σε όλα τα λιμάνια της.

Το 2018 τα ελληνικά λιμάνια δέχτηκαν συνολικά 3.410 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων και 4,788 εκατ. αφίξεις επιβατών, ενώ το 2017 οι αντίστοιχοι αριθμοί ήταν 3.414 προσεγγίσεις και 4,625 εκατ. αφίξεις.

Οι ομιλητές

«Η Ελλάδα βρίσκεται σε ένα κομβικό σημείο για την ανάπτυξη του κλάδου της κρουαζιέρας και η εξελισσόμενη διαδικασία ιδιωτικοποίησης των λιμανιών της χώρας, ανοίγει συνεχώς νέες επενδυτικές ευκαιρίες για τους διεθνείς παράγοντες του κλάδου που έχουν την πρόθεση να αναπτύξουν περαιτέρω τα προϊόντα τους προς όφελος των επιβατών κρουαζιέρας», δήλωσε ο κ. Φώτης Κουβέλης, υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. «Η Ελλάδα θα προχωρήσει με τις παραχωρήσεις λιμανιών, οι οποίες θα μπορούν να αφορούν τμήμα του συνολικού λιμένα και ειδικότερα τους επιβατικούς σταθμούς κρουαζιέρας. Στο πλαίσιο αυτό, καλούμε τις διεθνείς εταιρείες κρουαζιέρας και τους διαχειριστές λιμανιών να εντοπίσουν τις επενδυτικές ευκαιρίες που εξυπηρετούν τα συμφέροντά τους», κατέληξε ο ίδιος.

Κλίμα αισιοδοξίας όσον αφορά τις προοπτικές της Ανατολικής Μεσογείου ως προορισμού κρουαζιέρας μετέφεραν και οι εκπρόσωποι της εταιρείας MSC, της μεγαλύτερης εταιρείας κρουαζιέρας στη Μεσόγειο, με μερίδιο αγοράς 15,07% και με σχέδια για αύξηση της συνολικής διαθεσιμότητας κλινών κατά 25%. «Μας αρέσει πραγματικά αυτή η περιοχή, που ξεχωρίζει για το φυσικό κάλλος σε συνδυασμό με τον πολιτισμικό και ιστορικό πλούτο της, ωστόσο έχουμε επίγνωση και ορισμένων γεωπολιτικών προκλήσεων που εξακολουθούν να μας κρατούν μακριά από την τουρκική αγορά –τουλάχιστον για τώρα», δήλωσε ο κ. Charles Darr, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος, Ναυτιλιακής Πολιτικής και Κυβερνητικών Σχέσεων του Ομίλου MSC. «Η έλλειψη πολιτικής σταθερότητας στην ευρύτερη περιοχή, με τη γεωπολιτική αστάθεια στη Βόρεια Αφρική και σε άλλες περιοχές, δυσκολεύει ακόμα περισσότερο τη δραστηριοποίηση των εταιρειών κρουαζιέρας. Δεν είμαστε ακόμη πεπεισμένοι ότι θα ήταν υπεύθυνο εκ μέρους μας να μεταφέρουμε τους επιβάτες μας σε αυτήν την περιοχή. Πρέπει να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη των τουριστών, η οποία έχει υποστεί πλήγμα λόγω των γεγονότων στην περιοχή», πρόσθεσε.

πηγη: ta nea

 

- Advertisement -spot_img

Τελευταία Νέα

ΕΑΚ: Οι εικόνες μιλούν από μόνες τους

-Καταγγελτικός ο Βουλευτής Κέρκυρας του ΣΥΡΙΖΑ Αλ. Αυλωνίτης Συνεχίζεται η δημόσια έκφραση απόψεων για το ζήτημα της λειτουργίας του Εθνικού...
- Advertisement -spot_img

Περισσότερες ειδήσεις σαν και αυτές

- Advertisement -spot_img