Start Media TV | Ράδιο Κέρκυρα 100,1

29 Μαρτίου 2024
21.9 C
Corfu

Προβληματισμός στην ηλεκτροκίνηση: Ελλείψεις σε βασικά μέταλλα για την παραγωγή μπαταριών

Διαβάστε ακόμα

Προβληματισμό έχει προκαλέσει στον τομέα της ηλεκτροκίνησης η έλλειψη πρώτων υλών και ειδικότερα των βασικών μετάλλων των μπαταριών όχι μόνο για τη διάδοση της, αλλά και για την συνεχόμενη αύξηση των τιμών των ηλεκτροκίνητων, που έχει ως συνέπεια την αύξηση της τιμής των αυτοκινήτων.

Ακολουθήστε το Start Media στο Google News! 

Έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA) αναφέρει ότι μπορεί οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων πέρσι να εκτοξεύθηκαν σε υψηλό επίπεδο, με την τάση να συνεχίζει και φέτος να είναι ανοδική, όμως εκφράζει παράλληλα ανησυχίες για την μελλοντική διαθεσιμότητα πρώτων υλών, όπως για παράδειγμα το λίθιο.

Με 6,6 εκατομμύρια πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως το 2021 και με τις πωλήσεις μόνο το πρώτο τρίμηνο του φετινού έτους πάνω από τα δύο εκατομμύρια, τα δεδομένα αλλάζουν και τα πράγματα δυσκολεύουν για την επάρκεια των πρώτων υλών.

Ήδη πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες κάνουν συμφωνίες ή και εξαγορές εταιρειών που ασχολούνται με τις πρώτες ύλες θέλοντας να δώσουν μια σταθερότητα και ώθηση στην πολιτική των πωλήσεών τους. Άλλες, δραστηριοποιούνται με την ανακύκλωση, ώστε να μπορούν από τη μία να δώσουν δεύτερη ευκαιρία ζωής στις μεταχειρισμένες μπαταρίες και από την άλλη να έχουν την δυνατότητα αποσυναρμολόγησης, ώστε να πάρουν από αυτές τα πολύτιμα μέταλλα.

Οι ανάγκες λιθίου θα εξαπλασιαστούν έως το 2030

Τα πολύτιμα ορυκτά εξορύσσονται κυρίως σε χώρες όπως η Αυστραλία, η Χιλή ή η Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό. Ωστόσο, η Κίνα παράγει τα τρία τέταρτα των μπαταριών ιόντων λιθίου και ελέγχει περισσότερο από το ήμισυ της ικανότητας επεξεργασίας και διύλισης λιθίου, κοβαλτίου και γραφίτη. Σύμφωνα με την έρευνα του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA) οι ανάγκες λιθίου θα εξαπλασιαστούν έως το 2030, φθάνοντας τους 500 κιλοτόνους, απαιτώντας το άνοιγμα 50 νέων ορυχείων.

Από την άλλη η Ευρώπη παράγει το ένα τέταρτο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά ελέγχει ελάχιστα τις πρώτες ύλες. Αυτή η εξέλιξη την φέρνει σε δύσκολη θέση, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να αντιδράσει στο θέμα αύξησης των τιμών. Η τιμή του λιθίου, που αποτελεί μία βασική πρώτη ύλη για τις μπαταρίες, έχει εμφανίσει αύξηση που φτάνει έως και το 500% το τελευταίο χρονικό διάστημα.

Σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες εκτιμήσεις και αναλύσεις, οι επιπτώσεις της πανδημίας και του πολέμου έχουν δημιουργήσει αλυσιδωτές αντιδράσεις που έχουν σαν αποτέλεσμα μία αύξηση πάνω από 1.000 ευρώ στις τιμές των ηλεκτρικών και συμβατικών αυτοκινήτων.

Το λίθιο είναι εξαιρετικά δύσκολο να εξορυχτεί και να επεξεργαστεί, ενώ οι διαδικασίες αυτές έχουν μεγάλο κόστος στο περιβάλλον. Όλα αυτά συμβαίνουν, όταν οι κατασκευαστές θέλουν διακαώς να κατεβάσουν τις τιμές των ηλεκτρικών στα επίπεδα των συμβατικών μοντέλων. Όμως αντιμετωπίζουν μια σειρά από προβλήματα που σχετίζονται με τις πρώτες ύλες και την παραγωγή μπαταριών. Κι όλα αυτά την στιγμή που έχει αποφασιστεί ότι πολύ σύντομα θα σταματήσει η παραγωγή θερμικών κινητήρων.

 

ΠΗΓΗ: newsbeast

- Advertisement -spot_img

Τελευταία Νέα

Καραμανλής για Τέμπη: «Έχω πολιτική ευθύνη και γι’ αυτό και παραιτήθηκα αμέσως – Είμαι στη διάθεση των Αρχών για εξηγήσεις»

Μιλώντας στον ΣΚΑΪ μία μέρα μετά την καταψήφιση της πρότασης δυσπιστίας κατά της κυβέρνησης, ο Κώστας Καραμανλής ερωτηθείς για...
- Advertisement -spot_img

Περισσότερες ειδήσεις σαν και αυτές

- Advertisement -spot_img