Το Δ.Σ. του ΣΕΠΕ Κέρκυρας καταδικάζει την αντιεπιστημονική, έμπλεη αντιεκπαιδευτικού μένους προς τους δημόσιους λειτουργούς, στάση της Αντιδημάρχου Κυκλικής Οικονομίας και Περιβάλλοντος του Δήμου Βόρειας Κέρκυρας υπονομεύοντας την ομαλή και εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων.

Από την ανάληψη των καθηκόντων της νέας δημοτικής αρχής, μέλη του ΣΕΠΕ μας ενημερώνουν για φαινόμενα ανεπίτρεπτης συμπεριφοράς προς Διευθυντές/Διευθύντριες Δημοτικών Σχολείων και Προϊσταμένες Νηπιαγωγείων με αφορμή το πρόγραμμα ανακύκλωσης. Η κα Κόκκαλη έφτασε μάλιστα στο σημείο με έγγραφο που έστειλε σε σχολική μονάδα να εγκαλεί τον σύλλογο διδασκόντων για μηδενική αποκομιδή ανακυκλώσιμου υλικού, ενώ -ως μη όφειλε- προχώρησε σε ανεδαφικά συμπεράσματα αναφερόμενη σε ελλείψεις εκπαιδευτικών και στην οριστικοποίηση του ωρολογίου προγράμματος. Θεωρούμε ότι η συμπεριφορά αυτή δεν αρμόζει σε Αντιδήμαρχο που δεν έχει καμία απολύτως αρμοδιότητα σε ζητήματα που αφορούν τη λειτουργία της εκπαίδευσης.
Ανησυχούμε ιδιαίτερα, γιατί στην Κέρκυρα, φαίνεται να παγιώνεται ένα νοσηρό κλίμα στη σχέση ορισμένων υπεύθυνων για την παιδεία με τους εκπαιδευτικούς. Η έλλειψη σεβασμού προς την εκπαιδευτική κοινότητα, είναι μια βαθιά και σοβαρή πληγή στη διοίκηση του Δήμου, η οποία πρέπει να επουλωθεί πριν κακοφορμίσει.

Θα επαναλάβουμε με σαφή και κατηγορηματικό τρόπο:

Οι εκπαιδευτικοί επιτελούν έργο υψηλής κοινωνικής ευθύνης. Στο έργο των εκπαιδευτικών περιλαμβάνεται η διδασκαλία, η εκπαίδευση, η διαπαιδαγώγηση των μαθητών καθώς και η συναισθηματική καλλιέργεια για την αποδοχή αρχών που θα στηρίξουν τις αξίες τους και θα επηρεάσουν τη συμπεριφορά τους, ώστε να διαμορφώσουν θετική στάση για τη ζωή και την κοινωνία. Οι Σύλλογοι Διδασκόντων, ως κυρίαρχο όργανο διοίκησης των σχολικών μονάδων είχαν, έχουν και θα έχουν λόγο για όλα όσα συμβαίνουν στο χώρο του Σχολείου τους. Δικαιούνται και οφείλουν να παίρνουν αποφάσεις για τον τρόπο λειτουργίας με κριτήριο τις ανάγκες, την ασφάλεια των μαθητών και την ομαλή λειτουργία του σχολείου τους. Επομένως, είναι αυτονόητο ότι ο σύλλογος διδασκόντων θα αποφασίσει την έναρξη ή τη λήξη ενός προγράμματος ανακύκλωσης κατά τη χρονική στιγμή που θα κριθεί ότι υπάρχει παιδαγωγικό όφελος για τους μαθητές. Και ξέρουν τι πρέπει να γίνει σε ένα σχολείο για να λειτουργεί σωστά για το καλό των παιδιών, γιατί δεν είναι «περαστικοί» από τα σχολεία, αλλά είναι πάντα εκεί. Καλό θα ήταν λοιπόν, ο εκάστοτε υπεύθυνος, να ακούει τις επιστημονικές απόψεις των εκπαιδευτικών και να τις παίρνει υπόψη του.
Κατόπιν όλων αυτών, θεωρούμε ότι η κα Κόκκαλη δε διαθέτει τη νομιμοποίηση για να συνεχίσει να ασχολείται με την εκπαιδευτική κοινότητα.

Καλούμε το Δημοτικό Συμβούλιο να πάρει θέση και να δώσει λύση στο πρόβλημα.
Καλούμε τον κ. Δήμαρχο να παρέμβει για να αποκατασταθεί η ηρεμία στην εκπαιδευτική κοινότητα αλλά και στο σύνολο των εκπαιδευτικών της Βόρειας Κέρκυρας.
Η εκπαίδευση, ιδιαίτερα σε αυτή τη δύσκολη φάση, έχει ανάγκη-και σε θεσμικό επίπεδο-από ανθρώπους που τη στηρίζουν και λύνουν προβλήματα και όχι από ανθρώπους που δημιουργούν προβλήματα δυναμιτίζοντας την-όποια-ηρεμία έχει απομείνει.