Ο κ. Παπαδόπουλος αποκάλυψε ότι τις επόμενες ημέρες προστίθενται τα δύο έγγραφα στο Wallet του Gov.gr επιβεβαιώνοντας το ρεπορτάζ του Newsauto.gr.

Δύο επιπλέον έγγραφα για το όχημά τους θα έχουν στο ηλεκτρονικό τους πορτοφόλι τις προσεχείς ημέρες όλοι οι ιδιοκτήτες οχημάτων σύμφωνα με όσα αποκάλυψε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος μιλώντας σε ραδιοφωνικό σταθμό επιβεβαιώνοντας έτσι το ρεπορτάζ του Newsauto.grΩστόσο ο Υφυπουργός ξεκαθάρισε ότι οι παραβάτες θα καλεστούν να πληρώσουν τα πρόστιμα που ορίζει η νομοθεσία…

Ειδικότερα ο κ. Παπαδόπουλος καλεσμένος στo ραδιόφωνο «Ελεύθερο 99Fm» και την εκπομπή «Καθημερινά» αποκάλυψε ότι τις προσεχείς ημέρες οι ιδιοκτήτες οχημάτων εκτός από το ψηφιακό δίπλωμα και την ψηφιακή ταυτότητα θα έχουν στο «Ψηφιακό Πορτοφόλι» του Gov.gr τόσο το ψηφιακό ασφαλιστήριο συμβόλαιο όσο και το ΚΤΕΟ του οχήματός τους.

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Υφυπουργός: «Όσον αφορά στις ψηφιακές υπηρεσίες προς τους πολίτες η κυβέρνηση έχει κάνει περισσότερα από εκείνα που είχε εξαγγείλει. Τις επόμενες ημέρες προστίθενται το ΚΤΕΟ και το ασφαλιστήριο συμβόλαιο στο ψηφιακό πορτοφόλι (Gov.gr/Wallet). Δυστυχώς σήμερα το 35-40% των οχημάτων δεν περνούν από ΚΤΕΟ! Αυτό καταλαβαίνουμε όλοι τι σημαίνει. Η ασφαλής χρήση του οχήματος μετά τον έλεγχο του ΚΤΕΟ έχει καλύτερα αποτελέσματα από κάποιο όχημα που έχει τουλάχιστον 10 χρόνια να περάσει από τεχνικό έλεγχο.

Δημιουργούμε μια ηλεκτρονική πλατφόρμα που θα φαίνεται αν ένα αυτοκίνητο δεν έχει περάσει από ΚΤΕΟ και στους παραβάτες θα επιβάλλονται τα πρόστιμα που επιβάλλει η νομοθεσία. Ήδη αυτή η πλατφόρμα υπάρχει για τα ανασφάλιστα οχήματα και σύντομα θα επιβάλλονται και τα πρόστιμα.»

Παράλληλα ο υφυπουργός Μεταφορών ανέλυσε τα σχέδια του υπουργείου σχετικά με την αυστηροποίηση του νέου ΚΟΚ, για τις νέες ψηφιακές υπηρεσίες του Υπουργείου και την έναρξη του εκπαιδευτικού σεμιναρίου με θέμα: «Η ηλεκτροκίνηση στην πράξη» που διοργανώνεται υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας.

Επιπρόσθετα ο κ. Παπαδόπουλος αναφέρθηκε στον δρόμο  Ε.Ο. Κοζάνης-Λάρισας ο οποίος επιτέλους λαμβάνει σάρκα και οστά αλλάζοντας το Υπουργείο τα τεχνικά χαρακτηριστικά του δρόμου με μιάμιση και μιάμιση λωρίδα και ξεκινά να υλοποιείται το έργο!

Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών παράλληλα ξεκαθάρισε ότι θα αυστηροποιηθούν κάποιες παραβάσεις που θεωρούνται επικίνδυνες ενώ παράλληλα έκανε ιδιαίτερη αναφορά στη νέα γενιά οδηγών.

Ειδικότερα ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι: «Οι Έλληνες οδηγοί δεν έχουν οδηγική κουλτούρα αλλά τα τελευταία 10 χρόνια αποκτούμε και οι νέοι παρατηρούν τον πατέρα και την μητέρα τους ως οδηγούς. Άλλωστε σε αυτή την λογική επιτρέψαμε σε νέους 17 ετών να οδηγούν αυτοκίνητο νόμιμα με την παρουσία οδηγού συνοδού. Με αυτό τον τρόπο δείχνουμε στους νέους ότι τους εμπιστευόμαστε.»

Όσον αφορά στο νέο ΚΟΚ ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε ότι: «Ο νέος ΚΟΚ θα βγει σε δημόσια διαβούλευση τον Δεκέμβριο και θέλουμε να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα ενώ επίσης θα προβλέπει την «απενεχοποίηση» του αυτοκινήτου! Αν δηλαδή σε μια οικογένεια ένας από τους πολλούς οδηγούς είναι παραβάτης μόνο εκείνος θα τιμωρηθεί και η υπόλοιπη οικογένεια δεν θα στερηθεί το αυτοκίνητο.»

Όσον αφορά στην οδική ασφάλεια o κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι βρίσκονται σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας ώστε να μπει κανονικά στα σχολεία ως μάθημα με μια διαβαθμισμένη παρουσία από το νηπιαγωγείο, το δημοτικό, το γυμνάσιο και το λύκειο.

Προειδοποιητικό SMS πριν το πρόστιμο

Μια νέα εφαρμογή που θα περιλαμβάνει την αποστολή SMS στους ιδιοκτήτες οχημάτων για τον έλεγχο ΚΤΕΟ θα ξεκινήσει να λειτουργεί αμέσως μετά την υλοποίηση του ψηφιακού ΚΤΕΟ και ασφαλιστηρίου συμβολαίου με βασικό στόχο να περιοριστεί η αποχή από τους ελέγχους και παράλληλα να προειδοποιηθούν για τελευταία φορά οι παραβάτες πριν την επιβολή των προστίμων!

Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr, αμέσως μετά την αποστολή του προειδοποιητικού SMS για την μη ύπαρξη ΚΤΕΟ και ασφάλειας του οχήματος θα πιστώνεται στο Taxisnet τα πρόστιμα που ορίζει η νομοθεσία.

Να υπενθυμίσουμε πως πάνω από 1,2 εκατ. οχήματα κυκλοφορούν χωρίς ΚΤΕΟ και περίπου 700.000 χωρίς ασφάλεια, ο νόμος προβλέπει πολύ υψηλά πρόστιμα σε περίπτωση ελέγχου των Αρχών. Επίσης, η νομοθεσία προέβλεπε την online διασταύρωση των στοιχείων και την αυτόματη επιβολή των προστίμων στους παραβάτες ιδιοκτήτες οχημάτων αλλά η ασυμβατότητα των συστημάτων είχε καθυστερήσει την εφαρμογή του. Τώρα όμως τα συστήματα είναι συμβατά και για αυτό τον λόγο θα αποσταλούν τα προειδοποιητικά SMS στους παραβάτες οδηγούς για να συνετιστούν και να γλιτώσουν από τα υπέρογκα πρόστιμα.

Τα πρόστιμα

Ο νόμος 489/76 προβλέπει ότι η κυκλοφορία οχήματος χωρίς το ειδικό αποδεικτικό της ασφάλισης σήμα επισύρει την αφαίρεση των πινακίδων, της άδειας ικανότητας του οδηγού και της άδειας κυκλοφορίας για 6 μήνες.

Η πρόκληση δε ατυχήματος από όχημα χωρίς το προαναφερόμενο ειδικό σήμα, επισύρει την αφαίρεση πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας για δύο χρόνια και επί υποτροπής για τρία χρόνια. Επίσης επιβάλλεται χρηματικό πρόστιμο υπέρ του Επικουρικού Κεφαλαίου, βεβαιωθέντος με πράξη της Αστυνομικής Αρχής και εισπραττόμενο με τις οικείες διατάξεις του Κ.Ε.Δ.Ε, 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και τα Φ.Δ.Χ., 500 ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε φύσης και των 250 ευρώ για τα δίκυκλα.

Η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες μπορούν να επιστραφούν στον κάτοχο ή στον ιδιοκτήτη του οχήματος, πριν περάσουν τα παραπάνω χρονικά διαστήματα, αν πληρώσει το πρόστιμο και προσκομίσει την απόδειξη πληρωμής καθώς και το ασφαλιστήριο συμβόλαιο για το όχημα.

Επίσης υπάρχουν και Ποινικές κυρώσεις που περιλαμβάνουν φυλάκιση από 2 μήνες μέχρι 1 χρόνο και χρηματική ποινή μέχρι 3.000 ευρώ.

Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας ταυτοποίησης των στοιχείων του ανασφάλιστου οχήματος, θα σταλεί από τη Γ.Γ.Π.Σ., σε κάθε ιδιοκτήτη ανασφάλιστου ειδοποιητήριο για να ασφαλιστεί μέσα σε 8 μέρες ή να δώσει εξηγήσεις, να πληρώσει παράβολο 250 ευρώ για να ασφαλιστεί, ενώ αν ο ιδιοκτήτης δεν κάνει τα παραπάνω, θα του επιβληθεί νέο πρόστιμο 500 ευρώ καθώς και οι παραπάνω διοικητικές και ποινικές κυρώσεις!

Σύμφωνα με το νόμο, αν το όχημά σου είναι καινούργιο, θα πρέπει να το περάσεις ΚΤΕΟ στα 4 χρόνια από την πρώτη του κυκλοφορία και κατόπιν θα ελέγχεται κάθε 2 χρόνια. Αν αργήσεις και χάσεις την προθεσμία σου, πληρώνεις πρόστιμο στο ταμείο του ΚΤΕΟ, ώστε να γίνει τελικά ο έλεγχος. Το ποσό που θα πληρώσεις εξαρτάται από την καθυστέρηση και υπολογίζεται σε 16 ευρώ έως 30 ημέρες, σε 33 ευρώ από 30 ημέρες-65 ευρώ για καθυστέρηση πάνω από 6 μήνες. Σε περίπτωση ηλεκτρονικού ελέγχου το πρόστιμο ανέρχεται σε 150 ευρώ ενώ αν διαπιστωθεί η παράβαση σε έλεγχο της Τροχαίας τότε το πρόστιμο ανέρχεται σε 400 ευρώ το οποίο μπορεί να περιοριστεί στο 1/8 (50 ευρώ) στην περίπτωση που ο ιδιοκτήτης του οχήματος προσκομίσει δελτίο ΚΤΕΟ σε ισχύ εντός 10 ημερών. Το πρόστιμο της Τροχαίας σε περίπτωση ανέλεγκτων Φορτηγών άνω των 3,5 τόνων, Ταξί, Ασθενοφόρων, Λεωφορείων από ΚΤΕΟ έχει οριστεί στα 400 ευρώ, το οποίο μπορεί να περιοριστεί στο 1/2 (200 ευρώ) στην περίπτωση που ο ιδιοκτήτης του οχήματος προσκομίσει δελτίο ΚΤΕΟ σε ισχύ εντός 10 ημερών.

Ακούστε όλη την ραδιοφωνική εκπομπή «Καθημερινά» στον «Ελεύθερο 99 FM» στην οποία μίλησε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος.

newsauto