Start Media TV | Ράδιο Κέρκυρα 100,1

23 Απριλίου 2024
17.9 C
Corfu

Τα πιο σημαντικά γεγονότα και στατιστικά στοιχεία πριν το Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας

Διαβάστε ακόμα

Μετά από ένα σαββατοκύριακο που κέρδισε καλά, τα paddock της F1 συγκεντρώνονται ξανά στο Jeddah Corniche Circuit για αυτό που υπόσχεται να είναι άλλος ένας γεμάτος δράση αγώνας. Η πρώτη ημέρα των προπονήσεων θα πραγματοποιηθεί στις 17 Μαρτίου, ακολουθούμενη από την ημέρα προκριματικών στις 18 Μαρτίου και, τελικά, το ίδιο το Grand Prix στις 19 Μαρτίου.

Ακολουθήστε το Start Media στο Google News! 

Ζωτικά στατιστικά στοιχεία

  • Πρώτο Grand Prix – 2021
  • Μήκος διαδρομής – 6.174 χλμ
  • Ρεκόρ γύρου – 1m 30.734s, Lewis Hamilton, Mercedes, 2021
  • Οι περισσότερες pole positions – Lewis Hamilton και Sergio Perez (1)
  • Περισσότερες νίκες – Λιούις Χάμιλτον και Μαξ Φερστάπεν (1)
  • Trivia – Η Τζέντα έχει περισσότερες στροφές από οποιαδήποτε άλλη πίστα στο ημερολόγιο της F1 (27)
  • Στύλος διαδρομής μέχρι τη στροφή 1 σημείο πέδησης – 168 μέτρα
  • Οι προσπεράσεις ολοκληρώθηκαν το 2022 – 58
  • Πιθανότητα αυτοκινήτου ασφαλείας – 100%
  • Πιθανότητα εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας – 100%
  • Απώλεια χρόνου πιτ στοπ – 19,86 δευτερόλεπτα (συμπεριλαμβανομένων 2,5 δευτερολέπτων σε στάση)

FAN VIEW: Εάν υπάρχει μόνο μια μικρή αμφιβολία για την ταχύτητα ενός γύρου, δεν υπάρχει καμία απολύτως αμφιβολία για το ποιος θα βρίσκεται στην κορυφή του βάθρου το απόγευμα της Κυριακής. Ο Max Verstappen κάνει δημοσκόπηση στο 90% περίπου στο F1 Play καθώς μπαίνουμε στο Σαββατοκύριακο, με τους πλησιέστερους αμφισβητίες του – Charles Leclerc και Sergio Perez – και οι δύο να κυμαίνονται στο 5% ο καθένας.

saudi-track.jpg
Η Σαουδική Αραβία και το Jeddah Corniche Circuit ξεκίνησαν στο ημερολόγιο της F1 τη σεζόν 2021

Η ετυμηγορία του οδηγού

Jolyon Palmer, πρώην οδηγός Renault F1: Αυτός είναι ένας από τους μεγαλύτερους γύρους και υπάρχουν πολλές στροφές στο χαρτί, αλλά πολλές από αυτές είναι στροφές υψηλής ταχύτητας.

Η γωνία που φαίνεται η πιο δύσκολη εδώ, νομίζω, είναι πιθανώς η στροφή 10 – έχουμε δει κάποιο δράμα όπου ο Mick Schumacher συνετρίβη στα προκριματικά πέρυσι – επειδή προχωράς στο τέλος μιας πολύ γρήγορης σειράς, μέχρι το τέλος του πρώτου τομέα, και κουβαλώντας μεγάλη ταχύτητα.

Είναι δύσκολο να δεις μέσα και έξω από τις στροφές, επειδή είναι μια γρήγορη πίστα δρόμου, και τα κράσπεδα είναι επίσης αρκετά ανυψωμένα, οπότε αν φαρδύνεις λίγο μπορείς να σπάσεις την πρόσφυση, να χάσεις το αυτοκίνητο και, όπως είδαμε, οι τοίχοι είναι πολύ κοντά.

Είναι ιδιαίτερα τιμωρητικό. Νομίζω ότι το τέλος του πρώτου τομέα είναι το κομμάτι που είναι το πιο έντονο στη Τζέντα.

Επίσης, Στρίψτε 22, περνάτε με τόξο στο δεξί χέρι και διαλέγετε μια γραμμή από τα αριστερά – είναι πολύ γρήγορο. Ένα μικρό λάθος μπορεί να έχει αρκετά τιμωρητικές συνέπειες.

Ο Verstappen έκανε ένα λάθος στην τελευταία στροφή το 2021, αλλά, στην πραγματικότητα, το τελευταίο κόρνερ είναι ένα από τα πιο συνηθισμένα. Και δεδομένου ότι ο Max έκανε ένα λάθος, η γραμμή των ματιών άλλαξε επίσης – αν και πολλές από τις καταχωρίσεις έχουν αλλάξει για να βελτιωθεί η ορατότητα στις στροφές φέτος.

Για προσπέραση, δεν υπάρχει πρόβλημα με τρεις ζώνες DRS. Η τελική στροφή, ή η βύθισή της στη στροφή 1, είναι τα καλύτερα στοιχήματα των οδηγών. Οι οδηγοί θα πρέπει επίσης να προσέχουν τα πιο αργά αυτοκίνητα όλο το Σαββατοκύριακο, καθώς είναι εύκολο να σκοντάφτουν στην κυκλοφορία.

Saudi_Arabia_Circuit.png

Σαουδική Αραβία GP pole-sitters

2022 – Sergio Perez (Red Bull)
2021 – Lewis Hamilton (Mercedes)

Νικητές GP της Σαουδικής Αραβίας

2022 – Max Verstappen (Red Bull)
2021 – Lewis Hamilton (Mercedes)

FAN VIEW: Ο Verstappen ήταν απόλυτα κυρίαρχος στην περιποίηση αγώνων στο Μπαχρέιν, αλλά οι παίκτες της F1 Play δεν πιστεύουν ότι είναι προκαθορισμένο ότι θα είναι ταχύτερος σε έναν μόνο γύρο στη Τζέντα. Έχει περισσότερο από το 40% των πρώτων ψήφων, αλλά υπάρχει επίσης υποστήριξη για τον Perez, τον Leclerc, τον George Russell και τον Fernando Alonso.

ΤΖΕΝΤΑ, ΣΑΟΥΔΙΚΗ ΑΡΑΒΙΑ - 27 ΜΑΡΤΙΟΥ: Ο Μαξ Φερστάπεν της Ολλανδίας οδηγεί το (1) Oracle Red Bull
Ο Verstappen κέρδισε τον Leclerc στο περσινό Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας

Κλειδιά στρατηγικής και ρύθμισης

Bernie Collins, πρώην επικεφαλής στρατηγικής της Aston Martin F1: Στη Σαουδική Αραβία, υπάρχει μεγάλη προσδοκία ότι – λόγω της φύσης της πίστας και των στενών φραγμών – θα εμφανιστεί το Safety Car. Δεν σχεδιάζετε απαραιτήτως τη στρατηγική σας γύρω από αυτό, αλλά θα προσπαθήσετε να εκμεταλλευτείτε αυτές τις ευκαιρίες και να έχετε τη μειωμένη απώλεια pit – δηλαδή να μην σταματήσετε λίγο πριν βγει το Αυτοκίνητο Ασφαλείας.

Θα προσπαθήσετε να επεκτείνετε πολύ περισσότερο τα stins σας, αν και είναι ένα πολύ δύσκολο παιχνίδι τότε, γιατί δεν θέλετε κάποιος να σας υποτιμήσει – όπως στο stop έναν γύρο πριν κάνετε – αλλά επίσης δεν θέλετε να το χάσετε ευκαιρία αυτοκινήτου ασφαλείας.

Ως αποτέλεσμα, η στρατηγική σας μετατρέπεται σε αυτό το είδος γάτας με το ποντίκι μεταξύ «μήπως πρέπει να σταματήσω τώρα και να προσπαθήσω να υπονομεύσω το άτομο που έχω μπροστά μου;». ή το αντίστροφο, “υπάρχει κίνδυνος το Αυτοκίνητο Ασφαλείας να έρθει σύντομα και να μπορέσω να κερδίσω;” Είναι τέτοιου είδους συζήτηση.

pirelli-saudi-arabia-preview.jpg

Κατόπιν αυτού, τα pit stop εδώ τείνουν να έρχονται σε καταστάσεις Safety Car, οπότε θα καταλήξετε σε ένα πολύ πολυσύχναστο pit lane όπου κάθε δέκατο του δευτερολέπτου μετράει. Ενώ στο Μπαχρέιν τα αποτελέσματα τείνουν να πέφτουν περισσότερο στον αγωνιστικό ρυθμό στο τέλος, η δράση στη Τζέντα μπορεί εύκολα να διευθετηθεί με μια κακή στάση επειδή είναι δύσκολο να προσπεράσεις – επομένως όλα έχουν να κάνουν με τη θέση της πίστας.

Ένα άλλο πράγμα που συνηθίζετε να βλέπετε στη Τζέντα είναι πολύ περισσότεροι γύροι από τους οδηγούς στις κατατακτήριες. Λόγω της δυσκολίας της πίστας, των τοίχων και της εγγύτητας, είναι πολύ πιο δύσκολο να συγκεντρώσετε τον καλύτερο θεωρητικό χρόνο γύρου σας μαζί.

Θα είναι επίσης πιο δύσκολο για τους πρωτάρηδες. Αν και το Μπαχρέιν είναι σκληρό με τους οδηγούς από φυσική άποψη λόγω των θερμοκρασιών, η Σαουδική Αραβία είναι πολύ πιο έντονη επειδή εμπλέκονται τόσες πολλές στροφές.

FAN VIEW: Αυτές είναι οι περίοδοι δοκιμών στη Mercedes, με τον επτά φορές πρωταθλητή Lewis Hamilton και τον συμπαίκτη του George Russell να είναι πλέον πολύ αουτσάιντερ για να ανέβουν ακόμη και στο βάθρο στη Σαουδική Αραβία. Οι συνήθεις ύποπτοι από τη Ferrari και τη Red Bull κυριαρχούν στις δημοσκοπήσεις στο F1 Play , μαζί με τον αναζωπυρωμένο Fernando Alonso για την Aston Martin.

Σαουδική Αραβία 2021 αυτοκίνητο ασφαλείας.jpg
Και οι δύο αγώνες του 2021 και του 2022 που διεξήχθησαν στη Τζέντα παρουσίασαν το αυτοκίνητο ασφαλείας

Τρέχουσα μορφή

Η Red Bull απόλαυσε ένα ονειρεμένο ξεκίνημα για τη σεζόν του 2023 με ένα σίγουρο λουκ-άουτ στην πρώτη σειρά και έναν-δύο τερματισμό στη διεθνή πίστα του Μπαχρέιν, διώχνοντας τις αναμνήσεις της επώδυνης διπλής απόσυρσής τους ένα χρόνο νωρίτερα.

Αλλά μια άλλη ομάδα έγινε πρωτοσέλιδο στην έρημο καθώς η Aston Martin προχώρησε με το ανανεωμένο πακέτο AMR23 – ο Alonso προκρίθηκε πέμπτος και μετά ακολούθησε την έδρα των Red Bulls αφού πέρασε μπροστά από τη Mercedes του Hamilton και τη Ferrari του Carlos Sainz.

Ωστόσο, είναι επικίνδυνο –κάποιοι θα έλεγαν ανόητο– να κάνουμε προβλέψεις για την εκστρατεία που ακολουθεί με βάση μόνο ένα κομμάτι, και υπάρχουν πολλές διαφορές μεταξύ των δύο πρώτων χώρων στο ημερολόγιο που θα μπορούσαν να ανατρέψουν τη σειρά των τεσσάρων κορυφαίων ομάδων και πέρα.

Ενώ η έμφαση στο Μπαχρέιν ήταν στη διαχείριση της πρόσφυσης και των ελαστικών, η Τζέντα θέτει μια εντελώς διαφορετική πρόκληση ως η ταχύτερη πίστα δρόμου στον κόσμο, όπου το κλειδί της επιτυχίας είναι η εύρεση ενός αποτελεσματικού αεροδυναμικού συμβιβασμού – παραμένοντας σε εγρήγορση και κρατώντας την μακριά από τα εμπόδια.

FAN VIEW: Σύμφωνα με την ψηφοφορία F1 Play , ο Lance Stroll (Aston Martin) αναμένεται με σιγουριά να κερδίσει ξανά πόντους στη Σαουδική Αραβία μετά το εξαιρετικό του P6 στο Μπαχρέιν, ενώ ο Pierre Gasly (Alpine) έχει επίσης καλή υποστήριξη μετά την άνοδό του από την P20 στο grid. P9. Ο Valtteri Bottas (Alfa Romeo), ο Alex Albon (Williams) και ο Zhou Guanyu (Alfa Romeo) είναι άλλοι που αρέσουν σαφώς στους gamers.

Εμβληματική στιγμή

Η πρώτη επίσκεψη της F1 στην πίστα Jeddah Corniche Circuit το 2021 έγινε κατά τη διάρκεια ενός σκληρού αγώνα πρωταθλήματος μεταξύ του Verstappen και του Hamilton, οι οποίοι βρέθηκαν ξανά να κυνηγούν τη νίκη μετά από πολλά run-in νωρίτερα στη σεζόν.

Έχοντας κάποια στιγμή τρέξει από την πίστα για να υπερασπιστεί το προβάδισμά του στον αγώνα, ο Verstappen κλήθηκε να υποχωρήσει και να παραχωρήσει τη θέση στον Hamilton, μόνο που η Mercedes έτρεξε στο πίσω μέρος της Red Bull όταν ο Ολλανδός επιβράδυνε – προσθέτοντας ακόμη ένα στρώμα στο μια ήδη εξαιρετικά δραματική μάχη τίτλου.

Ο Χάμιλτον διέλυσε κάποια ζημιά στο μπροστινό φτερό, συγκεντρώθηκε και πήγε στην επίθεση για άλλη μια φορά για να πάρει τη νίκη μακριά από τον Φερστάπεν, ο οποίος χτυπήθηκε με ποινή 10 δευτερολέπτων μετά τον αγώνα για το συμβάν.

 

ΠΗΓΗ: F1

φοτο: autosport

- Advertisement -spot_img

Τελευταία Νέα

Σε περιστατικό στην παλιά πόλη έσπευσε η Πυροσβεστική

Σε περιστατικό φωτιάς σε οικία ορόφου στην παλιά πόλη, στην οδό Σεβαστιανού, κλήθηκε πριν από λίγο και έσπευσε η...
- Advertisement -spot_img

Περισσότερες ειδήσεις σαν και αυτές

- Advertisement -spot_img