Τις κυριότερες τάσεις των ταξιδιωτών που ανήκουν στη γενιά Z (Gen Z), αποκαλύπτει νέα έρευνα της μεγάλης ταξιδιωτικής πλατφόρμας Booking.com, η οποία πραγματοποιήθηκε σε 29 αγορές από όλο τον κόσμο.

Από την έρευνα προκύπτει ότι η γενιά αυτή, η οποία τώρα ενηλικιώνεται, γνωρίζει ήδη τα ταξίδια που επιθυμεί να πραγματοποιήσει. Το 67% νιώθουν ενθουσιασμένοι για τα μέρη όπου θα ταξιδέψουν στο μέλλον, με πιο ενθουσιώδεις τους ταξιδιώτες από την Κολομβία, την Κίνα, την Ινδία, την Ινδονησία και την Αργεντινή.

Το 39% σκοπεύουν να επισκεφθούν τουλάχιστον 3 διαφορετικές ηπείρους την ερχόμενη δεκαετία εκ των οποίων το 34% είναι γυναίκες, έναντι 26% των ανδρών.

Το 30% ελπίζουν ότι αυτή τη δεκαετία θα ταξιδέψουν για να ζήσουν ή για σπουδές σε άλλη χώρα, και το 52% σκοπεύουν να επισκεφθούν ή να κάνουν πεζοπορία σε κάποιον εξτρίμ προορισμό. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 56% επιθυμούν να αποκτήσουν εμπειρίες περιπέτειας στα ταξίδια όπως το μπάντζι τζάμπινγκ.

Τα μοναχικά ταξίδια αποτελούν τάση για αυτή την ηλικιακή ομάδα με το 34% να προγραμματίζουν να ταξιδέψουν μόνοι/ μόνες τουλάχιστον μία φορά μέσα στην ερχόμενη δεκαετία.

Το 18% επιθυμούν να κάνουν μοναχικές διακοπές με backpack, ιδιαίτερα οι ταξιδιώτες Gen Z από την Ταϊβάν, το Χονγκ Κονγκ, τη Νότια Κορέα και την Κροατία.

Το 33% προτιμούν γενικά να ταξιδεύουν μόνοι/μόνες και το 46% πιστεύουν ότι τα οικογενειακά ταξίδια απαιτούν συμβιβασμούς στη συμπεριφορά τους.

Το 47% δίνουν προτεραιότητα στα ταξίδια και συγκρατούν όλες τις υπόλοιπες δαπάνες, ιδιαίτερα οι Ινδοί, οι Ταϊλανδοί, οι Ρώσοι, οι Κινέζοι και οι Αργεντινοί.

Το 60% θεωρεί ότι τα ταξίδια αξίζουν πάντα την επένδυση, και το 70% δίνουν προτεραιότητα στις δαπάνες σε εμπειρίες όταν βρίσκονται σε διακοπές.

Το 65% κατατάσσει τα ταξίδια και το να δουν τον κόσμο ως το σημαντικότερο πράγμα για να ξοδέψουν χρήματα, έναντι του 60% που επενδύει στην ανώτερη μόρφωση και στην επαγγελματική κατάρτιση, του 51% που εξοικονομεί για την περίοδο μετά τη συνταξιοδότηση και του 60% που προτιμά δαπάνες για αγορά σπιτιού.

Το 32% σκοπεύει να πραγματοποιήσει τουλάχιστον 5 ονειρικά ταξίδια μέσα στην ερχόμενη 10ετία. Το 69% έχει μια ονειρική λίστα δραστηριοτήτων και προιρισμών που πρέπει να κάνει και να δει πριν πεθάνει, με το ποσοστό αυτό να ανεβαίνει στο 74% για τις γυναίκες έναντι 64% των ανδρών. Αργεντινοί, Κινέζοι, Ταϋλανδοί, Ισπανοί και Ινδοί συμφωνούν περισσότερο με αυτό.

To 37% επιθυμούν να γίνουν εθελοντές στα ταξίδια, το 52% δήλωσαν ότι θα επισκεφθούν λιγότερο γνωστούς προορισμούς εάν αυτό σημαίνει ότι θα περιοριστεί ο αντίκτυπος του ταξιδιού τους στο περιβάλλον, το 54% ότι το περιβαλλοντικός αντίκτυπος των ταξιδίων στους προορισμούς είναι σημαντικός παράγοντας κατά την λήψη απόφασης για τον προορισμό και το 56% επιθυμούν να μείνουν σε πράσινο ή φιλικό στο περιβάλλον κατάλυμα.

Μάλιστα το 60% αναζητά πιο φιλικά στο περιβάλλον μέσα μεταφορά μετά την άφιξη στον προορισμό.

Το 45% εμπιστεύεται τις ταξιδιωτικές συμβουλές όσων δεν γνωρίζουν προσωπικά, όπως επηρεαστές κοινής γνώμης ή διασημότητες.

 

πηγή:  TornosNews.gr