Βελτιωμένος κατά τέσσερις ποσοστιαίες μονάδες εμφανίζεται ο δείκτης πρόθεσης των Κινέζων και των Βραζιλιάνων για ταξίδια στην Ευρώπη σε σύγκριση με πέρυσι, σύμφωνα με το LongHaul Travel Barometer που συνέταξαν από κοινού η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδίων (ETC), η Ευρωπαϊκή Ένωση Τουρισμού (ΕΤΟΑ) και η Eurail σε 1.000 άτομα στη Βραζιλία, την Κίνα, την Ιαπωνία, τη Ρωσία και τις ΗΠΑ, για ταξίδια από το Μάιο έως τον Αύγουστο του 2019.

Πάνω από τους μισούς Κινέζους (54%) δήλωσαν οτι σκέφτονται να επισκεφθούν ευρωπαϊκό προορισμό αυτό το καλοκαίρι, κάτι που αποδίδεται στο Έτος Τουρισμού ΕΕ-Κίνας 2018, στην αύξηση των εύρωστων οικονομικά Κινέζων, στη βελτίωση των αεροπορικών συνδέσεων και στη χαλάρωση των πολιτικών έκδοσης βίζα από ευρωπαϊκές χώρες.

Το 70% των Κινέζων δήλωσαν οτι θα κάνουν διακοπές 7 έως 14 διανυκτερεύσεων στην Ευρώπη και πιθανόν να συνδυάσουν 4 κατά μέσο όρο προορισμός σε ένα ταξίδι.

Ενώ η Γαλλία και η Γερμανία βρίσκονται στην κορυφή των προτιμήσεων, το τελευταίο 12μηνο αύξηση στις προτιμήσεις των Κινέζων παρουσιάζουν η Κροατία, η Ιταλία, η Ουγγαρία, το Μονακό, η Ρουμανία, το Σαν Μαρίνο και η Σερβία.

Στους Βραζιλιάνους, η πρόθεση για ταξίδια βελτιώνεται τους θερινούς μήνες, με 2 στους 5 να σκέφτονται να επισκεφθούν την Ευρώπη. Η αισιοδοξία εξαιτίας της αλλαγής κυβέρνησης και η νομισματική πολιτική ευνοούν τη διάθεση για ταξίδια, παρότι οι τάσεις στην οικονομία παραμένουν αρνητικές.

Το τοπικό φαγητό, η περιήγηση σε αξιοθέατα και τα φυσικά τοπία στην Ευρώπη είναι οι βασικοί παράγοντες επιλογής της από τους Βραζιλιάνους για διακοπές αυτό το καλοκαίρι, με την Πορτογαλία και τη Γαλλία να είναι οι δύο πρώτοι προορισμοί.

Αναζωογόνηση καταγράφεται στο ενδιαφέρον των Ρώσων για την Ευρώπη έπειτα από επιβράδυνση που παρατηρήθηκε τους πρώτους μήνες του 2019. Η Γερμανία είναι ο κορυφαίος προορισμός για τους Ρώσους, όμως η συνεχής διακύμανση της συναλλαγματικής ισοτιμίας του ρουβλίου, η επιδρομή φόρων προστιθέμενης αξίας, η αύξηση του πληθωρισμού και η στασιμότητα στην αγορά εργασίας μπορεί να αποθαρρύνει τους Ρώσους να ταξιδέψουν. Το 70% δήλωσαν πρόθυμοι να ταξιδέψουν στην Ευρώπη για 7 έως 14 διανυκτερεύσεις.

Τα μειωμένα δημοσιονομικά κίνητρα και η αβεβαιότητα στο εμπόριο περιορίζουν την καταναλωτική εμπιστοσύνη των καταναλωτών στις ΗΠΑ, επηρεάζοντας και τα ταξίδια τους στην Ευρώπη αυτό το καλοκαίρι. Ο δείκτης ταξιδιωτικής πρόθεσης μειώθηκε από 103 στις αρχές του έτους σε 96 το καλοκαίρι.

Μόλις το 27% των Αμερικανών σκοπεύει να επισκεφθεί την Ευρώπη το καλοκαίρι του 2019, όμως δεδομένης της ισχυρής θέση του δολαρίου έναντι της στερλίνας και του ευρώ, η Ευρώπη πιθανόν να αποτελέσει συμφέρουσα επιλογή για όσους δεν έχουν προβεί ήδη σε κράτηση διακοπών. Πρώτοι προορισμοί είναι η Γαλλία και η Ιταλία, και κύριοι λόγοι διακοπών η περιήγηση σε αξιοθέατα.

Μόλις το 18% των Γιαπωνέζων προγραμματίζουν ταξίδι στην Ευρώπη, έπειτα από μεικτή εικόνα ζήτησης στην ιαπωνική αγορά το 2018 και τους πρώτους μήνες του 2019. Οι Ιάπωνες τουρίστες τείνουν να κάνουν συντομότερα ταξίδια στην Ευρώπη, με το 52% να σχεδιάζει διαμονή λιγότερες από 7 ημέρες.