Aύξηση 7,5% αναμένεται να παρουσιάσουν οι προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων σε ελληνικά λιμάνια το 2019, σε σύγκριση με το 2018, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ενωσης Εφοπλιστών κρουαζερόπλοων & Φορέων Ναυτιλίας (EEKΦN) έπειτα από την αναζωπύρωση της ζήτησης για την ανατολική Μεσόγειο και την ένταξη τουρκικών λιμανιών στα προγράμματα μεγάλων εταιριών κρουαζιέρας.

Επιπλέον, η Disney Cruise Line επιστρέφει το 2020 στην περιοχή με δρομολόγια ενώ σημειώνεται αύξηση της συνολικής διαθεσιμότητας κλινών.

Αυτά είναι μερικά από τα θέματα που πρόκειται να συζητηθούν στο πλαίσιο του εφετινού Posidonia Sea Tourism Forum (28 & 29 Μαϊου στο Domotel Kastri), που θέτει για άλλη μια χρονιά στο επίκεντρο την εξέλιξη του θαλάσσιου τουρισμού στην ανατολική Μεσόγειο, δηλαδή την κρουαζιέρα και το γιώτινγκ.

Μιλώντας σε συνέντευξη τύπου που πραγματοποιήθηκε στο κρουαζιερόπλοιο Celestyal Crystal στον Πειραιά, ο γ.γ. Τουριστικής Πολιτικής & Ανάπτυξης, κ. Γ. Τζιάλλας, επισήμανε τη σημασία του Posidonia Sea Tourism Forum για τον θαλάσσιο τουρισμό και τόνισε οτι η Ελλάδα μπορεί να ξεπεράσει τα 5 εκατ. τουριστών κρουαζιέρας ετησίως.

Σύμφωνα με τον κ. Θεόδωρο Βώκο, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Εκθέσεις Ποσειδώνια Α.Ε., η ενίσχυση τη θέσης της Ελλάδας ως προορισμού κρουαζιέρας παγκόσμιου κύρους είναι ένα από τα θέματα που θα συζητηθούν από τους τουλάχιστον πενήντα ειδικούς της παγκόσμιας βιομηχανίας, οι οποίοι θα ανταλλάξουν απόψεις σε σχέση με τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η σταδιακή επιστροφή της γεωπολιτικής σταθερότητας στην περιοχή.

Όπως επισήμανε η εκπρόσωπος Κυβερνητικών και Δημοσίων Υποθέσεων Ανατολικής Μεσογείου της CLIA, κ. Μ. Δεληγιάννη, η Ελλάδα δέχθηκε το 2017 πάνω από 4 εκατ. επισκέψεις επιβατών κρουαζιέρας που απέφεραν πάνω από 1 δισ. ευρώ έσοδα στη χώρα. Οι δαπάνες τους στη χώρα μας έχουν φθάσει τα 65 ευρώ ανά επιβάτη σε κάθε τράνσιτ λιμάνι και τα διπλάσια, 139 ευρώ, σε κάθε λιμάνι επιβίβασης.

Στη διάρκεια του Φόρουμ θα τεθούν επί τάπητος οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει η κρουαζιέρα στην Ανατολική Μεσόγειο, οι συνεργασίες μεταξύ πλοίων, λιμανιών και προορισμών προς όφελος του αειφόρου τουρισμού, η δυνατότητα της περιοχής να προσφέρει προϊόντα κρουαζιέρας όλο τον χρόνο και ο συνολικός αντίκτυπος από την εντυπωσιακή αύξηση μεγέθους των κρουαζιερόπλοιων.

Στο πλαίσιο της διοργάνωσης, η Διεθνής Ένωση Εταιριών κρουαζιέρας CLIA Europe και η Ενωση Μεσογειακών Λιμένων Κρουαζιέρας MedCruise θα διοργανώσουν σημαντικές συναντήσεις με παράγοντες του κλάδου.

Συνολικά εκτιμάται ότι το Posidonia Forum θα προσελκύσει 600 και πλέον συνέδρους και εκθέτες από περισσότερες από 20 χώρες.

Στο διήμερο Φόρουμ, εκπρόσωποι από τις MSC Cruises, Carnival Group, Royal Caribbean Cruises, Holland America Group, Silversea Cruises, Disney Cruise Line, Fred Olsen Cruise Line και Celestval Cruises θα παρουσιάσουν τα σχέδια τους και θα συναντηθούν με εκπροσώπους περιφερειακών λιμανιών και προορισμών.

Οι συνέργειες βρίσκονται στην καρδιά της κρουαζιέρας, τόνισε ο γ.γ. Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Χρ. Λαμπρίδης και στόχος της Ελλάδας, όπως είπε, είναι η προσελκύσει περισσότερες εταιρίες κρουαζιέρας και να αυξήσει τα οφέλη της με συνεργασίες προς όλους.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, κ. Θ. Κοντές επισήμανε οτι στόχος είναι να διευρυνθεί η περίοδος ώστε «να φτάσουμε το full year operation» στην κρουαζιέρα. Για να γίνει αυτό, τόνισε, χρειάζεται η βοήθεια λιμένων και κράτους ώστε όχι μόνο να βελτιωθούν οι υποδομές για ασφαλείς προσεγγίσεις αλλά να εφαρμοσθεί και μια ανταγωνιστική πολιτική σε κόστος και υπηρεσίες. Σε αυτή την κατεύθυνση, υπογράμμισε, το Το Cruise & Stay πρόγραμμα, αλλά και το Short Cruising σε διάφορες περιοχές με πιθανούς λιμένες Εκκίνησης εκτός του Πειραιά, την Κέρκυρα, τη Ρόδο, το Ηράκλειο και ίσως την Αλεξανδρούπολη ή Καβάλα θα είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.

Επιπλέον, στο σεμινάριο που διοργανώνουν οι Έλληνες κατασκευαστές Ναυτιλιακού Εξοπλισμού (HEMEXPO) διευθυντές αγορών και τεχνικοί διευθυντές από τη Royal Caribbean Cruises και τη Silversea Cruises θα συζητήσουν διεξοδικά τις διαδικασίες προμηθειών του κλάδου με τους Ελληνες κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού που ενδιαφέρονται να προμηθεύσουν τη βιομηχανία κρουαζιέρας με τα προϊόντα τους.

Τη σημασία της αναπτυξης της αγοράς κρουαζιέρας στην Ελλάδα θα αναλύσει η MSC Cruises στο πλαίσιο των σεμιναρίων για ταξιδιωτικούς πράκτορες που θα πραγματοποιηθούν υπό την αιγίδα της Ομοσπονδίας Συνδέσμων Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων (fedHATTA).

Η συνεισφορά του γιώτινγκ στην Ελλάδα ανέρχεται σε 5 έως 6 δισ. ευρώ και κάθε πλωτό μέσο που ανήκει στην κατηγορία του γιώτινγκ αφήνει στην ελληνική οικονομία 35.000 ευρώ ετησίως, τόνισε το μέλος ΔΣ του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, κ. Γ. Αλεξανδράτος, αναδεικνύοντας τη σημασία προώθησης του γιώτινγκ, ιδιαίτερα μέσα από το πρώτο ναυτιλιακό cluster στην Ελλάδα, Maritime Hellas, πρωτοβουλία του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος, της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά.

Ο κλάδος θα βρίσκεται στα κύρια θέματα της ατζέντας του Φόρουμ, με επίκεντρο τις μαρίνες και ειδικότερα τις διαδικασίες για επιτυχημένες ιδιωτικοποιήσεις αλλά και τις ιδιαίτερες απαιτήσεις σε υποδομές και ζητήματα νομοθετικού πλαισίου.

Αλλο θέμα με ιδιαίτερη βαρύτητα είναι η κατάσταση της βιομηχανίας ναυπήγησης, συντήρησης και επισκευής σκαφων στην περιοχή.

Η διοργάνωση συνεισφέρει επίσης, σημαντικά στην ανάδειξη των ευκαιριών καριέρας και των προοπτικων απασχόλησης στο συγκεκριμένο κλάδο για τη νέα γενια καθώς για άλλη μια φορά η Εκθέσεις Ποσειδώνια Α.E. ενώνει τις δυνάμεις της με το Young Executives Shipping (YES) Forum. Επιπλέον, στην εκδήλωση Blue Growth, νέοι επιχειρηματίες θα έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν επιχειρηματικά πλάνα με σκοπό την προσέλκυση επενδυτικών κεφαλαίων για τις νεοφυεις επιχειρήσεις τους.

Το πέμπτο Posidonia Sea Tourism Forum διοργανώνεται υπό την αιγίδα του υπουργείου Τουρισμού και του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Υποστηρίζεται από το Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδας, τη Διεθνή Ενωση Εταιρειών κρουαζιέρας CLIA Europe, την Ενωση Μεσογειακών Λιμένων Κρουαζιέρας (MEDCRUISE), την Ένωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, την Ενωση Μαρίνων Ελλάδας, το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, την Ενωση Εφοπλιστών κρουαζιερόπλοων & Φορέων Ναυπλίας και την Ομοσπονδία Συνδέσμων Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων (fedHATTA).

Χρυσός χορηγος είναι ο ΕΟΤ. Αργυροί χορηγοί είναι ο Ορνανισμός Λιμένος Πειραιώς, η HEMEXPO και ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης.