Μία εξουθενωμένη Βρετανίδα αεροσυνοδός αποκαλύπτει στο ημερολόγιό της την απογοήτευση που εισπράττει από τους ταξιδιώτες, οι οποίοι την ικετεύουν να τους βοηθήσει, ενώ έχουν πέσει θύματα πολύωρων καθυστερήσεων αλλά και ακυρώσεων πτήσεων σε βρετανικά αεροδρόμια.

Την ίδια ώρα, ο διευθύνων σύμβουλος του διεθνούς αεροδρομίου στο Χίθροου, προειδοποιεί ότι η ταλαιπωρία των επιβατών μπορεί να συνεχιστεί για άλλους 18 μήνες, καθώς οι Βρετανοί υπουργοί αντιμετωπίζουν πιέσεις να τιμωρήσουν τις αεροπορικές εταιρείες για υπεράριθμες πτήσεις.

Όπως αναφέρει η βρετανική εφημερίδα «Daily Mail», οι βουλευτές ζήτησαν να εκχωρηθούν μεγαλύτερες εξουσίες στην ρυθμιστική Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (CAA), η οποία, μέχρι στιγμής, δεν έχει λάβει μέτρα κατά των αεροπορικών εταιρειών παρά τις ακυρώσεις πτήσεων που έχουν προκαλέσει τεράστια προβλήματα στους ταξιδιώτες.

Ο Τζον Χόλαντ Κέι, διευθύνων σύμβουλος του αεροδρομίου Χίθροου, ισχυρίστηκε ότι «θα χρειαστούν 12 έως 18 μήνες για να ανακτήσει πλήρως την ικανότητά του ο κλάδος των αερομεταφορών».

Τον… γολγοθά των ταξιδιωτών αφηγείται στο ημερολόγιό της η Βρετανίδα αεροσυνοδός Τζέμα Στίβενσον, αποσπάσματα του οποίου δημοσιεύονται στην βρετανική εφημερίδα «Daily Mail».

Στις σελίδες του, αποτυπώνεται η οργή και η δυσφορία χιλιάδων ταξιδιωτών αλλά και του προσωπικού των αεροπορικών εταιρειών.

Η 26χρονη Τζέμα, η οποία εργάζεται ως πλήρωμα καμπίνας από το 2018, μιλάει για τα απρόοπτα με τα οποία βρίσκεται πολλές φορές αντιμέτωπη και ντροπιάζουν τους αρμόδιους φορείς.

Ενημερώνεται στο Fecabook ξημερώματα από μέλος του πληρώματος της πρωινής πτήσης της για Τενερίφη, ότι δεν θα υπάρχει αρκετό προσωπικό. Φτάνοντας στο αεροδρόμιο, πληροφορείται ότι θα υπάρξουν καθυστερήσεις και ακυρώσεις πτήσεων ενώ οι επιβάτες ενημερώνονται μέσω γραπτών μηνυμάτων είτε είναι καθ’ οδόν προς το αεροδρόμιο είτε κατά το check-in.

«Περπατώντας προς τον τερματικό σταθμό, βλέπω μια μεγάλη ουρά επιβατών σε μια στάση λεωφορείου. Ένας ηλικιωμένος κύριος βλέπει τη στολή μου και αρχίζει να μου λέει τα παράπονά του», όπως γράφει η αεροσυνοδός.

«Ήμασταν εδώ όλη τη νύχτα», λέει, δείχνοντας τη γυναίκα του και ένα άλλο ζευγάρι. Υποτίθεται ότι και τέσσερις έχουν προγραμματίσει να κάνουν μαζί διακοπές στην Κέρκυρα. Αντιθέτως, μεταφέρονται με λεωφορείο σε ένα ξενοδοχείο ενώ η αεροπορική εταιρεία θα τους κανονίσει μια εναλλακτική πτήση.

«Δεν μας λένε τίποτα», της εξηγεί με παράπονο και προσθέτει: «Μπορείς να μάθεις κάτι για να μας ενημερώσεις;».

«Φαντάζομαι τον παππού και τη γιαγιά μου στην ίδια κατάσταση και η καρδιά μου ραγίζει, αλλά δυστυχώς δεν έχω πρόσβαση στις πληροφορίες που χρειάζονται», αναφέρει η Στίβενσον.

«Έχουν αποχώρησαν αρκετοί υπάλληλοι στη διάρκεια της πανδημίας της νόσου Covid και φαίνεται ότι δεν έχουν επαναπροσληφθεί όσοι χρειάζονται. Το προσωπικό βρίσκεται σε οριακό σημείο σημείο, ακόμη κι αν αρρωστήσει κανείς, μπορεί να προκληθούν προβλήματα. Δεν υπάρχουν αρκετοί χειριστές αποσκευών για να φορτώσουν τις αποσκευές σε αεροπλάνα ή αρκετό πλήρωμα καμπίνας για κάθε πτήση».

Στο μεταξύ, οι πιλότοι και οι συγκυβερνήτες τους συνεχίζουν να εργάζονται περισσότερο – πόσες ώρες, όμως, επιτρέπεται να πετάξουν σε μια συγκεκριμένυη χρονική περίοδο;

«Οι περισσότεροι ταξιδιώτες που επιβιβάζονται δείχνουν κακοδιάθετοι αφού πέρασαν ατελείωτες ώρες σ’ ένα από τα μπαρ του αεροδρομίου. Ευτυχώς, το αλκοόλ βοηθά να κοιμηθούν κατά τη διάρκεια της πτήσης», υποστηρίζει η 26χρονη αεροσυνοδός.

 

ΠΗΓΗ: Πρώτο Θέμα