Start Media TV | Ράδιο Κέρκυρα 100,1

2 Μαΐου 2024
16.9 C
Corfu

Επερώτηση για το λιμάνι Λευκίμμης στο Π.Σ. από την παράταξη Μένουμε Ιόνιο

Διαβάστε ακόμα

Επερώτηση για το λιμάνι Λευκίμμης και την επικείμενη υποπαραχώρησή του σε ιδιώτη, κατέθεσε ενόψει της συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου αυτό το Σαββατοκύριακο η παράταξη ¨Μένουμε Ιόνιο”. Την επερώτηση υπογράφουν η Μαρία Δρυ και η Αρβανιτάκη Αθηνά και έχει ως ακολούθως: 

Ακολουθήστε το Start Media στο Google News! 

“Διαβάζουμε διαρκώς δημοσιεύματα ότι μπαίνει σε ρότα υλοποίησης το σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ για την αξιοποίηση του Λιμανιού της Λευκίμμης με υποπαραχώρηση σε ιδιώτη.

Ο λιμένας Λευκίμμης εξυπηρετεί σήμερα ακτοπλοΐα, θαλάσσια αλιεία και τουριστικά ημερόπλοια. Η επέκταση του λιμένα Λευκίμμης και η οποιαδήποτε επένδυση οφείλει πρωτίστως να αποσκοπεί στην επέκταση του ακτοπλοϊκού μεταφορικού έργου, προς όφελος της όλης Νήσου Κέρκυρας, συνδυαστικά και με τον «άξονα Βορρά-Νότου» που έχει στην σχεδιασμό της η ΠΙΝ. Το Περιφερειακό Χωροταξικό Πλαίσιο (ΠΧΠ) της ΠΙΝ, που ως νόμος του κράτους κατισχύει οποιονδήποτε άλλων επιλογών, ορίζει την Λευκίμμη ως λιμένα εθνικής σημασίας.

Το master plan του ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο στην επίσημη ιστοσελίδα του βρίσκεται ΜΟΝΟ στα αγγλικά -μήπως άλλαξε η επίσημη γλώσσα του κράτους ή μήπως το ΤΑΙΠΕΔ δεν απευθύνεται σε ‘Eλληνες(?)- προβλέπει επένδυση ύψους περίπου 4,5 εκατομμυρίων, προκειμένου να διαμορφωθούν και να αναβαθμιστούν οι εγκαταστάσεις του Λιμανιού που κατασκευάστηκε στη δεκαετία του ’80. Η παραχώρηση θα γίνει για τουλάχιστον 20 χρόνια και τα κεφάλαια θα επενδυθούν από τον ιδιώτη. Σκοπός είναι να δημιουργηθούν δύο αυτοτελείς τομείς, ο επιβατικός και ο τουριστικός. Στον επιβατικό σταθμό προβλέπονται θέσεις για 3 έως 4 φέρι ενώ στη μαρίνα προβλέπεται δυνατότητα ελλιμενισμού έως και 85 περίπου θέσεων ιδιωτικών-τουριστικών σκαφών, αλλά και δυνατότητα ελλιμενισμού ενός μικρού κρουαζιερόπλοιου. Εμφανής στη μελέτη χωρηθέτησης είναι ο περιορισμός του επιβατικού τομέα στο 1/3(!) της έκτασης του λιμένα (συνημμένη φωτογραφία).

 Με απλά μαθηματικά ο ιδιώτης θα επενδύσει περίπου 225.000€ το χρόνο (ενδεικτικά: τουριστικό καταφύγιο Αλύπας 300.000€, μαρίνα Μπενιτσών 250.000€) για να διαχειρίζεται και να εισπράττει ΚΑΙ από τον επιβατικό σταθμό ΚΑΙ από τον ελλιμενισμό 85 θέσεων τουριστικών σκαφών. Συμφέρουσα «επένδυση» για τον τόπο μας!

 Έχοντας την προγενέστερη χείριστη εμπειρία από την πρακτική που ακολούθησε ο ιδιώτης «επενδυτής» στην Αλίπα, και όντας αποκλεισμένη η τοπική αυτοδιοίκηση και η τοπική κοινωνία από τη διαπραγμάτευση και τους όρους της παραχώρησης του λιμένα από το ΤΑΙΠΕΔ, προβληματιζόμαστε για το τι πρόκειται να συμβεί και στο λιμάνι της Λευκίμμης, όταν μάλιστα τα μέλη της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ που παίρνουν τις αποφάσεις, δεν λογοδοτούν, δεν κρίνονται και δεν διώκονται για τις αποφάσεις τους ακόμη και αν αυτές ζημιώνουν το δημόσιο συμφέρον.

Επερωτάται ο κύριος Περιφερειάρχης:

  • Τι ενημέρωση είχατε από τον Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Κο Παππά κατά την επίσκεψη του στην Κέρκυρα όσον αφορά το Λιμάνι της Λευκίμμης και την πορεία «αξιοποίησής» του;
  • Από το master plan του ΤΑΙΠΕΔ φαίνεται να παρακάμπτεται το ΠΧΠ της ΠΙΝ που είναι και νόμος του κράτους και ορίζει την Λευκίμμη ως λιμένα εθνικής σημασίας, προτίθεστε να υπερασπιστείτε το ΠΧΠ και την επέκταση του ακτοπλοϊκού μεταφορικού έργου, προς όφελος της όλης Νήσου Κέρκυρας;
  • Τι θα πράξετε ώστε να διασφαλιστεί ο κοινωνικά επωφελής χαρακτήρας της λειτουργίας του λιμανιού, και να αποφευχθεί το καθεστώς που έχει περιέλθει η Αλίπα;
  • Τι έσοδα είχε ο ΟΛΚΕ από τη διαχείριση του λιμένα Λευκίμμης με το υπάρχον καθεστώς και τι έργα έχει πραγματοποιήσει στο Λιμάνι Λευκίμμης;”

 

 

- Advertisement -spot_img

Τελευταία Νέα

Η Κέρκυρα μέσα από το φακό του Σταμάτη Καταπόδη

Η Κέρκυρα μέσα από το φακό του Σταμάτη Καταπόδη
- Advertisement -spot_img

Περισσότερες ειδήσεις σαν και αυτές

- Advertisement -spot_img