Ανακοίνωση του ΦΟΣΔΑ Ιονίων Νήσων για την κατασκευή του Εργοστασίου Επεξεργασίας Απορριμμάτων της Κέρκυρας:

Μια κρίσιμη και καθοριστική συνάντηση εργασίας πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη το απόγευμα της 27ης Ιουλίου. Αντικείμενό της η πορεία δημοπράτησης και κατασκευής του Εργοστασίου Επεξεργασίας Απορριμμάτων της Κέρκυρας.

Την συνάντηση αυτή προκάλεσε η Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων και Πρόεδρος του ΦοΔΣΑ κα. Ρόδη Κράτσα – Τσαγκαροπούλου και συμμετείχαν κορυφαίοι κυβερνητικοί παράγοντες όπως ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Επενδύσεων & ΕΣΠΑ κ. Δημήτρης Σκάλκος, ο Ειδικός Γραμματέας Διαχείρισης Προγραμμάτων ΕΤΠΑ και Ταμείου Συνοχής κ. Γιώργος Ζερβός, ο Γενικός Γραμματέας Συντονισμού Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων κ. Μανώλης Γραφάκος, ο Προϊστάμενος της ΕΥΔ ΥΜΕΠΕΡΑΑ κ. Νίκος Μαμαλούγκας καθώς και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, εκπρόσωποι της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, κα. Αικατερίνη Μοθωναίου και Νίκος Μηλιώτης και η Δήμαρχος Κέρκυρας και Αντιπρόεδρος του ΦοΔΣΑ κα. Μερόπη Υδραίου.

Στην συνάντηση αυτή επιβεβαιώθηκε ότι εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη συνέχιση της διαδικασίας δημοπράτησης του Εργοστασίου Επεξεργασίας Απορριμμάτων της Κέρκυρας, διασφαλίσθηκε η χρηματοδότησή του και στην νέα Προγραμματική Περίοδο του ΕΣΠΑ – υπό τους νέους τεχνικούς όρους και προδιαγραφές με τους οποίους πρόσφατα επανασχεδιάστηκε – καθώς και η στήριξη του ΦοΔΣΑ σε κάθε στάδιο δημοπράτησης και υλοποίησης του Έργου.

Έγινε ιδιαίτερη αναφορά στο ότι – μετά και την τελευταία αναβολή δημοπράτησης του Έργου – αξιοποιήθηκε ο χρόνος προκειμένου το Εργοστάσιο να επανασχεδιαστεί με όλες τις νέες σύγχρονες τεχνικές απαιτήσεις και οδηγίες που πρόσφατα έθεσε η Ευρωπαϊκή Κοινότητα για την μορφή και τις δυνατότητες των Μονάδων Επεξεργασίας Απορριμμάτων.  Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίστηκε ότι, η χρηματοδότηση του Εργοστασίου της Κέρκυρας θα συνεχιστεί απρόσκοπτα και στην νέα Προγραμματική Περίοδο 2021 – 2027, και εν τέλει στο νησί θα κατασκευαστεί μια ολοκληρωμένη Εγκατάσταση συνεπεξεργασίας σύμμεικτων αλλά και προδιαλεγμένων απορριμμάτων παράγοντας μεταξύ άλλων και δευτερογενές καύσιμο, μειώνοντας σημαντικά το ποσοστό που εν τέλει θα οδηγείται προς Υγειονομική Ταφή.