Τις τελευταίες εβδομάδες σε παγκόσμιο επίπεδο βλέπουμε την ενεργειακή κρίση να παίρνει σάρκα και οστά. Ειδικά μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, οι τιμές στην ενέργεια έχουν αυξηθεί κατακόρυφα, κάτι που επηρεάζει όπως είναι αναμενόμενο και το μηχανοκίνητο αθλητισμό. Επιπλέον οι τιμές στα βασικά προϊόντα έχουν αυξηθεί, με τον πληθωρισμό σε πολλές χώρες να χτυπά κόκκινο.

Στον κόσμο της Formula 1, αυτό έχει σημάνει συναγερμό τις τελευταίες ημέρες. Οι ομάδες που συμμετέχουν στο σπορ λειτουργούν υπό μέγιστο προϋπολογισμό (budget cap), που φέτος κυμαίνεται στα 140 εκατ. δολάρια. Το ποσό αυτό είναι κατά 5 εκατ. λιγότερα σε σχέση του 2021, ενώ το 2023 θα μειωθεί ακόμη κατά 5 εκατ.

Ο επικεφαλής της Red Bull RacingΚρίστιαν Χόρνερ, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στο Μπαχρέιν, εξέφρασε την επιθυμία του να αυξηθεί άμεσα το budget cap της Formula 1, ώστε να μην υπάρξουν μακροπρόθεσμα οικονομικά προβλήματα: «Αυτό που πρέπει να θυμόμαστε είναι πως το budget cap ρυθμίστηκε μέσα στην πανδημία το 2020. Κανείς δεν μπορούσε να προβλέψει το πώς θα είναι ο κόσμος σήμερα. Αυτό που συμβαίνει παγκοσμίως οδηγεί τις τιμές μόνο σε μία μεριά. Ο πληθωρισμός χτυπά παντού επίπεδα ρεκόρ. Είδαμε ήδη αύξηση στις τιμές για τη μεταφορά του εξοπλισμού στο Μπαχρέιν. Έχουμε μπροστά μας ένα πολύ σημαντικό πρόβλημα που πρέπει να λύσουμε, διότι επηρεάζει άμεσα όλους τους ανθρώπους».

 

Από τη μεριά του, ο επικεφαλής της McLarenΑντρέας Σάιντλ, συμφωνεί με τον Χόρνερ και ελπίζει να δει τη λογική να επικρατεί: «Είναι πάντα σημαντικό να βλέπουμε να επικρατεί η κοινή λογική με τις επιπλέον προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε τις τελευταίες εβδομάδες, όσον αφορά τον πληθωρισμό και όλα όσα έρχονται μαζί. Νομίζω πως πρέπει να το συζητήσουμε αυτό και το θέμα του budget cap. Θέλουμε να κάνουμε τη συζήτηση αυτή, ώστε να βρούμε λύσεις και να κάνουμε απαραίτητες αλλαγές, όσο βέβαια ό,τι συμβαίνει γίνεται για κάποιο λόγο».

Η Formula 1 ετοιμάζεται πλέον για την έναρξη της νέας αγωνιστικής χρονιάς. Ο πρώτος αγώνας είναι προγραμματισμένος για το τριήμερο 18-20 Μαρτίου. Όλη τη δράση του κορυφαίου μηχανοκίνητου σπορ μπορείτε να την ακολουθήσετε στο Gazzetta.

 

Πηγή: gmotion