Start Media TV | Ράδιο Κέρκυρα 100,1

18 Μαΐου 2024
22.9 C
Corfu

Η θέση της ΛΑΣΥ Βόρειας Κέρκυρας για το ζήτημα των απορριμμάτων

Διαβάστε ακόμα

Σύμφωνα με το Δελτίο Τύπου:

Ακολουθήστε το Start Media στο Google News! 

Το θέμα της αποτελεσματικής αντιμετώπισης της διαχείρισης των απορριμμάτων είναι κρίσιμο για την ποιότητα της ζωής, την οικονομικήδραστηριότητα και την προστασία του περιβάλλοντος. Οι δυνατότητες της επιστήμης σήμερα είναι τέτοιες που καθιστούν ρεαλιστική αυτή την αντιμετώπιση. Το ζητούμενο είναι η πολιτική που θα την κάνει πράξη.

A. Η ΕΦΑΡΜΟΖΟΜΕΝΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ                                                                                                                                          

1.Η ΠΡΟΙΣΤΟΡΙΑ

  Τις προηγούμενες δεκαετίες, στα πρώτα χρόνια της τουριστικής ανάπτυξης, το ζήτημα της διαχείρισης των αποβλήτων τόσο από τις κυβερνήσεις της ΝΔ καιτου ΠΑΣΟΚ όσο και από τις διοικήσεις σε επίπεδο Νομαρχιών, Δήμων και Κοινοτήτων δεν αποτελούσε θέμα προτεραιότητας. Είναι η περίοδος όπου κυριάρχησαν οι χωματερές.

 

2. ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΙΚΟΣΑΕΤΙΑ

  Την τελευταία εικοσαετία το ζήτημα ήρθε στο επίκεντρο εξαιτίας της μεγάλης όξυνσής του αλλά και της δυναμικής εισβολής εταιρειών που βρήκαν χώρο κερδοφορίας.

  Οι επιλογές που έγιναν στην Κέρκυρα με ευθύνη των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ και των αιρετών τους σε όλες τις βαθμίδες (Δήμοι, Νομαρχία, Περιφέρεια) ήταν αναποτελεσματικές και αντιλαϊκές (Τεμπλόνι, Λευκίμμη) οδηγώντας το πρόβλημα σε ακραία όξυνση (καλοκαίρι 2018).

  Μέρος των ευθυνών αυτής της κατάστασης έχουν και οι πρώην Δήμαρχοι των καποδιστριακών Δήμων της Βόρειας Κέρκυρας, ανάμεσά τους και οι κ. Μαχειμάρης, Ασπιώτης και Βάρελης.

3. ΟΙ ΣΗΜΕΡΙΝΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ

  Με βάση τις αποφάσεις των τελευταίων χρόνων η διαχείριση των απορριμμάτων στην Κέρκυρα φαίνεται να υλοποιείται σε δύο επίπεδα. Το πρώτο αφορά τη μεταφορά εκτός νησιού ενός μέρος των αποβλήτων. Το δεύτερο σχετίζεται με τη δημιουργία εργοστασίου σύμμεικτων.

  Ωστόσο η διαχείριση αυτή κουβαλάει τεράστια προβλήματα: το κόστος μεταφοράς, τη διαχείριση ποσοτήτων που είναι ήδη στο Τεμπλόνι, την υπονόμευση της ανακύκλωσης εξαιτίας του είδους του εργοστασίου, τηνκαθυστέρηση στην κατασκευή του εργοστασίου, την παραμονή στο Τεμπλόνι και τη μη χωροθέτηση νέου χώρου ταφής του υπολείμματος, τη μη υλοποίηση μέτρων για τη διαλογή και την αποκομιδή κλπ.

  Τέλος στις υλοποιούμενες πολιτικές τεράστιο ζήτημα με σοβαρές πολύπλευρες προεκτάσεις (π.χ. επιβάρυνση του λαού) είναι η προωθούμενη ιδιωτικοποίηση σε όλα τα επίπεδα (αποκομιδή, ανακύκλωση, διαχείριση).

     

4. Ο ΝΕΟΣ ΕΘΝΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ (ΕΣΔΑ)

  Τον Αύγουστο η κυβέρνηση ενέκρινε νέο Εθνικό Σχεδιασμό Διαχείρισης Αποβλήτων. Ο ΕΣΔΑ καθορίζει το πλαίσιο μέσα στο οποίο θα κινηθούν τα πάντα στο ζήτημα των απορριμμάτων σε εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο.

  Στο νέο Εθνικό Σχεδιασμό Διαχείρισης Αποβλήτων προβλέπεται:

Η καρκινογόνα καύση από το 1,5% επί της ετήσιας ποσότητας των παραγόμενων απορριμμάτων να πάει το 2025 στο 17,9% και  το 2030 να φτάσει στο 32,3% (1.709.892 τόνοι).
Η δημιουργία 4 διαπεριφερειακών εργοστασίων καύσης με συνολικό κόστος κατασκευής 1,3 δις ευρώ.
Η δημιουργία συνολικά  48 Μονάδων Επεξεργασίας Αποβλήτων (ΜΕΑ)σύμμεικτων με κόστος 1,1 δις (από αυτές 6 λειτουργούν, 10  έχουν συμβασιοποιηθεί και 6  έχουν δημοπρατηθεί) που θα φτιαχτούν κατά κανόνα με ΣΔΙΤ και θα εξασφαλίζουν καύσιμη ύλη στα εργοστάσια καύσης και σε τσιμεντοβιομηχανίες.
Η προώθηση της ενεργειακής επεξεργασίας του οργανικού κλάσματος &των βιοαποβλήτων αντί της ανακύκλωσης.
Η στοχοποίηση της «άτυπης ανακύκλωση» από βιοπαλαιστές ρακοσυλλέκτες.
Η συγκάλυψη των ζητημάτων των επικίνδυνων βιομηχανικών αποβλήτων αφού δεν προβλέπει τίποτα ουσιαστικό.
Η υπονόμευση της ανακύκλωσης αφού τα προωθούμενα μέτρα ακυρώνουν στην πράξη το στόχο για 60% το 2030.  
Ένας συνολικός τζίρος για την υλοποίηση του ΕΣΔΑ 3,7 δις. Από αυτά 300 εκ. για φαγοπότι μελετών δημοσιότητας (!) ενώ μόλις 160 εκ. για τα «δίκτυα χωριστής συλλογής», δηλαδή για τον εξοπλισμό της ανακύκλωσης.
Η χρηματοδότηση (εκτός από τους εθνικούς και κοινοτικούς πόρους) θα προέλθει από: αφαίρεση χρημάτων από τους Δήμους (!), το  πακέτο στήριξης λόγω της πανδημίας (!), ίδιους  πόρους των δήμων και τέλη τύπου «Πληρώνω όσο Πετάω». Το πάρτιδηλαδή των μονοπωλιακών ομίλων ύψους 3,7 δις θα το πληρώσει ή θα το στερηθεί ο λαός.

Β. Η ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΒΟΡΕΙΑΣΚΕΡΚΥΡΑΣ

1. ΓΕΝΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

 Βασικά δεδομένα του Δήμου Βόρειας Κέρκυρας που σχετίζονται με το θέμα των απορριμμάτων :

ΕΚΤΑΣΗ: 200 km².
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΕΔΑΦΟΥΣ: ορεινό/ημιορεινό 70%, 2 ποτάμια, 5 λιμνοθάλασσες και 5 υδρότοποι, 2 περιοχές

προστατευόμενες, 10 περιοχές ιδιαίτερου φυσικού κάλλους, 30 παραλίες και παραλιακό μήκος 70 περίπου km.

ΧΡΗΣΗ ΓΗΣ: Αγροτική 55%, Κτηνοτροφική 24%, Δασική 5%, Υδάτινη 2%, Λοιπές χρήσεις 14%.
ΚΛΙΜΑ: Εύκρατο με μέσο όρο ημερήσιας βροχόπτωσης 3 mm, υγρασίας 71% και θερμοκρασίας 17,5.
ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ: 17.832 (Αγίου Γεωργίου: 3.431, Εσπερίων: 6.990, Θιναλίου: 5.226, Κασσωπαίων: 2.185).
ΠΥΚΝΟΤΗΤΑ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ: 89 κάτοικοι το km².
ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ ΤΗΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ: Εκτιμάται ότι στο μέγιστο φθάνει περίπου τα 50.000 άτομα.
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ: 1.568 με 30.000 κλίνες (Ενοικιαζόμενα 1.453 με 17.000 κλίνες, Ξενοδοχεία 115 με 12.500 κλίνες).
ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ: 4 (Αγίου Γεωργίου, Εσπερίων, Θιναλίου, Κασσωπαίων).
ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ: 38 (Αγίου Γεωργίου:13, Εσπερίων:11, Θιναλίου:10, Κασσωπαίων:4).
ΟΙΚΙΣΜΟΙ: 128 (Αγίου Γεωργίου:25, Εσπερίων:28, Θιναλίου:41, Κασσωπαίων:34).
ΛΙΜΑΝΙΑ: 10 εκ των οποίων 2 με οργανωμένη συγκοινωνία.
ΟΙΚΙΣΤΙΚΗ ΠΥΚΝΟΤΗΤΑ: 1 οικισμός σε κάθε km².
ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ: Επαρχιακό 132 km, Δημοτικό 200 Km.
ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΑΡΑΛΙΩΝ: 30 εκ των οποίων οι 20 οργανωμένες.

2. ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ

ΣΥΜΜΕΙΚΤΑ: Σε κανονική χρονιά  είναι  περίπου 10.000 τόνους. Από αυτούς 3.000 τη χειμερινή περίοδο και 7.000

 Την καλοκαιρινή. Τη φετινή χρονιά ήταν περίπου 9.700 τόνοι. Ηκαθημερινή «παραγωγή» σκουπιδιών εκτιμάται 17 τόνους το χειμώνα ενώ το καλοκαίρι φθάνει και τους 40. Η παραγωγή  κατά άτομο των σκουπιδιών εκτιμάται το χειμώνα στο 1 κιλό (στοιχείο φτωχού και γερασμένου πληθυσμού).  

ΟΓΚΩΔΗ: 1.440 κυβικά περίπου το χρόνο (κατά μέσο όρο 120 κυβικά το μήνα).
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΙΜΑ: 200 τόνοι χαρτί, 200 (;) τόνοι από τα σχολεία και άγνωστη ποσότητα από τις 29 πράσινες γωνιές.

3. ΥΠΟΔΟΜΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ: Υπάρχουν 25 μόνιμοι υπάλληλοι. Δεν υπάρχουντεχνικός ασφαλείας και γιατρός. Μία εκπαιδευμένη για τα καύσιμα υπάλληλος δεν αξιοποιείται στο πόστο αυτό.  Κατά  τη διάρκεια  της  χρονιάς  οι εργαζόμενοι είχαν  προβλήματα   που   σχετίζονταν με κακές συμπεριφορές, το δικαίωμα της άδειας, καθυστέρηση στηχορήγηση γάλακτος, Μέσων  Ατομικής  Προστασίας  (ΜΑΠ) και προστασίας από την πανδημία. Τέλος έχει ψηφιστεί γενικευμένα η εργασία τα Σ/Κ και τις αργίες για όλο το χρόνο.
ΟΧΗΜΑΤΑ: Υπάρχουν 8 μεγάλα και 3 μικρά απορριμματοφόρα. Από αυτά το 1 μεγάλο απορριμματοφόρο είναι σε

      καλή κατάσταση, τα 5 σε μέτρια προς κακή και τα 2 σε κακή. Τα 3 μικρά δουλεύουν. Υπάρχουν ακόμη 3 φορτηγά.  

ΣΤΕΓΑΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ: Σε μια τραγική κατασκευή που είναι στη ΔΕ ΘΙΝΑΛΙΟΥ χωρίς γραφείο, μπάνιο και αποδυτήρια.
ΚΑΔΟΙ ΣΚΟΥΠΙΔΙΩΝ: Σε όλο το Δήμο υπάρχουν  περίπου 1000 κάδοι εκ των οποίων 700 είναι πράσινοι  και  300

       μπλε. Σε  όλους  αυτούς  τοποθετούνται σύμμεικτα απορρίμματα.Υπάρχουν ακόμη 100 περίπου κάδοι στα σχολεία.

ΣΤΑΘΜΟΣ ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΗΣ: Δεν υφίσταται. Λειτούργησαν  δύο ιδιωτικοί στις ΔΕ  Εσπερίων  και Θιναλίου.
ΧΥΤΑ: Δεν υφίσταται. Τα απορρίμματα μεταφέρονται στο Τεμπλόνι και εκτός Κέρκυρας με ασαφή τα δεδομένα.

4. ΑΠΟΚΟΜΙΔΗ ΣΥΜΜΕΙΚΤΩΝ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ

   Την περίοδο από 1/9/2019 μέχρι 31/8/2020 η αποκομιδή έγινε ως εξής:

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2019 – 15 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2020  

α). Από την εταιρεία D..N. Αυτή είχε συνάψει σύμβαση με τον ενιαίο δήμο για αποκομιδή σε όλο τον Δήμο Βόρειας Κέρκυρας 6.210 τόνων με αμοιβή 55 e τον τόνο και συνολική αμοιβή 423.500 e. Έκανε αποκομιδή από ένα μέρος του δήμου (Νησάκι – Αχαράβη – Σιδάρι – Περουλάδες) ενώ από τον υπόλοιπο την έκανε η Δημοτική Υπηρεσία. Η εταιρεία χρησιμοποιούσε ένα ιδιωτικό χώρο για Μεταφόρτωση στην περιοχή της ΔΕ ΘΙΝΑΛΙΟΥ και μετέφερε τα σκουπίδια στο Τεμπλόνι. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία η D..N τελικά μετέφερε 5.858 τόνους.

β). Από την εταιρεία R…..E. Αυτή δεν είχε συνάψει σύμβαση με τον Δήμογια αυτή την περίοδο όμως μετέφερε στο ΤΕΜΠΛΟΝΙ μια ποσότητα 124τόνων.

γ). Από την  υπηρεσία του  Δήμου. Αυτή έκανε περισυλλογή κυρίως στην ενδοχώρα του Δήμου και  μετέφερε τα      

απορρίμματα για Μεταφόρτωση στο χώρο που χρησιμοποιούσε η ιδιωτική εταιρεία D..N. Εκτιμάται  ότι  η  υπηρεσία έκανε το 40% της αποκομιδής κάνοντας 4 δρομολόγια την ημέρα, ένα ανά Δημοτική ενότητα ενώ μετέφερε και στο ΤΕΜΠΛΟΝΙ 380 τόνους.

16 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2020 ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2020

α). Από την εταιρεία R…..E. Αυτή ανέλαβε με απευθείας ανάθεση την αποκομιδή μεταφορά με αμοιβή 52 (;) e τον τόνο και με 30 e μόνομεταφορά. Η εταιρεία στην πράξη έκανε αποκομιδή  σε ένα μέρος του Δήμου (Νησάκι – Αχαράβη – Σιδάρι – Περουλάδες), μετέφερε 2.973 τόνους στο ΤΕΜΠΛΟΝΙ και λειτούργησε στους Βελονάδες ΣΜΑ.

β). Από  την  υπηρεσία  του  Δήμου. Αυτή έκανε  περισυλλογή κυρίως στηνενδοχώρα του Δήμου και  μετέφερε ένα μέρος από τα απορρίμματα στο ΣΜΑπου χρησιμοποιούσε η εταιρεία και 498 τόνους στο Τεμπλόνι. Εκτιμάται  ότι  η  υπηρεσία έκανε το 50% της αποκομιδής. Την περίοδο αυτή  η υπηρεσία «έβγαζε» 4 δρομολόγια:

I. Πόρτ Σάιντ – Μαγουλάδες – ½ χωριών Αγίου Γεωργίου – Άγιος Γεώργιος.
II. Αρίλλας – Άγιος Στέφανος – Αυλιώτες – Εσωτερικοί δρόμοι Σιδαριού – Αι Γιάννης – Βελονάδες.
III. Εσωτερικό Αχαράβης –  Σφακερά –  Πλάτωνα –  Νυμφές– Κληματιά – Βαλανιό – Λούτσες – Περίθεια – Επίσκεψη.
IV. ½ Ορεινής ΔΕ Κασσωπαίων – ½ Ορεινής ΔΕ Θιναλίου
 Στη διάρκεια του καλοκαιριού τα χωριά της ΔΕ Αγ. Γεωργίου, τα ορεινά της ΔΕ Κασσωπαίων και Θιναλίου και αρκετά της ΔΕ Εσπερίων (Καρουσάδες, Αγραφοί, Καβαλλούρι, Αντιπερνοί) δεν είχαν καθημερινή περισυλλογή.

5. ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ

 Η κατάσταση σε ότι αφορά την ανακύκλωση είναι η ακόλουθη:

ΜΠΛΕ ΚΑΔΟΙ: Στις κοινότητες και στους οικισμούς υπάρχουν περίπου 300 μπλε όπου τοποθετούνται σύμμεικτα.
ΠΡΑΣΙΝΕΣ ΓΩΝΙΕΣ: Υπάρχουν  συνολικά 29 σε  27 χωριά.  Σε τρία  χωριά  (Βελονάδες, Αγ. Παντελεήμων,   Αγρός)

      υπάρχου 2 γωνιές ενώ 2 (Σινιές, Αρίλλα) έχουν αυτόνομη λειτουργία. Η υπηρεσία έχει προσωπικό σε 2 γωνιές.

ΣΧΟΛΕΙΑ: Σε 29 δομές υπάρχουν κάδοι των τεσσάρων χρωμάτων (μπλε, πράσινοι, κόκκινοι, κίτρινοι).
ΔΙΚΤΥΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΣΕ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ: 60 επιχειρήσεις
ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ: Το ανακυκλώσιμο υλικό συγκεντρώνεται με τα ακόλουθα τρία δρομολόγια:

       α). Κάθε μέρα δρομολόγιο απορριμματοφόρου για περισυλλογή χαρτιού από το Δίκτυο των επιχειρήσεων.

       β). Μία φορά την εβδομάδα (κάθε Τετάρτη) στα σχολεία.

          γ). Κάθε μέρα φορτηγό στις πράσινες γωνιές (περίπου μία φορά την εβδομάδα από την κάθε μία).

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ: Εργάζονται δύο (2) σε πράσινες γωνιές, τρεις (3)στο φορτηγό και τρεις (3) σε απορριμματοφόρο.
ΟΧΗΜΑΤΑ: Διατίθενται 1 απορριμματοφόρο και 1 φορτηγό.
ΠΟΣΟΤΗΤΕΣ:  α) 200 περίπου τόνοι χαρτί το χρόνο από 60 επιχειρήσεις (φέτος μέχρι το Σεπτέμβριο ήταν 150 τόνοι).  

                     β) 200 περίπου τόνοι το χρόνο από τις 29 σχολικές δομές

                     γ) απροσδιόριστη ποσότητα από τις 29 πράσινες γωνιές.

ΦΟΡΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ:  α) Η περισυλλογή γίνεται από εθελοντές και την υπηρεσία του Δήμου.

                                    β) Το υλικό αξιοποιείται όλο από ιδιώτες.Ειδικότερα το χαρτί το παίρνει δωρεάν το ΚΔΑΥ

                                         ενώ όλο το υλικό από τις πράσινες γωνιές και τα σχολεία δίνεται με άγνωστους όρους.  

6. ΚΟΣΤΟΣ

  Το κόστος της περιόδου Σεπτέμβριος 2019 – Αύγουστος 2020 εκτιμάται σε 2,5 εκ. Αφορά 600.000 αμοιβή στις εταιρείες, 550.000 για εναπόθεση στο ΤΕΜΠΛΟΝΙ, 400.000 για δεματοποίηση και 1 εκ.για τη λειτουργία της υπηρεσίας.

  Στη διαχείριση υπάρχουν σοβαρά ζητήματα που απαιτούν απάντηση.Συγκεκριμένα γιατί η εταιρεία DN πληρώθηκε για εργασία αποκομιδής που έκανε η υπηρεσία και γιατί πληρώθηκε για 6210 ενώ μετέφερε 5858; Ποιος αποφάσισε η εταιρεία R…..Ε να κάνει αποκομιδή το χειμώνα; Σεποιον, με ποιους όρους και με τίνος απόφαση δίνεται το προς ανακύκλωση υλικό που συγκεντρώνεται σε σχολεία και πράσινες γωνιές;  

 

7. ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΕΛΗ

 Τα δημοτικά τέλη κατά Δημοτική ενότητα και τα έσοδα από αυτά  έχουν ως εξής:

ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΕΛΗ

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ

ΟΙΚΙΑΚΟ

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ

ΕΣΟΔΑ

ΤΙΜΗ

ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

ΤΙΜΗ

ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

ΟΙΚΙΕΣ

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ

ΣΥΝΟΛΟ

ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΥ

0,80

  216.011

1,40

71.762

  172.808

100.466

273.274

ΕΣΠΕΡΙΩΝ

0,70

  352.739

1,00

253.181

 246.917

253.181

500.098

ΘΙΝΑΛΙΩΝ

1,00

   285.075

1,74

281.131

 285.075

 494.387

779.462

ΚΑΣΣΩΠΑΙΩΝ

0,35

   224.155

1,35

127.814

    78.454

 172.548

251.002

ΣΥΝΟΛΟ ΔΗΜΟΥ ΒΟΡΕΙΑΣΚΕΡΚΥΡΑΣ

 

1.077.980

 

   733.888

 783.255

    1.020.584

1.803.839

Από τον πίνακα αυτό προκύπτουν τ’ ακόλουθα συμπεράσματα:

Το 56% των εσόδων είναι από τους επαγγελματίες ενώ το 44% από τις οικίες.
Ο Μέσος Όρος του οικιακού τιμολογίου είναι 0,71 e σε επίπεδο Δημοτικών Ενοτήτων και  0,78 e σε επίπεδο κατοίκων.
Ο Μέσος Όρος του επαγγελματικού τιμολογίου είναι 1,37 ευρώ σε επίπεδο Δημοτικών Ενοτήτων.
Το κατά κεφαλή κόστος της καθαριότητας σε επίπεδο δημοτικών τελών εκτιμάται 105 ευρώ το χρόνο.

 

Γ. ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ «ΛΑΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ»

  Οι προτάσεις της «ΛΑΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ» για το ζήτημα των απορριμμάτων έχουν ως προϋπόθεση τη σύγκρουση με τις εφαρμοζόμενες πολιτικές. Πολιτικές που φέρουν την υπογραφή όλων των κυβερνήσεων και της ΕΕ και αποτυπώνονται και στον τελευταίο ΕΣΔΑ. Πολιτικές που στοιχίζονται πίσω από τη λογική της προώθησης της κερδοφορίας μεγάλων εταιρειών στο χώρο της διαχείρισης των απορριμμάτων με αρνητικές συνέπειες στο λαό και το περιβάλλον. Οι προτάσεις της ΛΑ.ΣΥ. είναι στόχοι πάλης για τους φορείς της περιοχής και θα αποτελέσουν την πυξίδα μιας αγωνιστικής δημοτικής αρχής,μιας δημοτικής αρχής της «ΛΑΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ».

 

1. ΓΕΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΑΡΧΗΣ

Όχι στην εμπορευματοποίηση της διαχείρισης των απορριμμάτων και σε κάθε μορφή ιδιωτικοποίησης.
Όχι στη καύση των απορριμμάτων.
Όχι στις ΣΔΙΤ και στις συμβάσεις παραχώρησης σε εργολάβους τομέων της καθαριότητας.
Όχι στη μετατόπιση των βαρών στις πλάτες των λαϊκών στρωμάτων μέσα από τα ανταποδοτικά τέλη.
Απόλυτη διασφάλιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων στην καθαριότητα.
Υλοποίηση των έργων επεξεργασίας και τελικής διάθεσης των αποβλήτων  από κρατικό φορέα.
Συγκρότηση ενιαίου δημόσιου φορέα που θα αναλάβει τη λειτουργία των έργων.
Μελέτη από δημόσιο φορέα για εξεύρεση χώρου δημιουργίας νέου ΧΥΤΑ στο νησί της Κέρκυρας.

 

2. ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΒΟΡΕΙΑΣ ΚΕΡΚΥΡΑ

Δράσεις πρόληψης της παραγωγής απορριμμάτων με έμφαση στην παιδεία και την ενημέρωση.
Προώθηση της ανακύκλωσης με διαλογή στην πηγή.
Δημιουργία υποδομής πολλαπλών κάδων σε όλες τις κοινότητες, τους οικισμούς και τις γειτονιές.
Λειτουργία της διαχείρισης των απορριμμάτων στη βάση  Διαλογή – Επεξεργασία – Ταφή υπολείμματος.
Δημιουργία Σταθμού Μεταφόρτωσης.  
Μείωση των τελών στα λαϊκά στρώματα. Ειδικές προβλέψεις ακόμη και με πλήρη κατάργησή τους σε ειδικές κατηγορίες (π.χ. άνεργοι, πολύτεκνοι, ΑΜΕΑ, άτομα με χαμηλό εισόδημα κλπ).
Δημιουργία επαγγελματικού και οικιακού τέλους δύο κατηγοριών(ενδοχώρας και παραθαλάσσιων οικισμών).
Δημοτική υπηρεσία με επαρκές μόνιμο προσωπικό και σύγχρονο εξοπλισμό.
Στέγαση της υπηρεσίας καθαριότητας σε αξιοπρεπή χώρο με γραφεία, μπάνια και αποδυτήρια.
Δημιουργία των προϋποθέσεων για καθημερινή αποκομιδή των απορριμμάτων από όλες τις κοινότητες.
Αξιοποίηση της περιοχής Παλιάμπελα που είναι ιδιοκτησία του Συνδέσμου Καθαριότητας για δημιουργία αθλητικών υποδομών.    
Μέριμνα για την αποκατάσταση Χώρων Ανεξέλεγκτης Διάθεσης Αποβλήτων (ΧΑΔΑ).

- Advertisement -spot_img

Τελευταία Νέα

Ανακοίνωση της ΔΙΑΔΕΥΑΚ:Διακοπές νερού λόγω βλαβών

Aπό την ΔΙΑΔ.Ε.Υ.Α.Κ ανακοινώνθηκε  ότι λόγω βλάβης σε εξαρτήματα των κεντρικών δεξαμενών ύδρευσης της πόλης, υπάρχουν προβλήματα στην αναπλήρωση...
- Advertisement -spot_img

Περισσότερες ειδήσεις σαν και αυτές

- Advertisement -spot_img