Start Media TV | Ράδιο Κέρκυρα 100,1

19 Μαΐου 2024
22.9 C
Corfu

Παρέμβαση Στεφανίδη για το “Καφέ Γυαλί” με αιχμές για Γκίκα

Διαβάστε ακόμα

Ο τέως πρόεδρος του ΟΛΚΕ Σπύρος Στεφανίδης, κατόπιν δηλώσεων του Στέφανου Γκίκα για τη δημοπράτηση του τουριστικού καταφυγίου της Σπηλιάς κάνει τη δική του παρέμβαση αφήνοντας αιχμές κατά του Γκίκα.

Ακολουθήστε το Start Media στο Google News! 

Η δήλωση του Στ. Γκίκα

Μετά την επιτυχή διεξαγωγή του διαγωνισμού για την Μαρίνα Μπενιτσών από τον Δήμο Κεντρικής Κέρκυρας, προκηρύχθηκε σήμερα από την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων το σημαντικό έργο της κατασκευής του τουριστικού καταφυγίου σκαφών αναψυχής στο «Καφέ Γυαλί» στην πόλη της Κέρκυρας.

Γίνεται με ανοιχτό δημόσιο διαγωνισμό μέσω του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων.

Τα έργα υποδομής στο «Καφέ Γυαλί» είναι συνολικού προϋπολογισμού 9.500.000 €.

Η προθεσμία για την υποβολή των προσφορών είναι μέχρι και τις 31 Μαρτίου 2021, ενώ το ηλεκτρονικό άνοιγμα των φακέλων έχει οριστεί για τις 6 Απριλίου.

Η παράδοση του έργου έχει οριστεί να γίνει σε διάστημα 18 μηνών μετά την υπογραφή της σύμβασης.

Συγχαρητήρια στην Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων Ρόδη Κράτσα, στον Αντιπεριφερειάρχη Μανώλη Ορφανουδάκη και στον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΛΚΕ Σπύρο Ζερβόπουλο για την επιτυχή ολοκλήρωση των διαδικασιών που εκκρεμούσαν για χρόνια.

Ακόμα θυμάμαι την περίφημη δήλωση του Υπουργού Ανάπτυξης του ΣΥΡΙΖΑ του κ. Σταθάκη, όταν επισκεπτόμενος την Κέρκυρα το 2016, είχε «δεσμευθεί» ότι θα έδινε 6.5 εκ. € μέχρι τέλους του 2016 από το ΠΔΕ για να ολοκληρωθεί το έργο, κάτι που φυσικά δεν έγινε «αδειάζοντας» την τότε Περιφερειακή Αρχή.

Το έργο αυτό όπως και η “Marina Mega-Yacht” στον ΟΛΚΕ που ακολουθεί, θα αποτελέσουν προστιθέμενη αξία για την Κέρκυρα και θα την αναδείξουν σε σημαντικό κέντρο Θαλάσσιου Τουρισμού!!

 

Κύριε Διευθυντά,

Αναφέρομαι στη χθεσινή δήλωση του φίλου Βουλευτή Κυρίου Στέφανου Γκίκα για την επικείμενη δημοπράτηση της Β’ Φάσης (αποπεράτωση) του Καταφυγίου Τουριστικών Σκαφών.

Ως Κερκυραίος και ειδικότερα ως τέως Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΚΕ χαίρομαι ιδιαίτερα και εκφράζω ικανοποίηση για την επιτυχή εξασφάλιση της συνέχισης του έργου από τή παρούσα Διεύθυνση του ΟΛΚΕ και της εύχομαι επιτυχία – για την οποία είμαι πολύ αισιόδοξος.

Όμως σε ό,τι αφορά την Περιφέρεια δεν μπορώ παρά να απορήσω και να αναρωτηθώ προς τί τα συγχαρητήρια του Βουλευτή;

Γιατί ο αγαπητός μου Στέφανος, πρώην συνάδελφός μου στο Πολεμικό  Ναυτικό, αφίσταται σήμερα από τις διδαχές της Σχολής Δοκίμων και τις παραδόσεις του Π.Ν. σύμφωνα με  τις οποίες δενείναι ορθό ναεκφράζεται ευαρέσκεια – πολλώ δε μάλλον συγχαρητήρια – για απλή εκπλήρωση μιας διαδικαστικής υποχρέωσης! (Αν είναι επιτυχής απλώς ο χειριστής έχει εκτελέσει το καθήκον του όπως έχει υποχρέωση, αν δεν είναι επιτυχής τότεείτε εκφράζεται δυσαρέσκεια είτε έστω ανοχή.Αλοίμονο,  αν όποτε ένας υπάλληλος εκπληρώνει το καθήκον του εκφράζεται γραπτή  ευαρέσκεια θα χρειαζόταν αμέτρητοι τόμοι εγγράφων…).

Ακόμη, προς τι η απρόκλητη ειρωνική αναφορά στον Γιώργο Σταθάκη που πέραν του ότι είναι παντελώς άδικη είναι και ανακριβής μια και ο κ. Σταθάκης επισκέφθηκε τη Κέρκυρα κατά το ‘’Αναπτυξιακό Συνέδριο Ιονίων’’ μαζί με τον τότε Πρωθυπουργό όχι το 2016 αλλά στις 5 & 6 Δεκεμβρίου του 2017, ώστε η αναφορά του κ. Γκίκα περί μη τηρήσεως υποσχέσεως του κ. Σταθάκη περί χρηματοδότησης εντός του 2016 είναι προδήλως λανθασμένη;

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή παραθέτοντας ένασύντομο, περιληπτικό ιστορικό του έργου της Σπηλιάς:

Αντικείμενο της εγκατεστημένης από 22-12-2006 εργολαβίας (ως παρελήφθη από την υπ’εμέ Διεύθυνση)

Κατασκευή κρηπιδωμάτων του τουριστικού καταφυγίου στην θέση των παλαιών υφιστάμενων για κατασκευή του συγκεκριμένου έργου, στο οποίο έχει εγκατασταθεί ο ανάδοχος “ΑΤΟΜΟΝ Α.Ε.” και περιλαμβάνει λιμενικά και ηλεκτρομηχανολογικά έργα με ποσό σύμβασης  8.173.958,03 €.

Με το συγκεκριμένο έργο θα εξυπηρετούνται 80 σκάφη αναψυχής μεσαίου και κυρίως μεγάλου μεγέθους (megayachts).

Η συνολική επιφάνεια των εν δυνάμει χερσαίων χώρων του Τουριστικού Καταφυγίου είναι 7.800μ² περίπου, ενώ το εμβαδόν της θαλάσσιας ζώνης ανέρχεται σε 35.000μ² περίπου.

Κατασκευάζονται δύο μώλοι από λιθορριπή και φυσικούς ογκολίθους (προσήνεμος και υπήνεμος) οι οποίοι δημιουργούν τη λιμενολεκάνη και την προστατεύουν από τους κυματισμούς.  Στο εσωτερικό της λιμενολεκάνης τοποθετούνται τρεις πλωτοί προβλήτες για την πρόσδεση των ελλιμενιζόμενων σκαφών.  Η λιμενολεκάνη εκβαθύνεται μέχρι την στάθμη των -4,00μ.   Κατασκευάζεται κεκλιμένο επίπεδο (ράμπα) μήκος 30,55μ. Στο χερσαίο χώρο κατασκευάζεται οδοστρωσία και ασφαλτόστρωση καθώς και τα δίκτυα των Η/Μ για την εξυπηρέτηση των αναγκών του λιμένα και των σκαφών.

Ιστορικό

(Κατάσταση στις αρχές Απριλίου 2017)

  • Το έργο του θέματος εντάχθηκε στο Π.Ε.Π Ιονίων Νήσων 2000-2006 με κωδικό στο Ο.Π.Σ 109402.
  • Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού της 17.08.2006 εγκρίθηκε την 30.08.2006 και ανατέθηκε η εκτέλεση του έργου στην εταιρεία ΑΤΟΜΟΝ Α.Ε η οποία ανακηρύχθηκε πρώτη μειοδότης  με μέση τεκμαρτή έκπτωση 3,44% και συνολική δαπάνη 173.958,03 €.  Στις 22.12.2006 υπογράφηκε η σύμβαση κατασκευής με την Ανάδοχο εταιρεία  ΑΤΟΜΟΝ  Α.Ε για την εκτέλεση του εν λόγω έργου.
  • Έως σήμερα έχουν εκτελεσθεί το σύνολο των συμβατικών θαλάσσιων εκσκαφών θεμελίωσης και κατασκευων λιθορριπης και φυσικών ογκολίθων του προσήνεμου (μόνο τα 40μ.) και υπήνεμου κυματοθραύστη σύμφωνα με την συμβατική μελέτη, καθώς και το σύνολο των σκυροδετήσεων των Τεχνητών Ογκολίθων του έργου, ο ηλεκτροφωτισμός του χερσαίου τμήματος, οι οβελοί των φωτοσημαντήρων, η οδοστρωσία και η πρώτη σώση των ασφαλτικών του χερσαίου τμήματος.

 

  • Για την αποπεράτωση του έργου (Β’ Φάση) υπολείπονται :

 

  1. Η κατασκευή της λιθορριπής του υπόλοιπου τμήματος του προσήνεμου κυματοθραύστη.
  2. Η προμήθεια και τοποθέτηση των πλωτών προβλητών.
  3. Τοποθέτηση πίλαρ – συστημάτων πληρωμής τελών.
  4. Η τελευταία στρώση οδοστρωσίας.
  5. Ο υποθαλάσσιος αγωγός ομβρίων (bypass) της Δ.Ε.Υ.Α.Κ. (*)
  6. Η κατασκευή της περίφραξης του Καταφυγίου

 

(*) 5.  Μεταγενέστερη προσθήκη από τον υπό τη Διεύθυνσή μου ΟΛΚΕ λόγω βλάβης αγωγού εκβράζοντος στερρεά & υγρά

λύματα

 

Σ Η Μ Ε Ι Ω Σ ΕΙΣ :

 

  • Στη Συνεδρίαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου της 04.04.2017 απαιτήθηκε η μείωση του ύψους της από τα 2,50μ στα 2,00μ.
  • Στη Συνεδρίαση του Κεντρικού Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων της 06.04.2017 απαιτήθηκε να μην κατασκευαστεί περίφραξη.
  • Μετά την υπογραφή της σχετικής Υπουργική Απόφασης από την Υπουργό Πολιτισμού τά τέλη Ιουλίου 2017 ανετέθη χρηματοοικονομική μελέτη (αντίγραφο της συμβάσεως επισυνάπτεται για το Αρχείο σας) μετά το πέρας της οποίας αρχάς Σεπτεμβρίου 2017 θα έχει ολοκληρωθεί το σύνολο των προαπαιτουμένων για ένταξη της αποπερατώσεως του έργου στο ΠΔΕ με σημαντικότατη την επιδίωξη χρηματοδότησης κατά 100% διότι με χαμηλότερη χρηματοδότηση ο ΟΛΚΕ θα επωμισθεί τη κάλυψη της  διαφοράς.
  • Σημειούται επίσης ότι η μη κατασκευή της περίφραξης είναι ένας αρνητικός παράγοντας για τον ασφαλή ελλιμενισμό των πανάκριβων σκαφών για το οποίο προορίζεται το εν λόγω τουριστικό καταφύγιο.

 

  1. Οι εργασίες αρχιτεκτονικών παρεμβάσεων – διαμορφώσεων του περιβάλλοντος χώρου.
  2. Οι εργασίες ενίσχυσης, διαμόρφωσης και αποκατάστασης των χώρων εκατέρωθεν της οδού Δονζελότ οι οποίοι θα χρησιμοποιηθούν ως χώροι εξυπηρέτησης του Τουριστικού Καταφυγίου.

 

Στις  ( 19 Φεβρ. 2016) και ενώ το έργο παρέμενε ημιτελές,  προ του κινδύνου επιβολής επιστροφής του μέχρι τότε δαπανηθέντος ποσού πολλών εκατομμυρίων ευρώ αν δεν τελείωνε εντός περίπου 2,5 ετών αποφάσισα συνοδευόμενος από την προθύμως προσφερθείσα προς τούτο Βουλεύτρια Κυρία Φωτεινή Βάκηνα επισκεφθώ τον τότε Υπουργό Ανάπτυξης κ. Σταθάκη,ο οποίος εδέχθη την δική  μου διοικητική και της Κυρίας Βάκη πολιτική επιχειρηματολογία και υποσχέθηκε την ένταξη της Β’ Φάσης του έργου στο προσεχές Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ). Μετά από ολίγο χρόνο στα πλαίσια Κυβερνητικού ανασχηματισμού ο κ. Σταθάκης μετεκινήθη στο Υπουργείο Ενέργειας οπότε ανησυχώντας για τη τήρηση της υποσχέσεώς του τον επισκέφθηκα πάλι επειγόντως για το θέμα και αυτός με βεβαίωσε ότι θα το παρέδιδε για θετική διεκπεραίωση στον διαδεχόμενο Υφυπουργό Κύριο Πιτσιόρλα.

Στη συνέχεια ο Κύριος Πιτσιόρλας – ευχερή πρόσβαση στον οποίο βέβαια είχα ως Πρόεδρος του ανήκοντοςστο ΤΑΙΠΕΔ ΟΛΚΕ – μια  και μέχρι τότε αυτός ήταν Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ -με εβεβαίωσε ότι πράγματι ο κ. Σταθάκης του παρέδωσε το θέμα προς εγγραφή στο ΠΔΕ και θα το προχωρούσε.

Σε ακολουθήσασα συνάντησή  μου με τον Περιφερειάρχη Κύριο Θ. Γαλιατσάτο με ενημέρωσε ότι είχε τη δυνατότητα να εντάξει τη Β΄Φάση στο ΕΣΠΑ με πολλές προοπτικές εγκρίσεως και ως εκ τούτου επείσθηκα   και ο ΟΛΚΕ άλλαξε πορεία αναθέτοντας τη συνέχεια στη Περιφέρεια Ιονίων Νήσων.

Ακολούθησε η απαραίτητη αναπροσαρμογή ωρισμένων τμημάτων της όλης τελικής μελέτης επί το επικαιρότερο (αποφεύγω τον όλως αδόκιμο όρο ‘’επικαιροποίηση’’) κατόπι η λήψη και συγκέντρωση χρονοβόρρων εγκρίσεων από ΚΑΣ ,Κ.Νεωτέρων Μνημείων,Κ.Ενιαλίων Αρχαιοτήτων ,Νέας περιβαλλοντικής ,κ.λ.π.  και υποβολή στη ΠΙΝ όπως μου είχε υποδείξει ο κ. Θ.Γαλιατσάτοςγια τα περαιτέρω που επιτυχώς έπραξε. (Αντίγραφο συμβάσως επισυνάπτεται για το Αρχείο σας)

(Εδώ ένα σχόλιο: η χρηματοδότηση από ΕΣΠΑ έχει το τεράστιο πλεονέκτημα της άμεσης διαθεσιμότητας των πιστώσεων-δηλ.  αντλείται σταδιακά από την ήδη ενεργή πίστωση όπως τελειώνει κάποιο προκαθωρισμένο τμήμα της συμβάσεως ενώ το ΠΔΕ πληρώνει τμηματικά,μάλλον ακανόνιστα  και πολλές φορές με μεγάλες καθυστερήσεις με αποτέλεσμα  τη διαιώνιση του έργου και προστριβές με τον Ανάδοχο,ακόμη και δικαστικές εμπλοκές. Επομένως η προτίμηση του ΕΣΠΑ ήτανπροφανέστατη).

Από τα ανωτέρω είναι επίσης προφανές ότι τα σχόλια του Βουλευτή κ.Γκίκα για τη στάση του κ. Σταθάκη και άδικα είναι και δεν ανταποκρίνονταιστηναλήθεια, την αλήθεια που λόγω της αμοιβαίας φιλικής μας σχέσης ο κ.Γκίκας θα  μπορούσε να έχει ελέγξει με ένα απλό τηλεφώνημά του σε μένα.

Ατυχώς ευρίσκομαι στη στενόχωρη θέση να υπερασπίζομαι ένα από μακρού καλό φίλο από απαξιωτικά σχόλια άλλου καλού φίλου,τα οποία είμαι πεπεισμένος ότι διετύπωσε έτσι λόγω ελλιπούς,ανακριβούς  πληροφορήσεως.

 

Τέλος θέλω να ευχαριστήσω τους:

-Τα επιστημονικά στελέχη του ΟΛΚΕ κ.κ. Άγγελο Χειρδάρη ,Άρη Μπατσούληκαι Σταύρο Λέϊσογια την κατάρτισηκαι εκτέλεση

του προγράμματοςτου όλου έργου και ακόμη τον τέως Αντιπρόεδρο/Εντεταλμένο Σύμβουλο κ. Τάσο Κόλλια που είχε την

εποπτεία όλλων των Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων   που εγκρίθηκαν όλα και βέβαια τη Διευθύντρια Κυρία Βάσω Μαρτζούκου

για τον πάντοτεγενικό συντονισμό.

-Την τέως Βουλεύτρια Κυρία Φωτεινή Βάκη για την από την αρχή πολιτική στήριξή της για την επιτυχία του έργου – και όχι μόνο –Τον τέως Περιφερειάρχη κ.Θ. Γαλιατσάτο για την παρέμβασή του καιτον αποτελεσματικό χειρισμό του θέματος ώστε  αυτό να παραδοθεί στη διάδοχο Διοίκηση της ΠΙΝ ουσιαστικά έτοιμο προς ανάληψη των τελικών υπηρεσιακών διαδικασιών για την ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ.

 

Με τιμή

 

 

Σπύρος Στεφανίδης

 

 

 

 

- Advertisement -spot_img

Τελευταία Νέα

Ανακοίνωση της ΔΙΑΔΕΥΑΚ:Διακοπές νερού λόγω βλαβών

Aπό την ΔΙΑΔ.Ε.Υ.Α.Κ ανακοινώνθηκε  ότι λόγω βλάβης σε εξαρτήματα των κεντρικών δεξαμενών ύδρευσης της πόλης, υπάρχουν προβλήματα στην αναπλήρωση...
- Advertisement -spot_img

Περισσότερες ειδήσεις σαν και αυτές

- Advertisement -spot_img