Με απρόβλεπτους τρόπους φαίνεται να έχει επηρεάσει η πανδημία τη στάση και τη συμπεριφορά των τουριστών απέναντι στα ταξίδια. Αυτό αποκαλύπτει νέα έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Annals of Tourism Research.

Η μελέτη, έδειξε ότι ο μετα-πανδημικός τουρισμός μπορεί να περιορίσει τα κίνητρά μας για νέες περιπέτειες.

“Διαπιστώσαμε ότι η απειλή του Covid-19 έκανε τους ανθρώπους να υπερεκτιμούν το πλήθος των δημόσιων χώρων. Ταυτόχρονα αισθάνονται άβολα σε πολυσύχναστα μέρη, όπως εστιατόρια ή εμπορικά κέντρα”. Αυτό δήλωσε ο ερευνητής Florian Kock από Business School της Κοπεγχάγης.

“Η κατανόηση του μακροπρόθεσμου ψυχολογικού αντίκτυπου της πανδημίας θα είναι ένας κρίσιμος παράγοντας επιτυχίας για τις επιχειρήσεις κατά τη διάρκεια και πολύ μετά την εποχή του Covid-19”, πρόσθεσε ο Kock.

Η ομάδα εφάρμοσε δύο έρευνες. Μια στην αρχή της πανδημίας προκειμένου να κατανοήσει τις βαθιές ριζικές αλλαγές της συμπεριφοράς και της συμπεριφοράς στο ταξίδι.

Διαπίστωσαν ότι το αίσθημα του πόσο ευάλωτοι είμαστε στον Covid-19 ενεργοποιεί το λεγόμενο «συμπεριφορικό ανοσοποιητικό σύστημα». Αυτό με τη σειρά του κάνει τους ανθρώπους να εμπλέκονται σε διάφορες συμπεριφορές που βοήθησαν τους προγόνους μας να επιβιώσουν όταν αντιμετωπίζουν μια ασθένεια.

Στην πρώτη μελέτη, οι συγγραφείς μέτρησαν τον βαθμό στον οποίο τα άτομα αντιλαμβάνονται υψηλότερο κίνδυνο μόλυνσης του Covid-19. Διαπίστωσαν ότι όσοι φοβούνται τον Covid-19 είναι πιο επιρρεπείς σε εθνικιστικές και ξενοφοβικές συμπεριφορές.

 

Στη δεύτερη μελέτη, διαπίστωσαν ότι εκείνοι οι τουρίστες που αντιλαμβάνονται το Covid-19 ως μια μεγάλη απειλή, υποσυνείδητα εμπλέκονται σε συμπεριφορές προκειμένου να μειώσουν τις αντιλήψεις τους σχετικά με τον κίνδυνο.

Ως εκ τούτου, οι τουρίστες βρήκαν στρατηγικές για τον μετριασμό του ταξιδιωτικού κινδύνου.

Για παράδειγμα, ταξιδεύοντας σε ομάδες, αγοράζοντας ταξιδιωτική ασφάλιση και επισκεπτόμενοι τα μέρη που είχαν επισκεφτεί στο παρελθόν, αυξάνοντας έτσι την αφοσίωση στον προορισμό.

tourism today