Start Media TV | Ράδιο Κέρκυρα 100,1

2 Μαΐου 2024
19.9 C
Corfu

«Ασανσέρ» η κατανάλωση στο σούπερ μάρκετ-Η πρωτιά της Σκλαβενίτης

Διαβάστε ακόμα

Αύξηση κατά 2,6% στο φετινό τζίρο του οργανωμένου λιανεμπορίου προβλέπει η IRI, η οποία συνάμα διαβλέπει νέα συμπίεση των τιμών στο ράφι.

Ακολουθήστε το Start Media στο Google News! 

Ειδικότερα, η εταιρία μετρήσεων και ανάλυσης των δεδομένων πωλήσεων των σούπερ μάρκετς, υπολογίζει το παραπάνω ποσοστό, με βασικές παραδοχές πως το ΑΕΠ θα αυξηθεί μόλις κατά 1,3% (χαμηλότερα και από την πρόβλεψη του ΔΝΤ), ότι η ανεργία θα μειωθεί κατά 1% και πως τα λιανεμπορικά δίκτυα θα ενισχυθούν κατά 1,7% (με την ενεργοποίηση νέων σημείων πώλησης).

Την ίδια στιγμή η IRI εκτιμά ότι το 2018, οι προσφορές θα κινηθούν υψηλότερα και θα ανέλθουν στο 23% από 21,5% πέρυσι. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρίας, Παναγιώτη Μπορέτο, η καταναλωτική συμπεριφορά των καταναλωτών το πρώτο τρίμηνο του έτους είχε έντονες διακυμάνσεις καθώς η χρονιά ξεκίνησε με αρνητικό πρόσημο στα επίπεδα του 1,4%, συνέχισε καθοδικά και το Φεβρουάριο για να ανακοπεί, από τη συμπεριφορά των καταναλωτών τον Μάρτιο που ενισχύθηκε κατά 13% με αποτέλεσμα να διαμορφώσει θετικό πρόσημο στο πρώτο τρίμηνο με ποσοστό 4,6%.

Σύμφωνα με τον ίδιο, ο Απρίλιος κινείται καθοδικά το πρώτο δεκαπενθήμερο καταγράφοντας πτώση 8%. Η IRI προχώρησε επίσης σε έρευνα ερωτηματολογίου σε δείγμα καταναλωτών, απ’όπου προκύπτει ότι το μέσο μηναίο καλάθι αναμένεται να μειωθεί φέτος κατά 5 ευρώ και να υποχωρήσει στα 312 ευρώ από 317 ευρώ πέρυσι.

Η περιοχή της Αττικής που αποτελεί το 50% της συνολικής αγοράς, διατηρεί το μέσο καλάθι αγορών στα 317 ευρώ. Η Κρήτη εμφάνισε την υψηλότερη κατανάλωση με 346 ευρώ το 2017 και η Θεσσαλονίκη, τη χαμηλότερη με 270 ευρώ, πέρυσι. Είναι επίσης χαρακτηριστική η κινητικότητα των καταναλωτών, καθώς σύμφωνα με τα ευρήματα της ΙRI, οι καταναλωτές επιδίδονται στο «κυνήγι» των προσφορών και γι’ αυτό επισκέπτονται τουλάχιστον 6 δίκτυα λιανικής πώλησης, στα οποία περιλαμβάνονται αλυσίδες σούπερ μάρκετ, φούρνοι, φαρμακεία, μίνι μάρκετ, περίπτερα και λαϊκές αγορές. Αξίζει να αναφερθεί ότι τα 2/3 των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι δεν θα πήγαινε την Κυριακή για ψώνια στο σούπερ μάρκετ.

Η έρευνα αποκαλύπτει μεταξύ άλλων και ποια αλυσίδα σούπερ μάρκετ έρχεται πρώτη στη σκέψη των καταναλωτών. Φέτος η έρευνα ανάδειξε στην πρώτη θέση τον όμιλο Σκλαβενίτη με ποσοστό 35% μετά την απορρόφηση του δικτύου Μαρινόπουλου, και έχει σημασία πως η απάντηση προήλθε σε πανελλαδικό επίπεδο.

Στη δεύτερη θέση κατατάσσεται η αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος με ποσοστό 30%, η οποία πέρυσι βρισκόταν στην πρώτη θέση και με απόσταση 10 μονάδων από τον όμιλο Σκλαβενίτη.

kerdos.gr

- Advertisement -spot_img

Τελευταία Νέα

Ουρά 24 χλμ στην Αθηνών – Κορίνθου – Το αδιαχώρητο σε λιμάνια ΚΤΕΛ από τους εκδρομείς του Πάσχα

Στο λιμάνι του Πειραιά η κίνηση είναι αυξημένη, στα ΚΤΕΛ επικρατεί το αδιαχώρητο και στις εθνικές οδούς η κυκλοφορία...
- Advertisement -spot_img

Περισσότερες ειδήσεις σαν και αυτές

- Advertisement -spot_img